testicels verwijderen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: testicels verwijderen

Bericht door Tijgertje »

Hahaha, nou ja helaas? Kan me om praktische redenen voorstellen dat je zakie zonder testikels ook makkelijker te verbergen is?
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: testicels verwijderen

Bericht door Tijgertje »

Ik mag begin april voor m'n beoordelingsgesprekken naar een genderpsycholoog. Ik hoop dat het me gegund is dat mijn dysforie ook in medisch opzicht wordt erkend en dat ik uiteindelijk met HRT kan starten. Natuurlijk heb ik ook al het e.e.a. gelezen over testo blockers en de negatieve bijwerkingen ervan. Het liefst zou op een "natuurlijke" manier de testosteron aanmaak willen stoppen, maar tegelijkertijd niet de (erectie)functie willen verliezen. Een uroloog (tevens endocrinoloog) die ik ken, zei dat het krijgen van erecties na het verwijderen van testikels niet meer mogelijk zou zijn, vandaar mijn vraag. Blijkbaar liggen theorie en praktijk toch een eindje uit elkaar.
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Wolfy_girl »

Tijgertje schreef: 21 mar 2019, 01:15 Hahaha, nou ja helaas? Kan me om praktische redenen voorstellen dat je zakie zonder testikels ook makkelijker te verbergen is?
Ja, hoewel er nog steeds wat zwelling zit. Het is meer het gevoel van wakker worden met een erectie dat bij mij veel dysforie opwekt.

Ik zei al grappend tegen mijn vriendje: "misschien had ik toch beter direct voor de SRS kunnen gaan". Eerst maar eens afwachten hoe ik me op deze manier red.
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Wolfy_girl »

Tijgertje schreef: 21 mar 2019, 01:31 Ik mag begin april voor m'n beoordelingsgesprekken naar een genderpsycholoog. Ik hoop dat het me gegund is dat mijn dysforie ook in medisch opzicht wordt erkend en dat ik uiteindelijk met HRT kan starten. Natuurlijk heb ik ook al het e.e.a. gelezen over testo blockers en de negatieve bijwerkingen ervan. Het liefst zou op een "natuurlijke" manier de testosteron aanmaak willen stoppen, maar tegelijkertijd niet de (erectie)functie willen verliezen. Een uroloog (tevens endocrinoloog) die ik ken, zei dat het krijgen van erecties na het verwijderen van testikels niet meer mogelijk zou zijn, vandaar mijn vraag. Blijkbaar liggen theorie en praktijk toch een eindje uit elkaar.
Ik denk dat het "erecties verliezen" voornamelijk een broodje aap verhaal is dat aangenomen word vanwege het feit dat *sommige* trans vrouwen de mogelijkheid tot erecties verliezen tijdens de HRT of na de orchidectomie. Ik heb zelfs verhalen gelezen van mensen die door finasteride de mogelijkheid tot erecties kwijt zijn geraakt, dus ik denk dat het eerder een uitzondering is gebasseerd op genen (of wat dan ook) dan de regel.

Nog een reden waarom ik gekozen heb voor de orchidectomie is dat de wachttijden voor die ingreep niet zo lang zijn. Overigens is het (naar mijn weten) zo dat je in Nederland als trans vrouw geen transitie gerichte operaties mag laten uitvoeren tot je in ieder geval een jaar aan de HRT zit, dus je ondergaat tijdens die periode sowieso een "chemische castratie" zoals ze dat noemen waarbij je testosteron flink omlaag gaat (uitzonderingen daargelaten).
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20200101 »

Ja, al dan geen erectie is heel sterk een YMMV ding; voor iedereen is dit anders, en ook nog eens om uiteenlopende redenen.
Desondanks ben ik me zeer bewust van de medische 'mogelijkheid' tot erectie en/of ejaculatie na orchidectomie of HRT.

Ik kreeg sinds het tucken al bijna geen spontane erecties meer (maar masturbeerde uit voorzorg ongeveer eens per maand om spermatocele of varicocele te helpen voorkomen; daar had ik in eerste maand tucken last van), maar sinds HRT werd masturberen steeds moeilijker.
Omdat ik zowel mentaal steeds dissociatiever werd over mijn penis, die penis was niet meer van mij, en voelde ook niet meer als een lichaamsdeel van mij, en daardoor was het krijgen van een erectie steeds moeilijker geworden. En dit vond ik overigens helemaal prima.
Door de HRT nam de spermaproductie heel sterk en heel snel af. De laatste paar keer was de ejaculatie zelfs 'pijnlijk', omdat er geen sperma meer was, en ook bijna geen zaadvocht meer; vergelijk dit met na het overgeven nog steeds die krampbeweging krijgen waarin je lichaam nog steeds materiaal wil dumpen, terwijl er niets meer te dumpen valt.
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Wolfy_girl »

Bij mij komt er ook niks meer uit hoor. Geen sperma of vocht, niks. Toch zou ik niet zeggen dat het pijnlijk is. Het gevoel is nog wel hetzelfde bij mij, ookal is het een stuk korter.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20200101 »

Fijn dat het bij jou niet pijnlijk is.

En dus ook YMMV.
Bij mij was het fysiek pijnlijk (mentaal was het een opluchting), die laatste keer dat ik uit voorzorg masturbeerde.
Daar zat al heel lang geen 'plezier' functie bij, en ervoer ik ook als 'werk'; en het kostte me flink veel moeite om uberhaupt een erectie te veroorzaken, om daarna dan te kunnen ejaculeren.
Ik ken het Nederlandse woord er niet voor, maar bij overgeven heet dat wat ik omschreef als "dry heaving" (of zelfs nog specifieker: "non-productive emesis") en dat ervoer ik ook die laatste keer bij het masturberen, en was blij om het daarna niet meer te 'hoeven' doen.
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: testicels verwijderen

Bericht door AnneCeleste »

Flapke schreef: 20 feb 2019, 10:33 Dat is ook een lastige... Ik wil wel graag dat ze de overgebleven huid ook weg halen. Voor chirurgen die wel vaker met trans mensen werken is dat misschien een probleem omdat ze denken dat ik dan spijt zou krijgen?
Ik heb gisteren de afdeling urologie afdeling van UMC Utrecht gebeld en die verwezen me gelijk naar Amsterdam, of anders Groningen... Ik verwachtte ook niet heel veel meer dan dat ;)
Over twee weken heb ik weer een afspraak met mijn endo, dus dan vraag ik het haar wel. En anders vraag ik mijn huisarts misschien wel om een verwijzing naar het UMC zodat ik dan in ieder geval een arts kan spreken.
Even een update van mijn voortgang.
Mijn huisarts had mij dus doorverwezen naar urologie van UMC Utrecht, maar die belden gelijk terug dat dat echt niet de bedoeling was (wel heel grappig dat er een soort van check zit in het verwijssysteem; een vrouw naar urologie verwijzen kan eigenlijk niet) en verwezen mij gelijk door naar VUmc.
Daar heb ik met dr. Pigot gesproken. Hij was wel een beetje verbaasd hoe ik bij hem terecht was gekomen en vroeg zich ook af wie dan het overzicht had op mijn operaties e.d. (ik zelf dus..). Hij wilde mij wel helpen, maar vond dat ik eerst met een deskundige moet praten over vaginaplastiek en de nazorg.
Nou goed, jammer dat hij niet van mij kan geloven dat ik daar geen interesse in heb, maar als dat hem gerust stelt dan doe ik dat. Over een paar weken (7 juni) heb ik een afspraak met dr. de Haseth en hopelijk kan ik daarna op de lijst worden gezet voor een operatie.
Het is een hoop extra gedoe als je via Stepwork loopt, maar uiteindelijk komen we er wel :)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20230219 »

Flapke schreef: 26 apr 2019, 10:46
Flapke schreef: 20 feb 2019, 10:33 Dat is ook een lastige... Ik wil wel graag dat ze de overgebleven huid ook weg halen. Voor chirurgen die wel vaker met trans mensen werken is dat misschien een probleem omdat ze denken dat ik dan spijt zou krijgen?
Ik heb gisteren de afdeling urologie afdeling van UMC Utrecht gebeld en die verwezen me gelijk naar Amsterdam, of anders Groningen... Ik verwachtte ook niet heel veel meer dan dat ;)
Over twee weken heb ik weer een afspraak met mijn endo, dus dan vraag ik het haar wel. En anders vraag ik mijn huisarts misschien wel om een verwijzing naar het UMC zodat ik dan in ieder geval een arts kan spreken.
Even een update van mijn voortgang.
Mijn huisarts had mij dus doorverwezen naar urologie van UMC Utrecht, maar die belden gelijk terug dat dat echt niet de bedoeling was (wel heel grappig dat er een soort van check zit in het verwijssysteem; een vrouw naar urologie verwijzen kan eigenlijk niet) en verwezen mij gelijk door naar VUmc.
Daar heb ik met dr. Pigot gesproken. Hij was wel een beetje verbaasd hoe ik bij hem terecht was gekomen en vroeg zich ook af wie dan het overzicht had op mijn operaties e.d. (ik zelf dus..). Hij wilde mij wel helpen, maar vond dat ik eerst met een deskundige moet praten over vaginaplastiek en de nazorg.
Nou goed, jammer dat hij niet van mij kan geloven dat ik daar geen interesse in heb, maar als dat hem gerust stelt dan doe ik dat. Over een paar weken (7 juni) heb ik een afspraak met dr. de Haseth en hopelijk kan ik daarna op de lijst worden gezet voor een operatie.
Het is een hoop extra gedoe als je via Stepwork loopt, maar uiteindelijk komen we er wel :)
Tja daar heb ik inderdaad nog niet bij stil gestaan hihihi, een vrouw naar Urologie dat gaat hem niet worden.
Wel een gedoe eigenlijk voor zo'n kleine ingreep want ik heb net als jij niet echt behoefte aan een SRS.
Nou ja ben voorbereid dat het met veel omwegen zal verlopen want ik loop ook via Stepwork.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20200101 »

Ik heb anders wél als vrouw sperma gedoneerd @ UMC 😜😜
Plaats reactie