testicels verwijderen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Wolfy_girl »

Dankjewel allebei. Het is allemaal goed gegaan hoewel ik wel moet zeggen dat ik de pijn wat onderschat heb. Het is allemaal bont en blauw en zo voelt het ook.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20200101 »

Dus voorlopig toch maar even geen fiets? :P
Roland
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2016, 12:47
Gender: Non-binair
Locatie: Friesland

Re: testicels verwijderen

Bericht door Roland »

Bij mij is het ook weken bont en blauw geweest, en ik had er een bloedprop te zitten, die met de tijd is opgelost.
Grappig is ik had na de operatie veel pijn, en daarna heb ik weinig pijn gehad. Ik mocht op de zelfde dag al naar huis, ik was rond 13:00 geopereerd en om 17:30 zat ik alweer in de auto naar huis.
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Wolfy_girl »

Roland schreef: 05 mar 2019, 20:10 Bij mij is het ook weken bont en blauw geweest, en ik had er een bloedprop te zitten, die met de tijd is opgelost.
Grappig is ik had na de operatie veel pijn, en daarna heb ik weinig pijn gehad. Ik mocht op de zelfde dag al naar huis, ik was rond 13:00 geopereerd en om 17:30 zat ik alweer in de auto naar huis.
Ik vind het knap, want ik had ontzettend veel pijn toen de narcose uitgewerkt was. Ik moet er niet aan denken om een auto te moeten besturen onder die omstandigheden.

Ik ben achteraf wel blij dat ik heb mogen overnachten in het ziekenhuis, want ik denk ook niet dat de NS blij zou zijn geweest als ik voor twee uur lang hun zittingen had ondergebloed. :P
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Wolfy_girl »

Vandaag controle gehad: alles was in orde. De wond was wel iets los geraakt, maar gelukkig niks ernstigs volgens de dokter. Ik mag ook weer (normaal) lopen en fietsen, en daar ben ik nog het meest blij mee!
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: testicels verwijderen

Bericht door Tijgertje »

Ik heb met laten vertellen dat het krijgen van een erectie na deze ingreep verleden tijd is, hoe is dat bij jou?
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: testicels verwijderen

Bericht door stella »

Tijgertje schreef: 19 mar 2019, 20:40 Ik heb met laten vertellen dat het krijgen van een erectie na deze ingreep verleden tijd is, hoe is dat bij jou?
Indien je voor de operatie in combinatie met een testosteronblokker erecties kan krijgen, is de kans zeer groot dat je ze na de operaties ook kan hebben. Ik heb ook een orchidectomy gehad. Voor de operatie (onderdrukking via Androcur) 2-3 keer per week een nachtelijke erectie. Sinds de operatie zijn 2-3 erecties per nacht helaas weer de standaard.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20230219 »

stella schreef: 19 mar 2019, 22:43
Tijgertje schreef: 19 mar 2019, 20:40 Ik heb met laten vertellen dat het krijgen van een erectie na deze ingreep verleden tijd is, hoe is dat bij jou?
Indien je voor de operatie in combinatie met een testosteronblokker erecties kan krijgen, is de kans zeer groot dat je ze na de operaties ook kan hebben. Ik heb ook een orchidectomy gehad. Voor de operatie (onderdrukking via Androcur) 2-3 keer per week een nachtelijke erectie. Sinds de operatie zijn 2-3 erecties per nacht helaas weer de standaard.
Hmm nou ik krijg wel erecties sinds de blokkers maar niet spontaan in de nacht.
Bij mij gebeurd het alleen als de druk op de ketel te hoog wordt.
Wat mij eerder bezig houdt is of een orgasme na het verwijderen van de testikels dan nog wel mogelijk is?
Tja in principe als je een erectie krijgt dan zal het bovenstaande ook mogelijk moeten zijn.
Voorlopig zit ik nog aan de blokkers..
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: testicels verwijderen

Bericht door Anon20200101 »

De erectie is dan ook niet afhankelijk van de aan/afwezigheid van de testes, maar van al dan geen toevoer van bloed naar de zwellichamen in de penis.

Ejaculatie zal, net zoals bij T blockers ook mogelijk blijven.
Maar dit ejaculaat zal in principe geen zaadcellen meer bevatten. Wel zal er zaadvocht ge-ejaculeerd kunnen worden. Dit zaadvocht wordt deels door de prostaat uitgescheiden.
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: testicels verwijderen

Bericht door Wolfy_girl »

Tijgertje schreef: 19 mar 2019, 20:40 Ik heb met laten vertellen dat het krijgen van een erectie na deze ingreep verleden tijd is, hoe is dat bij jou?
Helaas krijg ik ze nog steeds, met name 's ochtends.
Plaats reactie