Borstvergrotingen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Borstvergrotingen

Bericht door Ylse »

Transvisie meldt vandaag op hun website dat de subsidieregeling voor borstvergrotingen wederom niet afgerond is. Dit keer omdat met in verband met de AVG de boel niet op orde heeft.

https://www.transvisie.nl/voortgang-sub ... r-vrouwen/

Ik begrijp werkelijk niet hoe het kan dat een stel ambtenaren niet tijdig een regeling kan optuigen. Ik heb sterk het gevoel dat de AVG aangegrepen is om de zoveelste vertragingsactie uit te voeren. Nu heeft men het excuus dat door de vastlegging van medische gegevens de voortgang vertraagd is. Die AVG is al sinds 2016 van toepassing verklaard en nu komt men er pas achter dat ze daar nog wat voor moeten regelen.

Het zal mij hogelijk verbazen als ze nu wel begin 2019 gaan halen zoals in het bericht genoemd.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Borstvergrotingen

Bericht door Emma »

Zal ik er weer eens een mailtje aan wijden? We hebben een paar wat minder lange lijnen naar een van de regeringspartijen ;)
Beste Pia, beste Vera,

We lazen vandaag met grote verbazing het volgende bericht op de website van Transvisie:

https://www.transvisie.nl/voortgang-sub ... r-vrouwen/

Kort gezegd: VWS kan niet starten met de subsidieregeling vanwege de AVG. Nu begrijpen we heel goed dat VWS zorgvuldig met onze gegevens wil omgaan, maar we vragen ons werkelijk af of het optuigen van een heel portaal niet een beetje te veel van het goede is. In feite zadelt het ministerie de transgenders nu met een ICT probleem op, bovenop alle problemen van ellenlange wachtlijsten en willekeur van verzekeraars bij vergoedingen. Een probleem bovendien met de schaalgrootte van een gemiddeld overheids-ICT project, dus dat belooft niet veel goeds.

Hebben jullie deze informatie ook gekregen? Heeft VWS nu werkelijk pas voor het eerst van de AVG gehoord? Is dit de eerste keer dat VWS met medische gegevens te maken krijgt? Is er geen oplossing mogelijk die wat minder technisch is? Waarom wordt er alweer een ICT systeem bedacht waar informatiebeveiliging blijkbaar op de laatste plaats stond?

Wij, de leden en forumleden van T-Nederland, zijn nogal onthutst. Hoe kan het dat we nu ook nog dit voor onze kiezen krijgen?

Met vriendelijke groeten,


Emma en Eva Laurijssens van Engelenhoven
Bestuur transgendervereniging T-Nederland

Als jullie het hier mee eens zijn, uiteraard.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Borstvergrotingen

Bericht door Anon20190508 »

Wat ben je ook een topper, Emma :D
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Collette
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 sep 2018, 18:22
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Dordrecht

Re: Borstvergrotingen

Bericht door Collette »

Top Emma, zeer duidelijk verwoord. Bedankt!
When you're happy, you enjoy the music. But when you're sad, you understand the lyrics.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Borstvergrotingen

Bericht door Emma »

Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Borstvergrotingen

Bericht door Ylse »

Dank je wel Emma, en Eva, voor de brief die je hebt gezonden. Ik lees het nu pas omdat ik vanavond andere dingen te doen had.

Overigens lees ik in de facebook post van transvisie nu een antwoord van Lisa van Ginniken dat er blijkbaar ook nog een discussie binnen VWS is over misbruik van de regeling en hoe dat te voorkomen.

Ik heb daarop gesteld dat de AVG daarmee in mijn ogen een dekmantel is voor het feit dat men de regeling nog niet rond heeft en dat VWS in de brief dus niet de waarheid spreekt over de reden van uitstel. Uiteraard is die conclusie geheel mij aan te rekenen maar ik mag graag kort door de bocht redeneren in dit soort situaties.

Ik ben zeer benieuwd naar de antwoorden die de kamerleden van D66 gaan ontvangen.

Nogmaals bedankt voor jullie inzet.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Borstvergrotingen

Bericht door Danielle »

Die AVG is gewoon een smoes om onwil te maskeren. Ik zie het als niet anders dan dat. Een 'portaal' inrichten is ook gewoon overkill en tijdrekken van een of andere transfobe ambtenaar. Hoeveel vrouwen gaan van deze regeling gebruik maken, enkele tientallen per jaar? 100, misschien 150? Die aanvraag kan toch gewoon per post?
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Borstvergrotingen

Bericht door Emma »

Zaterdag is het D66 congres in Den Bosch. We gingen er toch al heen, maar nu met een extra doel. En wie contacten heeft bij andere partijen: we zijn niet eenkennig hoor!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Borstvergrotingen

Bericht door Anon20190516 »

Ik neem aan dat dit gaat om borstvergrotingen voor transvrouwen die weinig tot geen borstgroei hebben?
Ik bedoel,als je door hormonen van jezelf al een Bcup hebt?
Ik wil zelf in 2020 een vergroting laten doen en kan daar tegen die tijd ook geld voor vrijmaken ,maar als het ook via een vergoeding kan?!
Ben benieuwd hoe het nu precies zit
Rikki
Offline
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Borstvergrotingen

Bericht door Emma »

Cup is geen criterium, dat is het verschil tussen boven- en onderwijdte. Iemand met een flinke borstkas heeft met hetzelfde volume aan borstweefsel een A cup waar dat voor iemand die nogal smal is al een D cup is. Daarbij is omvang iets lineairs centimters terwijl volume dat tot de derde macht is. Dus ook een B cup ziet er bij iemand die smal is anders uit dan bij iemand die wat breder gebouwd is.

Wat de criteria worden is nog helemaal niet bekend, wel dat het ruimer wordt dan de huidige regeling.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]