vragen over vergoedingen cz

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
transdoll1992
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2018, 07:31
Gender: Transgender

vragen over vergoedingen cz

Bericht door transdoll1992 »

hoi allemaal ik ga binennkort naar dr meijer voor ffs en wil informatie over vergoedingen cz zijn er dames die ook bij cz zijn en alles vergoed hebben gekregen :hbeat:
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: vragen over vergoedingen cz

Bericht door Anon20190508 »

Volgens mij word de FFS vanuit het basispakket vergoed, mits het aan bepaalde voorwaarden voldoet, net aks de adamsappel (5mm uitsteek etc), maar kan het niet met zekerheid zeggen.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: vragen over vergoedingen cz

Bericht door anon20181206 »

Informatie op de juiste plaats halen;


CZ Klantenservice
Bel 088 555 77 77
Maandag t/m vrijdag 8:00 - 21:00 uur. Zaterdag van 10:00 - 14:00.
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: vragen over vergoedingen cz

Bericht door janine2363 »

Eros schreef: 02 nov 2018, 08:54 Volgens mij word de FFS vanuit het basispakket vergoed, mits het aan bepaalde voorwaarden voldoet
Helaas is de voorwaarde meestal een nogal arbitraire neslissing van de "adviserend geneesheer" van de verzekering. Mijn indruk van verzekeringen is dat je soms geluk hebt en er achteloos "ja" gezegd wordt en dat soms een willekeurig "nee, en we zien wel of wij we ermee wegkomen". Vaak wel want niet iedereen heeft de veerkracht om tegen een verzekerings maatschappij te vechten (genoeg verhalen hier op het forum) Kost veel energie dat je eigenlijk beter aan andere dingen besteed.
Gebruikersavatar
Jennifer84
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 jul 2017, 00:21
Gender: Trans MtF
Locatie: provincie Utrecht

Re: vragen over vergoedingen cz

Bericht door Jennifer84 »

Brigitte Meijer is wel erg goed in het voor elkaar krijgen om het vergoed te krijgen maar ik heb geen ervaring met cz.
Als je toch binnenkort (dit jaar) een intake bij haar hebt, dan kan je het haar vragen of het slim is bij cz te blijven of over te stappen naar een nieuwe verzekeraar.
Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: vragen over vergoedingen cz

Bericht door Anon20190516 »

Tja,ik zit niet bij cz,maar “defriesland”
Maar ik ben bij Brigitte Meijer geweest
Zij heeft de aanvraag ingediend,samen met een aantal foto’s . Een deskundige bij de verzekeraar beoordeelt het en geeft wel of geen akkoord.in mijn geval word het hele pakketje vergoed en heb ik inmiddels een deel van mijn ffs achter de rug. Ik zou gewoon met Brigitte gaan praten en daarna afwachten,zou ik zeggen.
Groetjes Rikki
Offline
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: vragen over vergoedingen cz

Bericht door Mirthe_s »

Dit is met de zoekfunctie te vinden. Ervaringen CZ/Ohra. Mijn advies: wissel naar Zilveren Kruis. CZ gaat tot de bodem om een excuus te vinden niet (volledig) te vergoeden voor een FFS. Brigitte meijer raadt CZ ook af en kan daar niet veel voor elkaar krijgen.

viewtopic.php?f=28&t=5505&hilit=cz%2Fohra ;)
transdoll1992
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2018, 07:31
Gender: Transgender

Re: vragen over vergoedingen cz

Bericht door transdoll1992 »

hoi dames heb vrijdag een brief ontvange dat ze het ffs hebben geweigerd bij CZ :fpalm: dus dat word overstapen naar een andere zorgverzekering welke vergoed alles ???? :hbeat:
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: vragen over vergoedingen cz

Bericht door Marijn »

transdoll1992 schreef: 11 nov 2018, 19:44 hoi dames heb vrijdag een brief ontvange dat ze het ffs hebben geweigerd bij CZ :fpalm: dus dat word overstapen naar een andere zorgverzekering welke vergoed alles ???? :hbeat:
Garanties heb je nooit, maar zo langzamerhand lijkt Zilveren Kruis (of eventueel Avero, ook van Achmea, maar met tussenpersoon) wel de beste keus te worden.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown