Nieuwe chat! Zie dit topic.

HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door Anon20190122 »

Tijgertje schreef: 07 nov 2018, 14:13 Eens, maar het is niet een beslissing die makkelijk terug te draaien valt.
Als je jezelf hier zorgen over maakt moet je nog eens heel goed gaan nadenken of een transitie wel het juiste is voor jouw!
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door Tijgertje »

Dat klopt daar ben ik ook heel goed over na aan het denken, vandaar ook deze vraag.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door Anon20190122 »

Vraag is een beetje wat je zelf voor ogen hebt als dat een srs is kom je niet onder de hrt uit.

En bedenk goed dat het manlijke geslachtsdeel niet onder oestrogeen werkt en je onder hrt vrijwel a sexueel gaat worden.
Vervrouwlijking ga je krijgen maar in welke mate kan niemand jou van te voren vertellen.

Je levenlang testosteron blokkers nemen is verre van gezond en wenselijk dus zal je duurzaam van je testosteron fabriek af moeten met de tijd.

Dat zijn eigenlijk de overdenkingen.
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door stella »

tanisha schreef: 12 nov 2018, 22:36 En bedenk goed dat het manlijke geslachtsdeel niet onder oestrogeen werkt.
Dat klopt zeker voor de meeste, maar bij sommige blijft dat ding gewoon werken.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door Anon20190122 »

Nou niet gewoon de functie is zeer beperkt om het netjes te houden.
En wat je op internet ziet aan shemales heeft geen vrouwelijke hormonen en de nodige operaties ondergaan om er vrouwelijk uit te zien of ze zijn een hormonaal drama verhaal.

Met hormonen is het nu eenmaal of het één of het ander en zonder kan je ook niet!
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door Tijgertje »

Wat ik voor ogen heb is de connectie met mijn innerlijke gevoelens te kunnen bereiken en wat ik hier in de wandelgangen begrijp, is dat ook wel één van de meest in het oog springende details bij het gebruik van oestradiol. Ik wil geen geslachtsverandering of Facial feminization surgery. Iedere vervrouwelijking die de hormonen met zich meebrengt is mooi meegenomen.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door Anon20190508 »

Tijgertje schreef: 13 nov 2018, 13:18 Wat ik voor ogen heb is de connectie met mijn innerlijke gevoelens te kunnen bereiken en wat ik hier in de wandelgangen begrijp, is dat ook wel één van de meest in het oog springende details bij het gebruik van oestradiol. Ik wil geen geslachtsverandering of Facial feminization surgery. Iedere vervrouwelijking die de hormonen met zich meebrengt is mooi meegenomen.
Dan zou ik ook 'gewoon' therapie aanraden, vaak komt die disconnectie ook gewoon door je eigen onwennigheid met je emoties hanteren. Weet niet of je al in therapie zit, maar het kan erg helpen om in elk geval een begin te maken zonder dat je er hormonen voor 'nodig hebt'.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door Marijn »

tanisha schreef: 13 nov 2018, 10:59 Nou niet gewoon de functie is zeer beperkt om het netjes te houden.
En wat je op internet ziet aan shemales heeft geen vrouwelijke hormonen en de nodige operaties ondergaan om er vrouwelijk uit te zien of ze zijn een hormonaal drama verhaal.

Met hormonen is het nu eenmaal of het één of het ander en zonder kan je ook niet!
In principe zou iemand die uiterlijk niet veel wil veranderen best oestrogeen kunnen gebruiken zonder enige blokker. Dan zou het best aardig kunnen blijven werken. Bij mij met 50 mg spironolacton als blokker doet het het ook nog. Mijn libido is wat minder (maar ook niet helemaal weg) en het werkt niet zoals bij een cis man (maar dat deed het al niet). Zonder spironolacton of cypro oid zal het misschien best kunnen blijven werken allemaal en dan zit je ook niet met het levenslang moeten blijven slikken van een blokker. Zo "of het één of het ander" is het nu ook weer niet. Geen van beide is wel problematisch (vanwege o.a. botontkalking), maar zowel de eigen testosteron en oestrogeen middels pleisters zou best moeten kunnen. Je moet alleen dan wel goed duidelijk maken aan je genderteam en aan de endo dat dat specifiek is wat je wil.

Dat zou voor Tijgertje als ik het zo lees best een oplossing kunnen zijn.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door Tijgertje »

Niet te snel een diagnose stellen. Natuurlijk maakt therapie onderdeel uit van een eventuele behandeling, maar met therapie alleen bereik je geen vervrouwelijking. Wat ik wil zeggen is dat het allemaal niet zo zwart wit ligt. Er leiden meer wegen naar Rome. Een aantal transgenders zal voor het complete plaatje willen gaan, een andere voor maar een deel ervan.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door Anon20190508 »

Tijgertje schreef: 13 nov 2018, 18:50 Niet te snel een diagnose stellen. Natuurlijk maakt therapie onderdeel uit van een eventuele behandeling, maar met therapie alleen bereik je geen vervrouwelijking. Wat ik wil zeggen is dat het allemaal niet zo zwart wit ligt. Er leiden meer wegen naar Rome. Een aantal transgenders zal voor het complete plaatje willen gaan, een andere voor maar een deel ervan.
Ik was in de veronderstelling dat het jou ook voornamelijk ging over beter met je emoties om te kunnen gaan en uberhaupt meer te voelen.
Tijgertje schreef: 13 nov 2018, 13:18 Wat ik voor ogen heb is de connectie met mijn innerlijke gevoelens te kunnen bereiken en wat ik hier in de wandelgangen begrijp, is dat ook wel één van de meest in het oog springende details bij het gebruik van oestradiol.
Dat dus. Van wat ik begrijp helpen hormonen om inderdaad die 'dam' te doorbreken die je emoties tegenhouden, maar het is wijs om toch die therapie in je zak te houden, omdat je toch moet leren hoe je ermee om moet gaan. Ik loop hier dus niemand te diagnosticeren of zeggen dat therapie De Grote Oplossing is, maar door jou vraagstelling kwam ik zelf tot dat advies.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈