HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door Anon20190122 »

Botontkalking is niet het enigste wat je tegen kan komen zonder hormonen je komt na langere tijd tegen allerhande ouderdomsklachten aan en dat mag je van mij aannemen want ik heb het 13 jaar zonder gedaan.

Voor degenen die menen dat testosteron en oestrogeen prima samen gaan vraag dat de ftm hier maar en kijk wat hun meemaken en wat er bij hun lichamelijk en geestelijk gebeurt!
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door Tijgertje »

Nee begrijp ik, is ook geen probleem. Tot nu toe ben ik bekend met de effecten van het mannelijke hormoon en heb gemerkt dat mijn "innerlijke ik" veel meer tot uiting komt, wanneer ik een gezonde spiegel heb. Gek genoeg heeft mijn innerlijke ik een meer vrouwelijke expressie en word ik door testosteron emotioneel nogal instabiel. (lees licht ontvlambaar). Feit dat ik een gevoelsmens ben en de testosteron me juist voor een deel van mijn gevoel afsluit, vraag ik me af of ik niet meer gebaat ben bij HRT.
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door Tijgertje »

Testosteron en oestrogeen werken volgens mij juist tegen elkaar in, hoewel testosteron ook door een vrouwenlichaam wordt aangemaakt. Dat van de botontkalking is idd een effect wat beide hormonen hebben, maar volgens mij zorgt het er ook voor dat de wanden van je bloedvaten glad blijven.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door Anon20190122 »

Dat heb je bijna goed testosteron is het dominante hormoon en zal zonder testoblokker het oestrogeen verdrukken.

Er zijn hier vast wel een aantal ftm die je over het emotionele vlak van vol oestrogeen en testosteron combi meer kunnen vertellen wat ik er van begrepen heb is dat alles behalve een pretje.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door Marijn »

Tijgertje schreef: 13 nov 2018, 22:27 Testosteron en oestrogeen werken volgens mij juist tegen elkaar in, hoewel testosteron ook door een vrouwenlichaam wordt aangemaakt. Dat van de botontkalking is idd een effect wat beide hormonen hebben, maar volgens mij zorgt het er ook voor dat de wanden van je bloedvaten glad blijven.
De botontkalking speelt vooral als je ze allebei niet hebt.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door Anon20190122 »

Zolang je onder oestrogeen zit is botontkalking niet echt een punt meer.

Ik heb zelf 13 jaar zonder hormonen gedaan omdat ik gek werd van de overgansklachten botontkalking was niet echt een punt vitamine d wel
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door Tijgertje »

Waar werden die overgangsklachten door veroorzaakt?
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door Anon20190122 »

Ik kreeg domweg een te lage dosis door de stugge houding van het vu.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8022
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door Emma »

tanisha schreef: 13 nov 2018, 22:44 Dat heb je bijna goed testosteron is het dominante hormoon en zal zonder testoblokker het oestrogeen verdrukken.
Eh, nee. Dat is niet waar. Je kunt met een hogere dosis oestrogeen juist het dubbele feedback systeem waarmee bepaald wordt wanneer en hoeveel testosteron wordt aangemaakt in de war sturen, waardoor je het effectief onderdrukt. Er bestaat geen ‘dominant’ hormoon.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: HRT. Hoe zit het nu werkelijk

Bericht door Anon20190122 »

Nu is een hoge dosis oestrogeen ook niet echt gezond!