Nieuwe chat! Zie dit topic.

VFS zoektocht

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Vera
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 mei 2015, 11:14
Gender: Vrouw
Locatie: Alkmaar

Re: VFS zoektocht

Bericht door Vera »

Ik zit met het zelfde probleem... na onderzoek bij het vu gaven ze me op mijn verwijzing mee dat ik moet streven naar een toonhoogte van 180Hz... dat is idd het androgyne spectrum. Mijn stem zit me onwijs dwars, maar VFS zou ik zelf niet willen ondergaan... ik ga nu eerst maar eens opzoek naar een goede logopediste ipv die muts die ik via het vu gekregen heb.
I'm unstoppable
I'm a Porsche with no brakes
I'm invincible
Yeah, I win every single game
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: VFS zoektocht

Bericht door Anon20200101 »

@Wolfy_girl ik zei pubertijd, niet hele leven. En vermelde ook expliciet dat m'n stem en m'n range na de pubertijd sterk zijn gedaald in pitch, range, en gebruik. Ik ben nu 43, die pubertijd is echt al wel "even geleden" 😉
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: VFS zoektocht

Bericht door Anon20200101 »

Vera schreef: 15 feb 2019, 22:56 Ik zit met het zelfde probleem... na onderzoek bij het vu gaven ze me op mijn verwijzing mee dat ik moet streven naar een toonhoogte van 180Hz... dat is idd het androgyne spectrum. Mijn stem zit me onwijs dwars, maar VFS zou ik zelf niet willen ondergaan... ik ga nu eerst maar eens opzoek naar een goede logopediste ipv die muts die ik via het vu gekregen heb.
Barbara Goes de Graaff is heel goed. www.barbaragoes.nl
Gebruikersavatar
Vera
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 mei 2015, 11:14
Gender: Vrouw
Locatie: Alkmaar

Re: VFS zoektocht

Bericht door Vera »

LauraHeleneN schreef: 15 feb 2019, 23:13
Vera schreef: 15 feb 2019, 22:56 Ik zit met het zelfde probleem... na onderzoek bij het vu gaven ze me op mijn verwijzing mee dat ik moet streven naar een toonhoogte van 180Hz... dat is idd het androgyne spectrum. Mijn stem zit me onwijs dwars, maar VFS zou ik zelf niet willen ondergaan... ik ga nu eerst maar eens opzoek naar een goede logopediste ipv die muts die ik via het vu gekregen heb.
Barbara Goes de Graaff is heel goed. www.barbaragoes.nl
De link doet het bij mij niet, maar zelf even gegoogled en gevonden. Heb net even haar website bekeken en het stukje over genderdysfonie gelezen. Grappig dat zij schrijft over het omhoog brengen van de stem, dat dat een kunstmatig verkegen effect teweeg brengt. Dat was precies wat mijn logopediste me wel probeerd te laten doen, en wat ik als erg onprettig ervaar. Mijn huidige logopediste luisterd echter totaal niet naar wat ik haar dan vertel.

Ik vind echter rotterdam wel een roteind rijden om elke week daar te gaan oefenen...

Als het uitiendelijk moet dan moet het, maar dichter bij huis zou toch wel prettiger zijn.
I'm unstoppable
I'm a Porsche with no brakes
I'm invincible
Yeah, I win every single game
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: VFS zoektocht

Bericht door Anon20200101 »

Sorry, was de http:// vergeten toe te voegen.
http://www.barbaragoes.nl zou wél moeten werken.

Voor mij is het ook een flink stuk, ongeveer 90 minuten met ov, maar het is het meer dan waard, vind ik.
Uiteindelijk zijn we daarom ook naar Bangkok gegaan. 😉
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: VFS zoektocht

Bericht door Wolfy_girl »

Over "kunstmatig" gesproken... Ik vind wel dat de pagina op die website over gender dysforie wat gender stereotypes promoot: "Bevorderen van vrouwelijk gedrag, o.a. mimiek, gebaren, lachen en hoesten." Ik ken genoeg vrouwen en lang niet allemaal hebben een "vrouwelijke" manier van gebaren of wat dan ook. Toch zou je zo nooit misgenderen gebasseerd op hun stem. Niet dat gebaren je veel goed doet in een telefoongesprek overigens.

Nu wil ik niet de klojo uithangen want men zal er vast veel aan hebben, maar zoiets spreekt me echt totaal niet aan. Ik wil vrouwelijk zijn als mezelf, niet als een wandelend stereotype.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: VFS zoektocht

Bericht door Wolfy_girl »

LauraHeleneN schreef: 15 feb 2019, 23:11 @Wolfy_girl ik zei pubertijd, niet hele leven. En vermelde ook expliciet dat m'n stem en m'n range na de pubertijd sterk zijn gedaald in pitch, range, en gebruik. Ik ben nu 43, die pubertijd is echt al wel "even geleden" 😉
De pubertijd is juist een gigantisch belangrijke fase om zoiets te leren. Dat geeft je een gigantische voorsprong op iemand zonder zangervaring.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: VFS zoektocht

Bericht door Emma »

Wolfy_girl schreef: 16 feb 2019, 01:54
Nu wil ik niet de klojo uithangen want men zal er vast veel aan hebben, maar zoiets spreekt me echt totaal niet aan. Ik wil vrouwelijk zijn als mezelf, niet als een wandelend stereotype.
Je moet het zelf doen, het komt niet uit een pakje of zo, je loopt na zoveel tijd niet met dezelfde stem en mimiek de deur uit daar. Je wilt vrouwelijker overkomen, dan zul je iets moeten doen aan de dingen die in de perceptie van mensen vrouwelijk zijn. Misgenderen is een complex stelsel van eigenschappen die niet helemaal lijken te kloppen, en bij alle eigenschappen die iemand 'mannelijk' laten lijken kan ik je een cis vrouw laten zien die dat heeft en toch nooit misgenderd wordt. Maar ben je niet cis, dan slaat de balans sneller de verkeerde kant op omdat er veel meer dingen niet helemaal lijken te kloppen. De hoogte van je stem maakt iets uit, Intonatie en melodie al veel meer, maar als je vervolgens met een kop als een bos uien gaat zitten als een middeleeuwse bouwvakker die uit een pot bier zit te zuipen helpt dat niet veel. Door een telefoon praten is tegenwoordig niet zo populair meer.

Het gaat er om dat je je van dingen bewust wordt, dan gaat de rest vanzelf, op je eigen manier. Barbara is een van de besten in haar vak op dit gebied (er zijn er meer, maar zie daarvoor de logopedie topics), neem van mij aan dat ze hier gelijk in heeft.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: VFS zoektocht

Bericht door Anon20200101 »

Wolfy_girl schreef: 16 feb 2019, 01:54 Over "kunstmatig" gesproken... Ik vind wel dat de pagina op die website over gender dysforie wat gender stereotypes promoot: "Bevorderen van vrouwelijk gedrag, o.a. mimiek, gebaren, lachen en hoesten." Ik ken genoeg vrouwen en lang niet allemaal hebben een "vrouwelijke" manier van gebaren of wat dan ook.
Blijf even bij het gebruik van de stem; en daar worden lachen en hoesten genoemd.
Heb je heerlijk aan je passabele spraakstem gewerkt, komt er een bulderende hoest of lach uit. En hopla, word je geklokt. 🙄
Laatst gewijzigd door Anon20200101 op 16 feb 2019, 09:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: VFS zoektocht

Bericht door Anon20200101 »

Wolfy_girl schreef: 16 feb 2019, 02:02 De pubertijd is juist een gigantisch belangrijke fase om zoiets te leren. Dat geeft je een gigantische voorsprong op iemand zonder zangervaring.
Élke tijd daarvoor is even belangrijk om dat te leren. Het enige voordeel van het tijdens de pubertijd leren is dat de stem en de stembanden flexibeler zijn.
Ik heb door het TOEN te leren geen voorsprong op je, het feit DAT ik het geleerd heb geeft me een voorsprong.

Maar zoals ik ook schreef, ik ben die flexibiliteit bijna volledig verloren. Mijn stem en mijn frequentiebereik zijn heel erg achteruit gegaan, omdat ik 16 jaar lang in m'n werk amper sprak.
Het is zelfs zo dat m'n kaakspieren ook achteruit zijn gegaan. Ik kon vroeger met het grootste gemak een ei of een grotere gehaktbal in één keer in m'n mond doen. Nu gaat een lindor chocolaatje amper in één keer.