Invloed dieet op borstgroei

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
SarahDB
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2018, 19:24
Gender: Trans MtF
Locatie: Kortrijk, België

Invloed dieet op borstgroei

Bericht door SarahDB »

Ik vind niet direct veel info online over welk effect voeding heeft op borstgroei.
De laatste 3 weken leef ik heel gezond. Bijna enkel vers voedsel, geen snoep en geraffineerde suikers, Max 1400 caloriën/dag en 4x/week naar de fitness.
Deze morgen merkte ik dat de beginnende borstgroei plots fel toegenomen is.
Zou dit iets met het dieet te maken hebben of is het gewoon de eerst merkbare groeispurt?
Ik neem nu ongeveer 120 dagen de cypro en hormonen.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Invloed dieet op borstgroei

Bericht door Anon20190508 »

Weinig eten =/= gezond, onthou dat, asjeblieft! Ik weet echter niet hoe je bouw is en hoe je gewicht is in vergelijking met je lengte, maar zorg asjeblieft dat je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt.
Het is wel bekend dat bepaalde soorten voeding bepaalde processen in het lichaam vertragen/versnellen, maar ook ben je misschien aan het afvallen en valt het ineens erg op doordat je verhoudingen veranderen. Meer informatie of advies heb ik niet, sorry.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
SarahDB
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2018, 19:24
Gender: Trans MtF
Locatie: Kortrijk, België

Re: Invloed dieet op borstgroei

Bericht door SarahDB »

Eros schreef: 01 dec 2018, 19:28 Weinig eten =/= gezond, onthou dat, asjeblieft! Ik weet echter niet hoe je bouw is en hoe je gewicht is in vergelijking met je lengte, maar zorg asjeblieft dat je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt.
Het is wel bekend dat bepaalde soorten voeding bepaalde processen in het lichaam vertragen/versnellen, maar ook ben je misschien aan het afvallen en valt het ineens erg op doordat je verhoudingen veranderen. Meer informatie of advies heb ik niet, sorry.

Ik had wat overgewicht maar het buikje is toch al weg.
Toch heb ik nog 15 kg te gaan. Das best veel maar ik wil m’n superslanke lijn van enkele jaren geleden terug.
Que voedingsstoffen zit ik hopelijk goed want m’n dieet bevat veel groenten en ik neem supplementen.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Invloed dieet op borstgroei

Bericht door Mr.X »

Correlation is not causation.

Dus dat je nu borstgroei ervaart houdt niet meteen in dat het veroorzaakt is door je nieuwe levenstijl. Ik kan zo een-twee-drie geen research vinden die aantoont dat borstgroei of borstsize te maken heeft met dieet (granted, ik heb welgeteld iets van 5 minuten gezocht). Wel kan ik vinden dat er een aantal genen zijn geidentificeerd die te maken hebben met de size van borsten. Dat houdt natuurlijk niet in dat het meteen 100% erfelijk is, maar wel in ieder geval een gedeelte.

Gezond eten is nooit verkeerd. Dus vooral houden zo. Maar maak het, zoals eerder aangekaart, niet te extreem.
SarahDB
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2018, 19:24
Gender: Trans MtF
Locatie: Kortrijk, België

Re: Invloed dieet op borstgroei

Bericht door SarahDB »

Mr.X schreef: 01 dec 2018, 23:48 Correlation is not causation.

Dus dat je nu borstgroei ervaart houdt niet meteen in dat het veroorzaakt is door je nieuwe levenstijl. Ik kan zo een-twee-drie geen research vinden die aantoont dat borstgroei of borstsize te maken heeft met dieet (granted, ik heb welgeteld iets van 5 minuten gezocht). Wel kan ik vinden dat er een aantal genen zijn geidentificeerd die te maken hebben met de size van borsten. Dat houdt natuurlijk niet in dat het meteen 100% erfelijk is, maar wel in ieder geval een gedeelte.

Gezond eten is nooit verkeerd. Dus vooral houden zo. Maar maak het, zoals eerder aangekaart, niet te extreem.
Thx voor de info. Als alles blijft verlopen zoals nu ben ik blij.
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: Invloed dieet op borstgroei

Bericht door JesseJessie »

Er zijn best veel producten die plantaardige oestrogenen bevatten, genaamd fyto-oestrogenen. Over de uitwerking op het lichaam daarvan zijn de meningen verdeeld, maar het is misschien de moeite waard om wat op te zoeken.
SarahDB
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2018, 19:24
Gender: Trans MtF
Locatie: Kortrijk, België

Re: Invloed dieet op borstgroei

Bericht door SarahDB »

JesseJessie schreef: 03 dec 2018, 08:59 Er zijn best veel producten die plantaardige oestrogenen bevatten, genaamd fyto-oestrogenen. Over de uitwerking op het lichaam daarvan zijn de meningen verdeeld, maar het is misschien de moeite waard om wat op te zoeken.
Kzal een wat research doen :)
Google, here I come
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Invloed dieet op borstgroei

Bericht door marianne »

SarahDB schreef: 03 dec 2018, 14:52
JesseJessie schreef: 03 dec 2018, 08:59 Er zijn best veel producten die plantaardige oestrogenen bevatten, genaamd fyto-oestrogenen. Over de uitwerking op het lichaam daarvan zijn de meningen verdeeld, maar het is misschien de moeite waard om wat op te zoeken.
Kzal een wat research doen :)
Google, here I come
maar weer een keer:

De plantaardige oestrogenen hebben een zwakke werking, maar nemen wel vol de plaats in op de receptors voor de sterke oestrogenen die je voorgeschreven krijgt, de werking van de medicijnen wordt zo dus zeer sterk tegen gehouden !
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: Invloed dieet op borstgroei

Bericht door JesseJessie »

Oeps, gelukkig zijn er ook mensen die hun huiswerk al wel af hebben. Voor mij is het (nog) niet van toepassing maar bedankt voor je correctie. :)
Gebruikersavatar
Lois
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 okt 2017, 22:29
Gender: Trans MtF

Re: Invloed dieet op borstgroei

Bericht door Lois »

Ik heb ook het internet ooit afgestruind naar info over verband tussen borstgroei en dieet. Lastig verhaal en waarschijnlijk ook voor ieder lichaam weer net effe anders. Ik volg dan ook maar gewoon de meest simpele logica... Borsten bestaan, uiteindelijk ;), vooral uit vet- en bindweefsel. Dus ik pak soms een flinke schep super vette mayo erbij, zodat die hormoontjes ook iets hebben om naar die borsten te brengen. Ik vind dat de groei goed op schema ligt. Ik eet dus bewust best wel vet, maar ook best wel koolhydraten arm. Mijn visie is dat koolhydraten je dikker maken en dat vetten niet ongezond zijn. Ik weeg 63 en dat is al een aantal jaren stabiel, ongeacht start HRT bijna een jaar terug.

Conclusie die ik zelf trek, op basis van mijn eigen ervaring (let op ik heb geen medische achtergrond, dit is ook geen advies):
Als ik wil afvallen en tegelijkertijd mijn borsten wil laten groeien dan moet ik dus minder koolhydraten en neer vetten nemen. Zonder vetten wordt het lastig voor de borstjes om te groeien.

Suc6
Life's what you make it! Please try to make all your dreams come true. Remember, this is your only life, so take this chance, with both hands.