Vrouw zijn in mannelijk lichaam

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Petra1988
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 dec 2018, 19:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Zuid-Holland

Vrouw zijn in mannelijk lichaam

Bericht door Petra1988 »

Beste lezers,

Laat ik mij presenteren dat ik als jongen ben geboren, Petra is dan wel mijn meisjesnaam, mijn jongens linkt ook daarnaar.. tijdens de 'baarmoederschap' (ik in mijn moedersbuik) heeft de testosteron nog wel zijn werk gedaan maar is ergens mee opgehouden. Mijn lichaam heeft zich daarna nooit echt mannelijk ontwikkeld, ook rond mijn 12e merkte ik geen verandering aan. Ik voelde mij niet echt jongen... ik heb mij eerlijk gezegd nooit echt mannelijk gevoeld... op een gegeven moment gaf ik wel aan dat ik 'borsten' had, dat werd door mijn moeder weggewuifd. Tja, ik was beetje dik. Op zich ook niet zo gek met niet werkende hormonen. Later merkte ik wel dat ik meer tot mannen werd aangetrokken. Alhoewel bij mij is het zo dat ik mij veel fijner voel tussen de vrouwen ' als man verstopt lijkt het' en mij niet thuisvoel bij mannen als man. Het lijkt of ik twee kanten op kan...

Ook in seksueel contact had ik een enige vriend (buurjongen) waar ik spelletjes mee deed, dokteren deed ik van jongsaf al. Ik had ook aangegeven dat ik vrouw wilde zijn, want wat moest ik met dat ding... later, op mijn latere leeftijd, 16e kreeg ik testosteron toegediend... maar die vrouwelijke bleef. Zelfs fantasieën, zijnde als vrouw met mannen deed... (niet als man met vrouwen) Zelf heb ik nooit de kans gehad om iets van te zeggen, waaronder naar VUMC te gaan... En ik wist echt niet wat ik met de testos aan moest... ik had er een hekel aan, al 'moest' ik innemen, die pillen. Later ook androgel… ja, stijve kreeg ik, maar wel geirriteerd…

Ondanks dat bleef ik 'vrouwelijke' zijn ervaren, zelfs stiekum kleding aantrekken, al vanaf jongsaf, rond mijn puberteit. En in latere leeftijd bleef dat zo, later ben ik in contact gekomen met een aantal FtM mensen, ook ben ik via internet zo terecht gekomen in de TG-wereld en het boeide mij heel erg, het was zo herkenbaar, zo ook in de 'oude' T-nederlandforum, daar was ik dan.

Ondertussen heb ik contact gehad met HUMANITAS en PIG, vervolgens met VUMC, (op dat moment ook met de endocrinoloog om naar de hormonen te kijken, want ik voelde me altijd zo moe... blijkt dat mijn hormoonkuur, die ik moest nemen niet goed was, ik ben overgegaan naar Nebido.) Daar op VUMC, daar heb ik goede geesprekken (diagnostieke) gesprekken mee gehad. Ik merkte dat er rust kwam en alles tot stilstand kwam... het advies was ook om er een tijdje te laten rusten, mocht het weer zo actief zijn, dan terugkomen.

In principe is het ibj mij zo dat, als ik stop met de nebibio, dat ik geen t-blockers zou hoeven te nemen en overgaan op oestrogenen. En de borstvorming, tja, geen borstklieren heb ik begrepen.
Het is hoe het ook zij goed om een rustpauze te nemen, ik neem aan dat jullie dat ook weleens gedaan hebben, dat ik mij niet hoeft te verbazen.

Voor zover mijn kort verhaal... (ik hoop dat ik niets vergeten ben...)

Liefs Petra
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Vrouw zijn in mannelijk lichaam

Bericht door Elise »

Jeetje wat een verhaal. Mooi dat je het wilt delen.