Is er keuze in techniek bij een srs?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Is er keuze in techniek bij een srs?

Bericht door Marica »

Laat ik hem meteen stellen: Is er keuze wat betreft de srs bij Amsterdam UMC of hanteren ze 1 versie en moet je het daarmee doen. Of moet je shoppen langs Gent of Duitsland waarbij ieder ziekenhuis een andere techniek hanteerd.

Ik zelf sta wel achter de penisinversie, maar wil geen huidtransplantatie (of iets dergelijks) hebben zodat ik een lelijk litteken op mjjn arm heb. Ook heb ik gelezen over het gebruik van een stuk darm met alle voors en tegens die daarbij komen kijken.

Wie kan mij helpen om alle voors en tegens op een rijtje te hebben?
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: Is er keuze in techniek bij een srs?

Bericht door Danielle »

In Amsterdam: de physician assistant plastische chirurgie. Zij kan je in elk geval een inschatting geven welke technieken mogelijk zijn met het beschikbare weefsel.

Volgens mijdoen ze in Amsterdam geen huidtransplantaties vanaf een ledemaat bij penisinversie. Maar wordt het dan een darmvagina of gebruiken ze extra scrotumhuid. Ik deed destijds mee aan een studie waar ze al sneller dan gebruikelijk de extra scrotumhuid zouden gebruiken. Maar kreeg nadien te horen dat het bij mij niet nodig was omdat de penishuid voldoende was, terwijl ik echt geen hele grote penis had.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Is er keuze in techniek bij een srs?

Bericht door Emma »

Kort gezegd: een beetje.

VUmc biedt de penile inversion en darmvaginoplastiek. Die laatste staat een beetje ter discussie omdat je dan in feite ook van een darmperforatie moet genezen. Maar bij de PI wordt steeds vaker een huidflap gebruikt die ergens uit lies- of buikstreek gehaald wordt, dat hangt een beetje van de chirurg af. En daar heb je bij VUmc maar beperkt invloed op.

In het buitenland wordt de PI waar scrotumhuid gebruikt wordt voor extra diepte steeds vaker gebruikt. Denk aan Heß bijvoorbeeld.

Maar ik moet zeggen dat ik wat minder goed opgelet heb op technieken het laatste jaar, dus wie aan wil vullen of corrigeren: graag!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Vera
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 mei 2015, 11:14
Gender: Vrouw
Locatie: Alkmaar

Re: Is er keuze in techniek bij een srs?

Bericht door Vera »

Ik ben nu herstellende van een methode waarbij wel huidtransplantaties nodig waren. Dr chettawut heeft die echter zo weggehaald dat het prachtig geneest en er is nu al niet te zien waar hij de extra huid heeft weggehaald.
Angst voor een lelijk litteken is niet echt nodig, al begrijp ik het wel hoor
I'm unstoppable
I'm a Porsche with no brakes
I'm invincible
Yeah, I win every single game
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Is er keuze in techniek bij een srs?

Bericht door stella »

Ik ben persoonlijk chirurgen aan het afgaan tot ik er een vindt die gewoon fatsoenlijk wil overleggen over hoe alles gedaan wordt, maar dat is nog best lastig.
Ben tot nu toe bij de VU geweest daar was het penisinversie, vulvaplastiek of darmvaginaplastiek(laatste met extra wachttijd ivm geen noodzaak). Verder wilde ze niets overleggen.
Daarnaast ook bij dr houtmeijers in sint Niklaas geweest, hij biedt enkel penisinversie aan, wel kan je bij hem specifiek vragen om het buikvlies te gebruiken als er te weinig materiaal is, al is die daar zelf geen fan van.
Volgende op mijn lijst zal dr shaff of hess in Duitsland worden.
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Is er keuze in techniek bij een srs?

Bericht door janine2363 »

Marica schreef: 22 dec 2018, 07:36 Wie kan mij helpen om alle voors en tegens op een rijtje te hebben?
Zoals Emma schreef Dr. Hess, die mij geopereerd heeft, gebruikt balzak huid voor een diepere vagina,
maar een grotere voor van zijn gecombineerde techniek is het gebruik van de plasbuis voor het
(levensechter) maker maken van de vestibule / vaginal roof.

Voor mij is hoe de vulva eruit ziet belangrijker dan hoe diep de vagina is

Er moeten meer verschillen zijn, want in bijvoorbeeld Vera's verhaal over haar chirurgie van Dr. Chettawut
schrijft ze over grote littekens die ik niet heb en moeite met dilateren dat ik ook niet herken, en zo ook
langere verwachte herstel periodes. Ik kon na zes weken genezing rennen zonder pijn of irritatie. Dit
misschien als "maat" hoeveel je lijf geforceerd wordt door de verschillende technieken
Vera
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 mei 2015, 11:14
Gender: Vrouw
Locatie: Alkmaar

Re: Is er keuze in techniek bij een srs?

Bericht door Vera »

janine2363 schreef: 23 dec 2018, 20:05
Marica schreef: 22 dec 2018, 07:36 Wie kan mij helpen om alle voors en tegens op een rijtje te hebben?
Zoals Emma schreef Dr. Hess, die mij geopereerd heeft, gebruikt balzak huid voor een diepere vagina,
maar een grotere voor van zijn gecombineerde techniek is het gebruik van de plasbuis voor het
(levensechter) maker maken van de vestibule / vaginal roof.

Voor mij is hoe de vulva eruit ziet belangrijker dan hoe diep de vagina is

Er moeten meer verschillen zijn, want in bijvoorbeeld Vera's verhaal over haar chirurgie van Dr. Chettawut
schrijft ze over grote littekens die ik niet heb en moeite met dilateren dat ik ook niet herken, en zo ook
langere verwachte herstel periodes. Ik kon na zes weken genezing rennen zonder pijn of irritatie. Dit
misschien als "maat" hoeveel je lijf geforceerd wordt door de verschillende technieken
Kleine rectificatie hierop... ik heb geen grote littekens. Ik gaf aan dat de littekens die ik heb van de huidtransplant bijna niet meer te zien zijn. De huid wordt op een dusdanige plek weggehaald dat er geen extra littekens gemaakt hoeven worden dan wanneer deze transplantatie niet nodig is.
Dr Chettawut gebruikt ook de plasbuis voor de vestibule.
Moeite met dilateren zal deels afhangen van de gebruikte techniek, maar ook grotendeels met het kunnen ontspannen van je lijf. Ik heb voor mijn operatie mijn spierspanning in kaart laten brengen. Zo weet ik dat ik goed mijn buitenste bekkenspieren kan ontspannen, maar dat mijn binnenste spanning behouden. Als mijn problemen met deze spanning aanhouden ga ik hiervoor terug naarde bekkenfysio.
I'm unstoppable
I'm a Porsche with no brakes
I'm invincible
Yeah, I win every single game
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Is er keuze in techniek bij een srs?

Bericht door Marica »

Dank jullie wel, maar waar komt dat verhaal dan vandaan dat je met lellijke littekens op je arm of elders blijft zitten? Het enige litteken waar ik geen probleem mee zou hebben is van een liposuctie , dan kunnen ze het teveel aan huid prima gebruiken voor een schede waar een echoput nog jaloers op zou worden. :mrgreen:

@janine2363 Het oog wil ook wat, zekers, maar een beetje realistische diepte is wel een dingetje voor mij.

@Vera Ok, het valt dus reuze mee. Maar zie mijn vraag hierboven. En ik zie dat je info onder je foto nog TransMtF laat zien. Je mag je nu Vrouw noemen toch?
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Is er keuze in techniek bij een srs?

Bericht door Emma »

Littekens op de arm, die komen van de phalloplastiek, voor de mannen dus. Hoewel dat ook geen ijzeren wet is, trouwens.

Wat ik nog vergeet: diepte is niet alleen maar afhankelijk van de hoeveelheid huid die beschikbaar is. In je buikholte is ook niet oneindig ruimte.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Is er keuze in techniek bij een srs?

Bericht door Marijn »

Marica schreef: 24 dec 2018, 07:39 @Vera Ok, het valt dus reuze mee. Maar zie mijn vraag hierboven. En ik zie dat je info onder je foto nog TransMtF laat zien. Je mag je nu Vrouw noemen toch?
Daarvoor hoef je niet geopereerd te zijn vind ik. Zijn geen regels voor. Ik noem mezelf gewoon vrouw, al heb ik nog geen srs gehad. Persoonlijke voorkeur.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Plaats reactie