Self-medding

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Self-medding

Bericht door Hormoonmeisje »

Ik heb besloten aan zelf-medicatie te gaan doen en heb gisteren Oestrogel besteld ( Gynokadin ) die hier binnen twee weken zou moeten zijn.

Ik ga beginnen met 1 pompje voor het slapen gaan.

Zelf ga ik dit op het scrotum aanbrengen omdat ik eens las dat voor gel de absorptie daar maximaal is.

Heeft er iemand ervaring met Oestrogel op het scrotum aan te brengen?

Ik probeer zuinig met mijn flacons te zijn want 1 flacon kostte 52€ en 14€ euro verzendkosten.
Ik heb er twee besteld.

Zou goed moeten zijn voor 4 maanden aan 1 pompje per dag.

Ik bouw langzaam op.

Mijn T-waarden lagen op 3.5 nmol/L dus een compleet anti-androgeen zou in mijn geval niet echt nodig zijn. Ik vermoed dat de E de T zal gaan onderdrukken op zichzelf.
Ik gebruik ook Finasteride wat de onderdrukking van T wat zal helpen ook ( door onderdrukking van DHT en stijging van E2 via aromatase bevordering ).

Ik heb geprobeerd op Amerikaanse fora wat feedback te krijgen maar daar gebruiken ze gek hoge dosissen.

Een zekere Kay die aan amateur endocrinologie doet raadde mij daar 10 pompjes Oestrogel per dag aan. Ik moest eens smakelijk lachen.

Ik heb het gevoel dat Amerikanen maar al te graag overdreven hoge doses slikken.

Gel neemt beter op dan pillen dus minder is nodig, amirite?

De bedoeling is zowel T als E gebalanceerd te hebben, niet de bijnieren te “ overwelmen “ met een overdreven hoge hoeveelheid E2. Naar mijn mening.

Zelf ben ik voorstander van laagst effectieve dosering.
Daarom dat ik met 1 pompje begin.
En natuurlijk, goedkoop is het niet he, dus why not als je geld kan besparen.

Ik ga zeker mijn bloedwaarden nog eens door de huisarts laten prikken na enige tijd E2 gesmeerd te hebben.

Waar smeer jij jouw E2 gel en waarom?
Hoeveel pompjes gebruik jij? Wat zijn jouw bloedwaarden?

Zelf mik ik op bloedwaarden tussen 100 en 300 pmol/L.
Ik vind die Amerikaanse 200 pg/ml overdreven hoog.

Testo zou ongeveer tussen 1 en 3 moeten liggen.
Ik zit nu dus net boven die norm.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Self-medding

Bericht door Jannet V »

Je maakt wel een hele snelle omslag... Een week geleden kom je binnen met een verhaal dat je geen hormonen mag en nu ga je flierefluitend op je eigen houtje bezig. Weet je het allemaal zeker?
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Self-medding

Bericht door Hormoonmeisje »

Jannet V schreef: 30 dec 2018, 21:30 Je maakt wel een hele snelle omslag... Een week geleden kom je binnen met een verhaal dat je geen hormonen mag en nu ga je flierefluitend op je eigen houtje bezig. Weet je het allemaal zeker?
Ik mag inderdaad geen hormonen maar mijn genderdysforie is ondraaglijk zonder die hormonen aan het worden.
Reden dat ik geen HRT mag is gen-mutatie BRCA2.
Maar ik ben van plan me regelmatig te laten controleren en daarom begin ik ook laag, met 1 pompje, Jannet.

Overigens heb ik goed nagedacht over wat iemand anders tegen mij zei :

“ dokters hebben in jouw plaats besloten welke van de twee medische beelden het ergste is : de gen-mutatie of de genderdysforie “ .

Dat was inderdaad niet aan een dokter om dat destijds te beslissen in mijn plaats.

Overigens is de self-medding maar tijdelijk.
Tanisha heeft mij een goede arts aangeraden en ik wacht tot ik een afspraak bij haar kan krijgen.
Tot die tijd zal ik 1 pompje Estrogel smeren.

Ik ben ook op de hoogte van mijn verhoogd risico, wat vroegtijdige opsporing evidenter maakt.

Als je het gevaar kent, kan je er tijdig bij zijn.
Als je het niet kent, ben je minder oplettend.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Self-medding

Bericht door Emma »

Het spijt me, aan advies over self medden doen we nog steeds niet hier.

Je Gynokadin is nu 10 keer zo duur trouwens. 52€ voor 80g terwijl je bj de apotheek om de hoek 12€50 betaalt voor 2 flacons van 100g, uit dezelfde fabriek.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]