Wachttijden 2019 vumc voor mtf

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Wachttijden 2019 vumc voor mtf

Bericht door Nisss »

Hoi,

Wie van jullie is net zoals mij aan het wachten op een operatie datum?

Op het pdf bestand op de website van vumc zie ik het volgende (update van dec 2018) :
Vaginaplastiek 199 dagen;
Darm vagina plastiek 70 dagen;

Adamsappel correctie 112 dag.

mijn situatie:
- Vaginaplastiek > als nicotine test een pass is kom ik in de wachtlijst en moet nog een paar sessies laseren.
- adamsappel correctie > medio juli 2018 aan het wachten. Dus die 112 klopt niet.

Ik snap dat vaginaplastiek langer duurt ivm laser en nicotine test. Wat ik niet snap is waarom er bij de behandeling voor adamsappel correctie 112 dagen staat? Dit klopt namelijk niet...

Ik ben vandaag langsgeweest om te vragen hoe het zit met de behandeling voor adamsappel correctie. Dit omdat ik al meer dan een halfjaar wacht op een operatie datum. De receptioniste gaf aan dat er een wachttijd zit van halfjaar!! Ik vroeg aan haar vervolgens of er ook alternatieven zijn hiervoor. Ze gaat het na vragen bij de arts.

Hoe gaan jullie om met de wachttijden? Van vumc?
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Wachttijden 2019 vumc voor mtf

Bericht door Hormoonmeisje »

Waarom kies je voor VUMC en niet voor Kanhai?
Kanhai heeft kortere wachttijden dan VUMC.
Kanhai gebruikt ook een deeltje van de eikel dat hij in de schede verwerkt voor meer gevoel in de vagina zelf. Dus naast een uitwendige clitoris heb je bij Kanhai ook inwendige clitoris. Dichtste bij cis anatomie wat je in Nederland kunt verwachten.

Wachttijd van 199 dagen is lang maar nog redelijk vergeleken met België. Hier komt het steeds vaker voor dat mensen die bij Monstrey geopereerd worden 3 jaar op hormonen alleen moeten doorbrengen alvorens SRS plaatsvindt.

Van VUMC patiënten weet ik dat dr Ozer daar de favoriet is. Zo goed als iedereen wil door haar geopereerd worden.

Bouman is een van de minste favorieten van wat ik weet van VUMC patiënten.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Wachttijden 2019 vumc voor mtf

Bericht door MichelleB »

Perfect antwoord op haar vraag, A+ 👌
//sarcasme_uit
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Wachttijden 2019 vumc voor mtf

Bericht door Hormoonmeisje »

MichelleB schreef: 08 jan 2019, 19:20 Perfect antwoord op haar vraag, A+ 👌
//sarcasme_uit
Ik vroeg aan haar vervolgens of er ook alternatieven zijn hiervoor. Ze gaat het na vragen bij de arts.

...
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Wachttijden 2019 vumc voor mtf

Bericht door Eveliene »


Hormoonmeisje schreef:Waarom kies je voor VUMC en niet voor Kanhai?
Kanhai heeft kortere wachttijden dan VUMC.

Van VUMC patiënten weet ik dat dr Ozer daar de favoriet is. Zo goed als iedereen wil door haar geopereerd worden.

Bouman is een van de minste favorieten van wat ik weet van VUMC patiënten.
Ik had Buncamper die tussen mijn benen erg mooi werk heeft verricht, een erg aardige man. Özer is ook erg aardig en bekwaam. En inderdaad was ik erg blij dat ik Bouman niet had, wat een over het paard getilde kwal is dat. Zoals hij kwaad de slaapzaal in kwam stormen omdat een ander over hem geklaagd had was behoorlijk schrikken, gelukkig werd hij al snel door de verpleging meegenomen.

Over Kanhai ben ik niet bepaald positief maar natuurlijk kan elke arts fouten maken want het blijven mensen en elk lichaam reageert ook anders op zo'n grote operatie.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Wachttijden 2019 vumc voor mtf

Bericht door Wolfy_girl »

Ik sta sinds september vorig jaar in de wachtrij voor een orchidectomie, en toen werd gezegt dat de wachttijd ong. 3 maanden is. Gistermiddag werd ik gebeld voor het VU over de datum: 1 februari. Dus dat is al best snel. Ik vind het eigenlijk best raar dat het van een iets uitgelopen wachttijd naar ineens zo kort dag gaat, maar ja.
Gebruikersavatar
Jorine1962
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2019, 16:43
Gender: Vrouw

Re: Wachttijden 2019 vumc voor mtf

Bericht door Jorine1962 »

Ben ook aan het wachten voor de vaginaplastiek en sinds eind november 2018 op wachtlijst. Inmiddels ook de nicotinetest gedaan en in orde.
Duurt al met al erg lang dat wachten, maar ja het is helaas niet anders