darm vagina plastiek of de gewone wie hebben ervaring hier mee

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
transdoll1992
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2018, 07:31
Gender: Transgender

darm vagina plastiek of de gewone wie hebben ervaring hier mee

Bericht door transdoll1992 »

[hallo allemaal binnenkort is mijn operatie ik twijfel of ik darm vagina wil of de gewone ik ben niet groot geschapen en welke arts is goed met deze operatie en de gevoel ervaringen infos zijn welcome. :hbeat: :hbeat: :hbeat: :hug:
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: darm vagina plastiek of de gewone wie hebben ervaring hier mee

Bericht door Marica »

Ik sluit mij even aan bij deze vraag. Ook ik ben benieuwd naar de pros and cons van de verschillende technieken.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: darm vagina plastiek of de gewone wie hebben ervaring hier mee

Bericht door Anon20200101 »

Bij welke instelling zou je de operatie ondergaan? Het VU?
Ik kan je dan niets vertellen over welke chirurg wel of niet.

Het grote voordeel van een colon graft (waarbij een stukje uit de darm wordt geknipt en als vaginakanaal wordt gebruikt), is dat self-lubrication ergens tussen "zeer goed mogelijk" en "gegarendeerd" is; dus penetratie zonder (veel) glijmiddel.

Groot nadeel van de colon graft is de langere revalidatie, en een vrij hoog risico op ontstekingen in het darmkanaal, en mogelijke complicaties zoals contractie van vaginakanaal, spijsverterings- en maagwandproblemen, in vergelijking met de andere technieken om vaginakanaal van te maken.
En de colon graft levert (in ieder geval bij Dr Chettawut) een litteken op wat vergelijkbaar is met een keizerssnee litteken.

Hoe dit qua lubricatie bij de penile inversion techniek is die in het VU wordt gehanteerd is mij compleet onbekend.

Ikzelf ben bij Dr Chettawut in Thailand geopereerd, en daar is de skin graft methode gebruikt, waarbij een mesh van wat haarvrij gemaakte huid uit de schaamstreek wordt gebruikt om het vaginakanaal van te maken (de nog verse littekens bevinden zich net binnen de haarlijn, dus als ze niet verdwijnen zijn ze in ieder geval te verbergen met schaamhaar).

Bij de skingraft methode is self-lubrication zeker mogelijk via de Cowper's gland, maar zal doorgaans niet voldoende zijn om glijmiddel te kunnen overslaan.
PS: ik was medium tot klein geschapen, maar heb via de skin graft methode 6 inch diepte gekregen.
Plaats reactie