Nieuwe chat! Zie dit topic.

over Meijer, B.A. (Brigitte

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
robin1963
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 jan 2019, 10:29
Gender: Vrouw
Locatie: Drenthe

Re: over Meijer, B.A. (Brigitte

Bericht door robin1963 »

Super bedankt Laura Helen.
Brief is inmiddels naar het VUmc.
Ik krijg zelf ook een kopie van de verwijsbrief dus daar ga denk ik mee naar Orfeo
Hairlinelift heb ik niet nodig lijkt me.
Ik krijg in juni een haartransplantatie om mijn inhammen op te vullen en een vrouwelijke lijn te creeeren.
Kaak, neus en voorhoofd lijkt me wel nodig :)
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: over Meijer, B.A. (Brigitte

Bericht door Anon20200101 »

Door die haarlijnlift kunnen de kosten voor transplantatie flink omlaag gaan.
Ik zou niet op eigen houtje ook naar orfeo gaan, maar gewoon bij Drs Meijer @ VUmc bespreken dat je liever @ Orfeo behandeld wordt.
Gebruikersavatar
robin1963
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 jan 2019, 10:29
Gender: Vrouw
Locatie: Drenthe

Re: over Meijer, B.A. (Brigitte

Bericht door robin1963 »

je bedoeld eerst een haarlijn lift en dan een transplantatie?
Hoe lang is de wachtlijst dan ongeveer bij Drs Meijer Orfeo of VUmc?
In dat geval zou ik beter nog even kunnen wachten met mijn haartransplantatie
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: over Meijer, B.A. (Brigitte

Bericht door Anon20200101 »

Ik weet niets van wachtlijsten, alleen dat bij VUmc die wachtlijst volledig 'individueel' is.
Als je bij de intake vermeldt dat je in Orfeo behandeld wil worden, dan kan ze je ongetwijfeld een globale inschatting geven voor je wachttijd.

Bij vrouwengroep @ transvisie (april '17, mijn eerste keer daar) hoorde ik voor het eerst over haartransplantatie en lift.
En dan met name dat de lift de transplantatiekosten sterk drukt. Twee getallen die door een groepleidster werden genoemd (maar persoonlijk gebonden ivm aantal haartjes wat getransplanteerd moest worden) €15k zonder, €3k met lift.
Verder sprak ze ook over het "gratis voordeel voor 40+ mensen dat een lift geeft", omdat die lift ook licht het effect van een facelift geeft.
Gebruikersavatar
robin1963
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 jan 2019, 10:29
Gender: Vrouw
Locatie: Drenthe

Re: over Meijer, B.A. (Brigitte

Bericht door robin1963 »

Nou super bedankt!
Bij mij zou de transplantatie 4000 euro kosten maar ik denk dat dit zo maar meer dan 1000 euro zou kunnen schelen.
Ik hoop dat ik gauw een intake gesprek krijg.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: over Meijer, B.A. (Brigitte

Bericht door Anon20200101 »

Ik had mijn verwijsbrief 28/8/18 doorgestuurd naar VUmc, en had daar 9/10/18 mijn intake gesprek; of deze 6 weken tussen verwijsbrief en intake indicatief is weet ik niet.
Hoe het met wachttijd voor de operatie zelf zat weet ik niet; ik had op 24/12/18 mijn SRS en heb daarbij aangegeven 3 maanden rust te willen (en dit wordt sowieso ook voorgeschreven) tussen grote behandelingen; ik had mijn FFS op 25/3/19; dat was 3 maanden +1 dag :P
Of ik eerder aan de beurt had kunnen zijn na 9/0/18 weet ik niet, omdat dit niet een optie was vanwege die 3 maanden rust.
Gebruikersavatar
robin1963
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 jan 2019, 10:29
Gender: Vrouw
Locatie: Drenthe

Re: over Meijer, B.A. (Brigitte

Bericht door robin1963 »

Oh nou dat valt me enorm mee hoor :)
Is in ieder geval geen jaren :)
En hoe gaat het nu?
Qua pijn gevoel enz?
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: over Meijer, B.A. (Brigitte

Bericht door Anon20200101 »

Ik had, nog in de kliniek, zo'n 3 uur na de operatie, ineens wat pijn, voor de rest eigenlijk helemaal geen pijn; maar wel ongemak; omdat je natuurlijk neus en keel de hele dag door gebruikt (in vergelijking met SRS). Vooral het ademen was lastig de eerste dag, vanwege de tampons, en daardoor het slapen ook (ik kan niet met mond open slapen)
Ik ben nu 3 weken post-op, en heb nu op m'n wangen links en recht nog ongeveer een bloeduitstorting te grote van een pinda-halfje.
Het tipje van mijn neus, en de zijkant van m'n neus zijn nog gevoelig voor druk.
De "tunnel" die is gemaakt tussen kin en adamsappel, om bij de adamsappel te komen, is nog wat stijf en strak vanwege littekenweefsel (waardoor mijn keel en nek stijf en minder mobiel waren), maar dat wordt met aanbevolen massage al snel minder.
Gebruikersavatar
robin1963
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 jan 2019, 10:29
Gender: Vrouw
Locatie: Drenthe

Re: over Meijer, B.A. (Brigitte

Bericht door robin1963 »

Gut zeg dat is toch geweldig!
Fijn voor je hoor dat je niet minder last hebt. Er gebeurd nogal wat.
Heel veel beterschap en een voorspoedig herstel en vooral ook genieten van alles :)
Enorm fijn ook dat je zo open alles verteld.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: over Meijer, B.A. (Brigitte

Bericht door Anon20200101 »

Fijn dat je dat zegt; ik probeer inderdaad in deze gemeenschap via "pay it forward" mijn steentje bij te dragen aan het geluk van ons allen.