Nieuwe chat! Zie dit topic.

Dilateren, koud weer, en puborectalis (Chettawut)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: β€”β€”β€”

Dilateren, koud weer, en puborectalis (Chettawut)

Bericht door Anon20200101 »

Ik ben op de 17e terug gekomen uit Thailand, en ik heb sinds de 19e moeite met dilateren.
Ik weet niet of het meer het temperatuur verschil is (van 30+ naar 0), of het feit dat ik die dag met #2 moest beginnen en daar wat nerveus over was.

Tot die tijd had ik geen enkele moeite met inbrengen van #0 & #1 tot volledige diepte.
Die dag sloeg de #2 figuurlijk kapot tegen de bakstenen muur die m'n puborectalis ineens geworden was (tot die dag wist ik niet eens dat ik langs/door die spier moest inbrengen), en sindsdien is zelfs het inbrengen van #0 langs de puborectalis ergens tussen "verkeersdrempel" tot "een "strobalen muur".

Qua breedte tijdens het dilateren heb ik geen enkele moeite met de breedte van de dilator, het is, werkelijk alleen de puborectalis.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Danwel met de temperatuur danwel met de puborectalis?
En zo ja, heb je ook workarounds?
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Dilateren, koud weer, en puborectalis (Chettawut)

Bericht door Anon20190508 »

Ben wellicht niet de juiste persoon voor advies, maar zoeg je van tevoren dat je dilateer dingetjes opgewarmd zijn? Ik denk dat je zelf waarschijnlijk erg veel spanning voelt door de wetenschap dat je er moeite mee hebt en dat je lichaam daarop reageert.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Dilateren, koud weer, en puborectalis (Chettawut)

Bericht door stella »

Anders kan je ook kijken of een bekkenfysio kan meekijken. Als het eventuele spanning is, zou dat moeten helpen.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: β€”β€”β€”

Re: Dilateren, koud weer, en puborectalis (Chettawut)

Bericht door Anon20200101 »

Dankjewel @Eros en @stella voor het meedenken.
Dilateer staven opwarmen is wat moeilijk vanwege het min 50minuten plat liggen, maar ik gebruik vanaf de 20e een warmwater kruik bij m'n onderrug, en ik ben al bij bekken fysio langs geweest, en heb relax oefeningen om te doen.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Dilateren, koud weer, en puborectalis (Chettawut)

Bericht door Anon20190508 »

LauraHeleneN schreef: ↑28 jan 2019, 17:28 Dankjewel @Eros en @stella voor het meedenken.
Dilateer staven opwarmen is wat moeilijk vanwege het min 50minuten plat liggen, maar ik gebruik vanaf de 20e een warmwater kruik bij m'n onderrug, en ik ben al bij bekken fysio langs geweest, en heb relax oefeningen om te doen.
Ik bedoelde ook meer op lichaamstemperatuur laten komen, dus even onder je armen klemmen of tussen je dijen als dat kan :) dat zijn de warmste punten van je lichaam.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Dilateren, koud weer, en puborectalis (Chettawut)

Bericht door Benjamin »

Ik ben ook niet een expert ofzo, maar een kut lijkt soms een eigen leven ofzo te hebben. En dan inderdaad: bakstenen muur. Het lijkt mij echt niet onwaarschijnlijk dat je onderbewuste de boel dichtknijpt omdat je van maat wisselt.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Vera
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 mei 2015, 11:14
Gender: Vrouw
Locatie: Alkmaar

Re: Dilateren, koud weer, en puborectalis (Chettawut)

Bericht door Vera »

Waarschijnlijk loop je tegen dit probleem aan net als de meeste van ons die net terug zijn in NL na ons thailand avontuur...

Het grote verschil schijnt hem te zitten in de hardheid van het matras waar je op ligt.
Ik merkte zelf heel erg het verschil ook de eerste dagen, toen ging ik van een thais matras wat knetter hard was, naar mijn bankbed met dubbele topper erop. Om te slapen heerlijk zacht, maar niet echt geschikt om op te dilateren.

Twee dagen later ben ik naar mijn eigen bed boven verhuisd, deze is iets harder en het ging gelijk een stukje makkelijker.

Het wend uitiendelijk wel hoor, maar ik merk nog steeds wel verschil met thailand. Binnenkort ga ik eens met een tuinkussen op de grond liggen en dat proberen, als het echt zo is dat het matras het verschil maakt dan zou het dan super makkelijk moeten gaan in theorie.

En wat ik zelf heb gemerkt, was dat in thailand het makkelijk inbrengen was met mijn benen wat hoger opgetrokken, nu op het zachtere matras is juist mijn voeten iets verder van mijn billen af plaatsen en lichtelijk mijn billen van het bed drukken (echt heel zachtjes) juist makkelijker inbrengen.
I'm unstoppable
I'm a Porsche with no brakes
I'm invincible
Yeah, I win every single game
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: β€”β€”β€”

Re: Dilateren, koud weer, en puborectalis (Chettawut)

Bericht door Anon20200101 »

Super advies, @Vera! Mijn matras thuis is ook heerlijk zacht. Ik heb gelukkig alternatieve oplossingen die ik kan proberen in de logeerkamer
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Dilateren, koud weer, en puborectalis (Chettawut)

Bericht door diederique »

Aanvullend, inderdaad je bekken iets opstuwen alsof je je "open"stelt. Daarnaast, heeeeeeel erg proberen te ontspannen; boekje, muziekje, filmpje etc. Neem er vooral de tijd voor!!
Weinig aanlokkelijk, maar deze harde muur kan heel lang aanhouden. Ik merk zelf dat het zomers in de warmte prima gaat terwijl swinters onverklaarbaar het ineens maandenlang veel moeilijker is.
De enige oplossing is gewoon blijven proberen, licht forceren en er uren voor uit trekken. Zeker in het begin kan het je de hele dag kosten. Een ding is zeker, na verloop van tijd vind je een werkwijze die minder last geeft en wordt het vanzelf beter.
Succes.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Yasmine
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:26
Gender: Vrouw

Re: Dilateren, koud weer, en puborectalis (Chettawut)

Bericht door Yasmine »

Lig je met je onderlichaam bloot als je dilateert? Ik ben zelf een enorme koukleum (maar echt..) en toen ik nog vaak moest dilateren loste ik het koud hebben en daardoor niet kunnen ontspannen probleem gedeeltelijk op door van een legging een crochless legging te maken. Ik knipte dus gewoon mijn kruis eruit. Fluffy sokken erover en klaar :) En je houdt er nog een kinky kledingstuk aan over ook