Nieuwe chat! Zie dit topic.

Subsidieregeling borstvergrotingen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Emma »

Nee, ik zal het niet doen. Trouwens, daar gaat Eva over, niet ik.

Maar als er beargumenteerd wordt dat het oneerlijk is dat transgenders een bepaalde behandeling krijgen en anderen niet, en dat er ‘ons dingen in de schoot geworpen worden’ wordt ik een beetje boos. Er zijn vóór ons al veel te veel mensen beschimpt, bespuugd, in elkaar geslagen, in een drenkelingenpak naar huis gebracht, gevangen gezet en zelfs vermoord, en dan ga je een beetje verwend zitten doen alsof het eigenlijk zo is dat je het allemaal voor niks krijgt en zo. Het voelt alsof er dan weggegooid wordt waar tientallen jaren voor geleden en gestreden is. En we moeten juist zuinig zijn op wat we nu hebben! Tuurlijk, niet door als een rupsje nooitgenoeg steeds maar meer te eisen. Er is weldegelijk een grens.

Maar laten we wel wezen, de BVG is uit de basisvergoeding geschrapt omdat er flink mee gefraudeerd werd. Daar zijn veel mensen de dupe van geworden, niet alleen transvrouwen. De regeling van twee jaar geleden was een poging de oude vergoeding weer een beetje nieuw leven in te blazen maar werd zo scherp gesteld dat bijna niemand er iets aan had, en uit angst voor precedentwerking is er nu een eenmalige subsidieverordening gemaakt voor maar een deel van de doelgroep. Nee, eerlijk is anders. Ik ben voorstander van een bredere regeling, maar hier moeten we het nu even mee doen.

En even om bij de feiten te blijven: voor borstreconstructie na een borstamputatie is er weldegelijk een vergoeding uit de basisverzekering. Zie https://www.zorginstituutnederland.nl/V ... rurgie-zvw
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Anon20190516 »

Ik heb dus nog even een e-mail gestuurd of deze vergoeding eventueel ook opgaat voor lipofilling.ik heb uitgelegd dat ik reuma-patiënte ben en het niet aandurf om implantaten in mijn lichaam te laten zetten.ik ben namelijk bang dat het inbrengen van lichaamsvreemde objecten aanvallen van mijn lichaam kan triggeren en dus ontstekingsreacties gaat opleveren.aangezien ik jarenlang extreem last heb gehad van reumatische ontstekingen ,waarbij ik regelmatig huilend hele nachten op de bank geb gezeten,omdat ik niet kon slapen van de pijn,hoopte ik dat er voor auto immuun ziektes (reuma is een auto immuun ziekte)een uitzondering gemaakt zou kunnen worden.. qua kosten maakt het eigenlijk geen verschil,de ingreep is ook minder ingrijpend,toch zegt men: nee...
Dit wird niet vergoed...wat betreft vergoedingen val ik nu dus tussen wal en schip en ik vind dat in uitzonderlijke gevallen deze ingreep ook vergoed zou moeten worden.
Misschien kan T-Nederland als organisatie hier nog iets mee?? Ik ben best teleurgesteld in deze reactie..
Rikki
Offline
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Anon20200101 »

Wat rot voor je, Rikki.

En hopelijk kunnen organisaties als T-Nederland of Transvisie hier voor je op de bres springen, en kijken of de regeling iets verruimd kan worden in bepaalde gevallen.
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Fiona »

Omdat ik zelf vragen heb gekregen heb ik het een en ander voorgelegd aan het ministerie. Het advies is om de beschikking eerst af te wachten. Want je moet alle wijzigingen die tussentijds plaats vinden melden. Je krijgt de subsidie namelijk niet meer als je voor die beschikking al implantaten hebt. De nota van de kliniek staat dan gedateerd voor de datum van de beschikking. Dan loop je het risico dat je niets vergoed krijgt. Dus zelf niet alvast voor gaan schieten. Houd hier wel rekening mee.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Ylse »

Zo, de aanvraag is de deur uit. Nu maar afwachten hoe lang ze nodig hebben om tot een uitbetaling te komen.

Als ze een beetje snel zijn kan het mooi voor de zomer afgerond zijn. Dan kan ik eindelijk eens een fatsoenlijk decolleté dragen
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France