Subsidieregeling borstvergrotingen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Jannet V »

Goeie zaak. Samen met de SRS is het bedrag ruim voldoende omdat er geen meerkosten zijn voor de OK. Bij de duurdere klinieken, los van de SRS en dan met een anatomisch implantaat kom je tekort. Even shoppen dus.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Fiona »

Voor gewone ronde implantaten 4100 euro bij UMCG en voor anatomische implantaten 5500 euro bij UMCG. Dus je zal altijd moeten bijbetalen.
Bij SAM Kliniek in Amsterdam 2500 euro. Die leveren dezelfde kwaliteit volgens hen. Dus dan verdien je er toch nog aan.
Vera
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 mei 2015, 11:14
Gender: Vrouw
Locatie: Alkmaar

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Vera »

Ik had echt verwacht dat dit draadje zou ontploffen vandaag, maar blijkbaar is iedereen eerst te druk bezig om een kliniek te mailen of bellen 😅

Ik wil zelf me orienteren bij Oosterwal (alkmaar door dr kanhai), 2pass clinics of bergman clinics. Eerst overal goed laten informeren en dan een wel overwoge keuze maken.

Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar lipofilling, dan helpt deze subsidie je niet. Maar mocht lipo me afgeraden worden, is het een mooie pleister op die wond.
I'm unstoppable
I'm a Porsche with no brakes
I'm invincible
Yeah, I win every single game
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Anon20190508 »

Vera schreef: 30 jan 2019, 15:10 Ik had echt verwacht dat dit draadje zou ontploffen vandaag, maar blijkbaar is iedereen eerst te druk bezig om een kliniek te mailen of bellen 😅
Het viel mij al op dat voornamelijk de heren eerst waren om de vrouwen te feliciteren :lol:
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Anon20190209 »

Ylse schreef: 30 jan 2019, 13:10 Supergoednieuws. Nu op zoek naar een goede chirurg/kliniek.

Zonder het draadje te willen kapen. Weet iemand een goed adres? Bijbetalen maakt me niets uit.
Bergman clinics, is een zelfstandig behandel centra met de beste plastisch chirurgen die er zijn, ziekenhuizen zou ik links laten liggen.... plastisch chirurgen die echt gaan voor het cosmetische hebben veel meer ervaring wat betreft keuze qua implantaten en de juiste inbreng methode.

Zelf in 2010 buj Bergman clinics geweest voor een implantaat wisssel vestiging Den Haag.
Super tevreden, nazorg is top ook krijg via de kliniek je eerste compressie bh mee zonder daar voor te betalen!!

Succes allemaal met jullie zoektocht
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Danielle »

Miljaar! Bommen en Granaten! @#&?©]£$!!

Nu moet ik er wel zelf over gaan nadenken en een keuze maken. Ik heb me jarenlang verscholen achter het 'ik kan het toch niet betalen' excuus.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Anon20190516 »

Mja,voor mij word het hem dus niet deze regeling .mijn keuze is voor lipofilling en dat word voor zover ik heb begrepen niet vergoed met deze regeling...
Volgend jaar wil ik borsten en billen(en heeeel misschien mijn heupen) laten doen dmv lipo. Tegen die tijd heb ik daar wel financiële ruimte voor... wel jammer dat het alleen voor protheses geld en niet voor lipo,aangezien het doel waar je het voor doet hetzelfde is...
Offline
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Anon20190209 »

Rikki schreef: 30 jan 2019, 18:43 Mja,voor mij word het hem dus niet deze regeling .mijn keuze is voor lipofilling en dat word voor zover ik heb begrepen niet vergoed met deze regeling...
Volgend jaar wil ik borsten en billen(en heeeel misschien mijn heupen) laten doen dmv lipo. Tegen die tijd heb ik daar wel financiële ruimte voor... wel jammer dat het alleen voor protheses geld en niet voor lipo,aangezien het doel waar je het voor doet hetzelfde is...
Lipo vulling van de borsten heb je niet heel veel aan Rikki. Vet wat wordt ingespoten in gebieden wat van nature weinig of geen vet bevat, zal het lichaam ten alle tijden het vet proberen af te breken. Zelfs lipofilling van het gezicht heeft geen blijvend resultaat. Vaak heb je na een jaar of 2 een onderhouds filling nodig. Implantaten zijn eigenlijk heel erg veilig, mits je je laat operen door een gerenommeerd plastisch chirurg. Implantaten van tegenwoordig zijn van een vaste gel gemaakt qua vulling, is als een soort van gummie, implantaten van vroeger waren vloeibaar en mogen al heel lang niet gebruikt worden

Mijn advies laat je goed informeren daar een gerenommeerd arts, dan kan je alsnog een goede keuze maken,!!
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Emma »

Cher schreef: 30 jan 2019, 19:51Implantaten zijn eigenlijk heel erg veilig, mits je je laat operen door een gerenommeerd plastisch chirurg. Implantaten van tegenwoordig zijn van een vaste gel gemaakt qua vulling, is als een soort van gummie, implantaten van vroeger waren vloeibaar en mogen al heel lang niet gebruikt worden

Mijn advies laat je goed informeren daar een gerenommeerd arts, dan kan je alsnog een goede keuze maken,!!
Niet helemaal juist. Van https://www.nvpc.nl/Uploads/180104DOC-D ... r_2018.pdf
Scheuren

Borstimplantaten kunnen, net als andere medische hulpmiddelen, kapot gaan. Wanneer een siliconen borstimplantaat scheurt, komt de gel rondom het implantaat terecht (een intracapsulaire ruptuur). In sommige gevallen (minder dan 10 procent van de scheuren) kan de gel uit het kapsel ontsnappen en in het omgevend weefsel of in de lymfklieren in de buurt terechtkomen (een extracapsulaire scheur met gelmigratie). Microscopische siliconendeeltjes kunnen ook in andere regionen van het lichaam terechtkomen. Indien een implantaat scheurt, kan dit leiden tot lokale ontstekings- reacties, maar het is niet eenduidig aangetoond dat dit een effect heeft op de algemene gezondheid. Een scheur kan optreden als gevolg van een blessure, zonder aanwijsbare oorzaak (een ‘stille’ scheur), of (zelden) bij een mammo- grafie. Uit onderzoek blijkt dat na 8-10 jaar 10-14% van de borstvergrotingspatiënten en 14-27% van de borstrecon- structiepatiënten een gescheurde prothese hebben.
Beschadigde of gescheurde implantaten kunnen niet worden gerepareerd. Borstimplantaten kunnen slijten, en gaan niet gegarandeerd een leven lang mee. Daarom kan in de toekomst een operatie nodig zijn om het implantaat te vervangen. Bij klachten van de borst kan een MRI-scan of echo nodig zijn om na te gaan of een implantaat wel of niet gescheurd is, maar dit onderzoek kan nooit met 100 procent zekerheid bevestigen dat een implantaat nog heel is.

Zweten van siliconen

Na verloop van tijd kunnen kleine hoeveelheden materiaal van de siliconengel de buitenste laag van het implantaat passeren (zweten). Het materiaal blijft wel in het kapsel zitten, dat is het vlies dat het lichaam aanmaakt rond het implantaat. Dit draagt mogelijk bij aan meer kapselvorming.
Dat is dus uit de officiële bijsluiter, die je via de website van DUS-I krijgt aangeboden, en is opgesteld door de Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Anon20190516 »

@Cher
Uiteraard zeg je dit met de beste bedoelingen,maar ik ben reuma patiënte. Na jaren drama en ellende,nachtenlang op de bank zitten huilen ,omdat ik niet kon slapen door de ontstekingen van de reuma.ben iknu eindelijk zo ver dat het al een jaar goed gaat,dat wil zeggen: het is rustig . Ik ben met medicijnen aan het afbouwen . Ik ga geen enkel risico nemen door lichaamsvreemde objecten in mijn lichaam te laten plaatsen en misschien daardoor mijn lijf te triggeren en weer met ontstekingspijn te komen zitten .over twee maanden word ik 50. Het is óf lipofilling of de rest van mijn leven dan maar met mierentietjes lopen.
Rikki
Offline
Plaats reactie