Nieuwe chat! Zie dit topic.

Subsidieregeling borstvergrotingen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Eveliene »

Mijn voorkeur gaat ook uit naar lipofilling. Zeker nu het bekend is dat zelfs de beste en duurste implantaten niet kunnen garanderen dat ze 100% veilig zijn.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Jannet V »

Dat het voor trans-vrouwen een hele mooie vooruitgang is staat niet ter discussie. En dat er cis-vrouwen zijn die zich nu gediscrimineerd voelen kan ik ook heel goed snappen. Want laten we eerlijk zijn, dat er vrouwen zijn met hele kleine borsten die niet in aanmerking komen voor een vergoedde borstvergroting mag gerust als het voortrekken van trans-vrouwen gezien worden. En dan verontrustende berichten van vrouwen met borstkanker die door het eigen risico hun prothese, waarvan aangeraden wordt om ze jaarlijks te vervangen, zelf moeten betalen. Ik kan me heel goed voorstellen dat er scheve gezichten komen uit een hoek waarvan wij gedacht hadden dat ze aan onze kant zouden staan. Eerlijk is eerlijk, dit is meten met twee maten. Ook tussen cis-vrouwen zitten vrouwen die het geestelijk behoorlijk zwaar hebben met hun platte voorkant. Het zou ons sieren als we daar ook bij stilstaan.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Ylse »

Jannet V schreef: 02 feb 2019, 09:49 Dat het voor trans-vrouwen een hele mooie vooruitgang is staat niet ter discussie. En dat er cis-vrouwen zijn die zich nu gediscrimineerd voelen kan ik ook heel goed snappen. Want laten we eerlijk zijn, dat er vrouwen zijn met hele kleine borsten die niet in aanmerking komen voor een vergoedde borstvergroting mag gerust als het voortrekken van trans-vrouwen gezien worden. En dan verontrustende berichten van vrouwen met borstkanker die door het eigen risico hun prothese, waarvan aangeraden wordt om ze jaarlijks te vervangen, zelf moeten betalen. Ik kan me heel goed voorstellen dat er scheve gezichten komen uit een hoek waarvan wij gedacht hadden dat ze aan onze kant zouden staan. Eerlijk is eerlijk, dit is meten met twee maten. Ook tussen cis-vrouwen zitten vrouwen die het geestelijk behoorlijk zwaar hebben met hun platte voorkant. Het zou ons sieren als we daar ook bij stilstaan.
Whataboutism?

Het gaat nu over de borstvergroting voor transvrouwen. Dit klinkt misschien hard maar zo sta ik er nu even in. Als cis-vrouwen borstvergrotingen willen zullen ze de strijd aan moeten gaan. Niet tegen ons maar met ons.

Volgens mij krijgen cis-vrouwen na een borstamputatie aangeboden om reconstructieve chirurgie te ondergaan, ook vergoed vanuit de verzekering.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door EmmaJJ »

Fijn dat het kan!
Net besloten dat het voor mij niet hoeft.
(En dan toch even: “echt niet?”)
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Eveliene »


Jannet V schreef:Dat het voor trans-vrouwen een hele mooie vooruitgang is staat niet ter discussie. En dat er cis-vrouwen zijn die zich nu gediscrimineerd voelen kan ik ook heel goed snappen. Want laten we eerlijk zijn, dat er vrouwen zijn met hele kleine borsten die niet in aanmerking komen voor een vergoedde borstvergroting mag gerust als het voortrekken van trans-vrouwen gezien worden. En dan verontrustende berichten van vrouwen met borstkanker die door het eigen risico hun prothese, waarvan aangeraden wordt om ze jaarlijks te vervangen, zelf moeten betalen. Ik kan me heel goed voorstellen dat er scheve gezichten komen uit een hoek waarvan wij gedacht hadden dat ze aan onze kant zouden staan. Eerlijk is eerlijk, dit is meten met twee maten. Ook tussen cis-vrouwen zitten vrouwen die het geestelijk behoorlijk zwaar hebben met hun platte voorkant. Het zou ons sieren als we daar ook bij stilstaan.
Hier ben ik het volledig mee eens en die gedachte laat me ook al een hele dag niet los en eigenlijk zou ik me kapot schamen om gebruik te maken van de mogelijkheid wetende dat mijn buurvrouw met borstkanker niets vergoed krijgt. Daarbij is het ook weer een mooie gelegenheid voor de haters om met stenen te gooien.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Emma »

Tja, maar dan komen we dus niet vooruit he. Want andersom geldt dat dan ook, stel dat ‘zij’ wel een vergoeding voor elkaar gekregen hadden en ‘wij’ niet....

Uiteindelijk kun je niet voor de belangen van iedereen opkomen, in ieder geval niet als je iets voor je eigen groep voor elkaar wil krijgen. Want er zijn altijd mensen te vinden die ergens buiten de boot vallen. Moet je dan maar niks doen en in een hoekje gaan zitten? Of ga je wel iets doen waarbij je in het proces voor de andere groepen een precedent kan scheppen, zodat zij later ook ergens naar kunnen verwijzen?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Jannet V »

Emma schreef: 02 feb 2019, 14:20 Uiteindelijk kun je niet voor de belangen van iedereen opkomen, in ieder geval niet als je iets voor je eigen groep voor elkaar wil krijgen.
Grappig, laat ik vrouwen nu juist als mijn eigen groep zien!
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Eveliene »

En intussen groeit de weerstand tegen transgenders omdat die in de ogen van het publiek alles in de schoot geworpen krijgen waardoor je alle goodwill die er was kwijt raakt. We zijn als mtf toch ook allemaal vrouwen? Als transgenders eeuwig blijven janken dat we gelijke rechten willen en intussen schuiven we dat aan de kant en zien we cis vrouwen als minder omdat we zielig zijn.

Ondanks dat wij er financieel op vooruit gaan zie ik het toch als niets minder dan discriminatie.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Emma »

Jannet V schreef: 02 feb 2019, 15:55
Emma schreef: 02 feb 2019, 14:20 Uiteindelijk kun je niet voor de belangen van iedereen opkomen, in ieder geval niet als je iets voor je eigen groep voor elkaar wil krijgen.
Grappig, laat ik vrouwen nu juist als mijn eigen groep zien!
Tuurlijk, we zijn allemaal mensen, toch? Kun je nog iets meer generaliseren. Als geboren vrouw heb je toch ook geen operaties nodig tussen je benen om te zijn wie je bent? En waarom zou je als geboren man eigenlijk niet zomaar de rol hebben ne je kleden zoals je wilt? We kunnen het forum wel opdoeken, we zijn eigenlijk gewoon overbodig.

Help me even herinneren dat ik morgen de hosting opzeg. Kost alleen maar bakken met geld.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Subsidieregeling borstvergrotingen

Bericht door Anon20190516 »

Emma schreef: 03 feb 2019, 00:50
Jannet V schreef: 02 feb 2019, 15:55
Emma schreef: 02 feb 2019, 14:20 Uiteindelijk kun je niet voor de belangen van iedereen opkomen, in ieder geval niet als je iets voor je eigen groep voor elkaar wil krijgen.
Grappig, laat ik vrouwen nu juist als mijn eigen groep zien!
Tuurlijk, we zijn allemaal mensen, toch? Kun je nog iets meer generaliseren. Als geboren vrouw heb je toch ook geen operaties nodig tussen je benen om te zijn wie je bent? En waarom zou je als geboren man eigenlijk niet zomaar de rol hebben ne je kleden zoals je wilt? We kunnen het forum wel opdoeken, we zijn eigenlijk gewoon overbodig.

Help me even herinneren dat ik morgen de hosting opzeg. Kost alleen maar bakken met geld.
:o
Neeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!
Niet doeeeeeeeeeennnnn
😭😭😭😭😭😭😭
Offline