Nieuwe chat! Zie dit topic.

trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Anon20200101 »

Neus en jukbeenderen. Maar daar is de kin niet bij nodig.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Anon20200101 »

Ik heb voor morgen een consult met Dr Meijer weten in te plannen.
Wordt vervolgd...
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Nisss »

Ben benieuwd. Ik hoop alsnog voor je dat het vanzelf afzakt en geneest.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Anon20200101 »

Net klaar bij Dr Meijer, en ik ben een stuk geruster.
Met simpelweg meerdere malen per dag masseren gaat de spanning en stijfheid weg in de hals.

En waar ik nu (2 weken post op) m'n neus en jukbeenderen er al heel mooi uit vind zien, zei Dr Meijer dat daar nog veel zwelling is, en dat het er nu al mooi uitziet, maar dat dit nog mooier gaat worden.

Ik kijk stiekem al uit naar de 2e en laatste fase. 😁
Gebruikersavatar
Jennifer84
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 jul 2017, 00:21
Gender: Trans MtF
Locatie: provincie Utrecht

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Jennifer84 »

Goed om te horen dat het gewoon wegtrekt met wat masseren
Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Anon20200101 »

Jennifer84 schreef: 09 apr 2019, 16:37 Goed om te horen dat het gewoon wegtrekt met wat masseren
What she said :hbeat: :D
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Anon20200101 »

De strakheid die ik eerder benoemde, blijkt gewoon intern littekenweefsel te zijn, gevormd door de 'onderhuidse tunnel' die gemaakt moest worden tussen kin en adamsappel. Daarvoor kreeg ik de opdracht 4 x per dag 5 minuten te masseren met een zachte zalf of olie (ik wissel hiervoor kokosolie, calendula zalf, en bio-olie af om ook de zichtbaarheid van het externe litteken een handje te helpen.
Er was inderdaad maar 1 sneetje "nodig", net onder de kin.
Het tweede sneetje, precies boven de adamsappel was niet de bedoeling, maar 'gebeurde' gewoon; ik maak daar verder geen punt van; dat sneetje ligt precies in een huidplooi, dus valt nu al bijna niet meer op, en als dit nog netjes wegtrekt (het is nu nog wat rood), dan vind ik dat helemaal prima.
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Nisss »

LauraHeleneN schreef:De strakheid die ik eerder benoemde, blijkt gewoon intern littekenweefsel te zijn, gevormd door de 'onderhuidse tunnel' die gemaakt moest worden tussen kin en adamsappel. Daarvoor kreeg ik de opdracht 4 x per dag 5 minuten te masseren met een zachte zalf of olie (ik wissel hiervoor kokosolie, calendula zalf, en bio-olie af om ook de zichtbaarheid van het externe litteken een handje te helpen.
Er was inderdaad maar 1 sneetje "nodig", net onder de kin.
Het tweede sneetje, precies boven de adamsappel was niet de bedoeling, maar 'gebeurde' gewoon; ik maak daar verder geen punt van; dat sneetje ligt precies in een huidplooi, dus valt nu al bijna niet meer op, en als dit nog netjes wegtrekt (het is nu nog wat rood), dan vind ik dat helemaal prima.
Ontzettend bedankt voor de update.

Wat bedoel je met gebeurde gewoon? Wel fijn dat dat sneetje al minder zichtbaar is.

Heb je nog tips voor volgende patiënten die deze behandeling zullen ondergaan bij haar?
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Anon20200101 »

Het was niet te bedoeling dat dat sneetje er kwam, maar vanwege anatomische problemen in mijn hals die niets met de operatie zelf te maken hebben, was dit sneetje een onbedoeld verschijnsel.

Qua tips, eigenlijk niet, althans, niet qua voorbereiding.
Na de operatie, masseren, masseren, masseren. En rustig, niet forceren, je nek blijven bewegen, rekken, en strekken.

Qua nazorg bij neus/jukbeen ingrepen; doe rustig aan met eten waar je echt op moet bijten; ik ben blij dat ik soep en smoothies heerlijk vind; dat gaf m'n kaak even goed rust.
Dat stuk vlees waar je hard op moet kauwen; of noten/choco-eitjes, laat ze even lekker links liggen.
En de hechtingen die tussen bovenlippen en kaak worden gezet; als je voorzichtig bent met eten, dus niet zo wild eet dat daar allemaal etensresten blijven hangen, dan geneest het daar beter. Dit zelfde geldt ook voor die spoelbeweging die je normaal met mondwater zou maken; rustig aan daarmee.
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: trachea shave - adamsappel vraag (Meijer)

Bericht door Nisss »

Hoe verloopt je herstel?
By the way ik ontving vandaag een email van orfeo.. En ik baal zo erg.. Mijn afspraak is geannuleerd. Ik voel me zo shit nu mentaal want mn adamsappel is zo zichtbaar naar mijn mening en ik had alles gepland enz.

Weet jij wat er aan de hand is bij de orfeo?

**email bericht**
Helaas, zijn wij genoodzaakt, uw afspraak van 27 mei te annuleren vanwege capaciteits-en bezettingsproblemen.
Drs. Meijer is hiervan op de hoogte en betreurt dit ook zeer.
Wij zijn met man en macht bezig dit uiteindelijk wel voor elkaar te krijgen maar weten niet op welk termijn dit gerealiseerd gaat worden.
**email bericht**