Oplossing laser in de zomer

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Joan
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2019, 13:32
Gender: Geen

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door Joan »

Flapke schreef: 03 mei 2019, 10:13 Voor mij is elektrisch epileren erg pijnlijk. Ik doe nu een half uur per week omdat ik dat amper vol hou (ik zit meestal te trillen tegen het einde van een sessie), en dan hebben we de haartjes rond de mond nog niet eens geprobeerd.
Je zou eens kunnen overleggen met je huidtherapeut of het gebied rond de mond, met name de bovenlip, niet verdoofd kan worden door een tandarts. In mijn geval, zat in hetzelfde gebouw waarin de huidtherapeut gevestigd was, ook een tandarts. Tien minuten voor de behandeling, werd de tandarts erbij geroepen om de bovenlip te verdoven. Een tandartsverdoving werkt minimaal 1,5 uur en het elektrisch epileren is dan volkomen pijnloos. Andere methoden zoals Emla creme en pijnstillers zijn niet toereikend.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door AnneCeleste »

Joan schreef: 12 jul 2019, 22:13
Flapke schreef: 03 mei 2019, 10:13 Voor mij is elektrisch epileren erg pijnlijk. Ik doe nu een half uur per week omdat ik dat amper vol hou (ik zit meestal te trillen tegen het einde van een sessie), en dan hebben we de haartjes rond de mond nog niet eens geprobeerd.
Je zou eens kunnen overleggen met je huidtherapeut of het gebied rond de mond, met name de bovenlip, niet verdoofd kan worden door een tandarts. In mijn geval, zat in hetzelfde gebouw waarin de huidtherapeut gevestigd was, ook een tandarts. Tien minuten voor de behandeling, werd de tandarts erbij geroepen om de bovenlip te verdoven. Een tandartsverdoving werkt minimaal 1,5 uur en het elektrisch epileren is dan volkomen pijnloos. Andere methoden zoals Emla creme en pijnstillers zijn niet toereikend.
Wauw, er zit ook daadwerkelijk een praktijk in hetzelfde gebouw als mijn huidtherapeut! Niet een tandarts, maar wel een mondhygienist die volgens hun website ook verdovingen doet. Ik ga kijken of dit een plan is, thanks :)

Maareh, vanochtend weer jankend thuisgekomen na een uur epileren en nu zit ik serieus te overwegen om naar 2pass te gaan. Deze optie dus. Het zou veel tijd en pijn schelen, maar ik heb geen idee of er mensen zijn die het hebben geprobeerd en wat hun ervaringen zijn. Die vrouw in het filmpje zag er in ieder geval niet heel vrolijk uit, maar het zijn ook wel intensieve dagen.
Ook is het niet heel goedkoop natuurlijk, heeft iemand hier toevallig geprobeerd om hiervoor een vergoeding te krijgen van hun zorgverzekering?
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door Alice »

Over vergoedingen weet ik niets ook heb ik geen persoonlijke ervaring maar weet wel iets meer over die intensieve haarverwijdering.
Jaren geleden had ik contact met 2 transgenders die ook hun haren lieten verwijderen met zo’n intensieve behandeling. Voor de duidelijkheid, dit was niet bij 2passClinic.

Ontharen gaat met de flash methode waarbij pijnstilling en een heel bekwame behandelaar absoluut nodig is.
Na een behandelsessie kun je eruit zien als of je je hoofd in een wespennest hebt gestoken. Een van de dames vond het nodig om haar hoofd voor een tijdje in verband te doen, The Mummy.
Na afloop van die onthaaar sessies ben je er nog niet, je gezichtshuid ziet er uit als een slagveld, kraterkoppie. Die moet hersteld worden dit wordt gedaan met eerst mechanische peeling (microdermabrasie, mesjes  ofzo) later fruit-zuur behandelingen.

Het eind resultaat was verrassend goed, geen haren en een mooie zachte huid.

Ze zijn er ongeveer, ontharen huidtherapie, een- anderhalf jaar mee bezig geweest.
Motivatie, ben sneller klaar met ontharen dan als ik het op de gebruikelijke manier laat doen.

Ik heb het idee dat op de site van 2pass de behandeling iets te simpel voorgesteld wordt.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door Anon20200101 »

Mij valt op de de methode zelfs helemaal niet besproken wordt, laat staan dat er in detail getreden wordt, er wordt eigenlijk alleen maar gezegd; dit is intensiever dan de normale methode.
Veel platitudes komen voorbij, en prijzen.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door AnneCeleste »

De methode wordt vrij uitgebreid besproken, met youtube filmpjes en alles. Ze werken in principe met de thermolyse methode, maar schakelen over naar blend als het nodig is. Eigenlijk is het grote verschil dat ze in één keer je hele gezicht doen, waardoor je niet elke week drie dagen ongeschoren rond hoeft te lopen. Daarnaast hebben ze dus een pijnpomp om te zorgen dat het daadwerkelijk uit te houden is, die acht uur per dag.
De eerste sessie zal vier dagen duren, dan zes weken later eentje van drie, etc. Zo doe je in 18 weken 80 uur epilatie in plaats van 18 uur, scheelt toch weer meer dan een jaar. Hun idee is om het zelfs een jaar vol te houden en dan helemaal klaar te zijn.
Maar goed, de enige persoon die ik heb gezien die het daadwerkelijk heeft gedaan is die van hun eigen filmpjes. En die zag er niet uit alsof ze het erg naar haar zin had :P
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door Alice »

Flapke schreef: 17 jul 2019, 16:07
De eerste sessie zal vier dagen duren, dan zes weken later eentje van drie, etc. Zo doe je in 18 weken 80 uur epilatie in plaats van 18 uur, scheelt toch weer meer dan een jaar. Hun idee is om het zelfs een jaar vol te houden en dan helemaal klaar te zijn.
"De eerste sessie zal vier dagen duren, dan zes weken later eentje van drie, etc. " Of die cyclus zo gaat weet je niet. dat weet je pas tijdens de behandeling.
2pass "Het kan 8 maanden tot in sommige gevallen 2 jaar duren om uw gezichtsbeharing volledig en permanent te verwijderen. Het aantal sessies dat nodig is varieert van 8 tot 15." en dat à € 900, - per sessie + kleine kosten voor producten huidverzorging, overnachting, vervoer.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door AnneCeleste »

Ja, dus? Wat maakt het nou uit hoe de cyclus gaat? Dat was maar een voorbeeld. Het komt er op neer dat het een stuk efficiënter is, qua tijd en geld. Enige probleem is de zorgverzekeraar overtuigen.
Uiteindelijk ga je ook alleen voor de marathon sessies naar Antwerpen, daarna maak je het af bij je lokale epileertent. Ik ga er zeker niet van uit dat het bij mij minder dan 200 uur gaat duren totaal.
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door Lidi »

Mijn ervaringen bij 2Pass.
Februari 2018 ben ik bij hen geweest voor een laser sessie van 3 dagen a 8 uur. Met een pijnpomp.
Gezellig en vriendelijk personeel.Ik kan niet anders zeggen.
Het epileren ging razend snel echter de pijnpomp, het pijnstillend middel, maakte me heel erg misselijk.
Na een ochtend ben ik dus gestopt met de pijnpomp en heb ik het nog anderhalve dag volgehouden.
Het resultaat was dat mijn gezicht enorm begon op te zwellen. Ik denk als gevolg van de chemische reacties in mijn huid.
Pijnlijk zonder die pomp? Ja.
Haarloos resultaat? Nee dus. Er zijn kleine plekjes waar wat minder haar zit. Ik weet dat het niet allemaal in een keer voorgoed weg is hoor.
Gezien de zwellingen ben ik niet meer teruggegaan voor meer sessies.
Verder ben ik nog bezig geweest met een plaatselijke huidkliniek, elektrolyse, maar ook dat is geen succes gebleken.
Een beetje schatting leerde mij dat ik nog zeker 4 jaar lang, wekelijks een sessie van een uur zou moeten ondergaan om volledig zonder baardhaar te zijn.
Blijkbaar heb ik een zeer hardnekkige baardgroei.
Emla zalf heb ik ook gebruikt, vooral voor de bovenlip, ook geen groot succes.
Helaas betekent dit voor mij dat ik maar blijf scheren.
Nu heb ik blond/wit baardhaar dus het is niet zo snel zichtbaar.
Me, myself and present I
Joan
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2019, 13:32
Gender: Geen

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door Joan »

Lidi schreef: 19 jul 2019, 15:05 Emla zalf heb ik ook gebruikt, vooral voor de bovenlip, ook geen groot succes.
Voor de bovenlip is onmogelijk om dit zonder tandartsverdoving te doen. Mijn eigen ervaring is dat een verdoving door een tandarts minimaal 1,5 tot 2 uur werkt, dit is voldoende voor een huidtherapeut om de gehele bovenlip in een sessie te ontharen.