Nieuwe chat! Zie dit topic.

Oplossing laser in de zomer

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door Anon20200101 »

Electrisch was voor mij zo goed als pijnloos; ik merkte eigenlijk alleen maar het met de pincet het haartje lostrekken, niet het electrolyse deel.
En dan is vreemdgenoeg dat pincet deel iets minder gevoelig dan wanneer ik dat zelf thuis doe; misschien omdat het electrolyse deel het haartje ook tijdelijk iets verlamt?
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door AnneCeleste »

Voor mij is elektrisch epileren erg pijnlijk. Ik doe nu een half uur per week omdat ik dat amper vol hou (ik zit meestal te trillen tegen het einde van een sessie), en dan hebben we de haartjes rond de mond nog niet eens geprobeerd.
Ik had best een volle baard, model viking zeg maar, qua kleur ook. Het grootste deel van mijn baardharen zijn blond of rood en op dit tempo blijft deze wekelijkse afspraak de komende jaren nog wel vaste prik ;)
Ik eet nu een half uur van tevoren 400mg ibuprofen + 500mg paracetamol en dat doet niet zo veel, dus als iemand nog een tip heeft qua pijnstilling dan hoor ik het graag! Mijn huisarts had al aangeboden om emla creme voor te schrijven, maar dan schijnt ook maar een half uur te werken dus daar gaat het ook niet echt sneller van.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door Anon20200101 »

:hug2: @Flapke
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door Alice »

Waarom zou je die Emla crème niet gebruiken? Je huidtherapeute zal je al verteld hebben over de verdovende werking minder pijn, je huisarts wil het voorschrijven. Je kunt het altijd eens proberen en mogelijk houd de pijnstillende werking langer dan een half uur aan.
Overigens, 1x per week voor een half uur ontharen gaat misschien sneller dan 1x in de 5-6 weken voor 1 uur zoals gebruikelijk is.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door AnneCeleste »

Mijn huidtherapeut heeft mij juist afgeraden om het te gebruiken, omdat het de huid week maakt?
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door Alice »

Tja, dan is er een probleem. Andere huidtherapeuten bevelen het juist weer aan tegen de pijn en andere transgenders die het gebruikten hebben heb ik daar nooit over gehoord.

search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keyw ... a&start=60

De werkzame stoffen in Emla zijn lidocaïne en prilocaïne. Emla bevat per gram crème 25 mg lidocaïne en 25 mg prilocaïne. Hulpstoffen zijn: Arlatone 289(polyoxyethyleenvetzure ester), carboxypolymethyleen, natriumhydroxide en water. Misschien die gel vormer die het water vast houd zou iets kunnen betekenen maar je moet het ongeveer een 1/2 -1 uur van te voren aanbrengen en dan zal het, water, al opgenomen zijn.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door AnneCeleste »

Top, ik ga de huisarts toch maar vragen om een receptje dan! Moet ik dan trouwens echt met een laag creme en folie op mijn gezicht dat half uur naar de huidtherapeut fietsen? Het lijkt mij vooral fijn voor de plekken rond de mond, dus dat is misschien nog een puzzel :P
Volgens mijn berekening duurt het op dit tempo nog ongeveer 6 jaar voor ik van mijn baard af ben, dus hoe doen mensen dat in hemelsnaam met een uur per vijf-zes weken :(
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door Alice »

Het is beter i.v.m. intrekken van die laag crème zo lang mogelijk bedekt te houden met folie maar je kunt het ook zonder folie/pleister gebruiken.
De verdoving zou tot 2 uur aan kunnen houden (uitproberen) dan zou je misschien ook een langere epilatie sessie kunnen ondergaan.
Normaal moet je rekening houden dat je 3-4 jaar kwijt bent met elec. epileren, afhankelijk van de moeilijkheidsgraad baardharen, type epilator en de kennis en kunde van de behandelaar.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door AnneCeleste »

Thanks Alice! Ik heb nu twee sessies gedaan mét emla creme, en het is echt een stuk beter uit te houden (alleen het half uur fietsen door de spits met stukken folie op je gezicht is wat minder, maar goed)! Binnenkort ga ik maar eens een sessie van een uur proberen 😬
Na 8 sessies (vier uur prikken) beginnen er plekjes te ontstaan waar daadwerkelijk minder van die stugge haartjes zitten, dat heb ik met laser nooit gehad! Donderdag heb ik laser sessie #11, maar ik denk dat ik daarna ga stoppen want het doet helaas weinig tot niks... Dan kunnen we met het epileren focussen op de donkere haren, zodat die misschien dit jaar nog verdwenen zullen zijn 😋
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door Bregje »

Nou ik heb een hoop overwogen en niks leek echt iets te worden. Met in mijn achterhoofd dat veel mensen toch gewoon doorgaan in de zomer ben ik ook weer naar de laserkliniek gegaan en ben gisteren gelaserd. Standje ietsje lager en een klein stukje waar veel zon komt (en weinig haartjes zitten) overgeslagen. En nu dus maar iedere dag, iedere twee uur smeren. Super blij met deze keuze. Hopelijk geen pigmentvlekken en wel resultaat.