Nieuwe chat! Zie dit topic.

Oplossing laser in de zomer

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door Anon20200101 »

Ik ga over 1.5 week voor een touch-up, en dat zal voornamelijk electro zijn. Er valt heel weinig te laseren; het overgrote deel van de pakweg 50 haartjes die over zijn is spierwit, en er zitten een paar tussen die donker zijn.
Veerle Mertens
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 jun 2014, 18:17
Gender: Vrouw

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door Veerle Mertens »

Ik laser zelf het hele jaar door. Rond de zomer periode of na een zonnige vakantie beoordeeld men de huid en werkt waar nodig aangepast. Smeren mt een hoge factor en fel zonlicht voorkomen en je bent al een heel eind.
Veerle Mertens
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 jun 2014, 18:17
Gender: Vrouw

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door Veerle Mertens »

Emla creme is een ''zoet houdertje'' uiteindelijk haalt het misschien wat scherpe kantjes van de pijn af maar verwacht geen totale verdoving. Goed koelen tijdens de behandeling werkt ook goed tegen de pijn
Flapke schreef: 03 mei 2019, 10:13 Voor mij is elektrisch epileren erg pijnlijk. Ik doe nu een half uur per week omdat ik dat amper vol hou (ik zit meestal te trillen tegen het einde van een sessie), en dan hebben we de haartjes rond de mond nog niet eens geprobeerd.
Ik had best een volle baard, model viking zeg maar, qua kleur ook. Het grootste deel van mijn baardharen zijn blond of rood en op dit tempo blijft deze wekelijkse afspraak de komende jaren nog wel vaste prik ;)
Ik eet nu een half uur van tevoren 400mg ibuprofen + 500mg paracetamol en dat doet niet zo veel, dus als iemand nog een tip heeft qua pijnstilling dan hoor ik het graag! Mijn huisarts had al aangeboden om emla creme voor te schrijven, maar dan schijnt ook maar een half uur te werken dus daar gaat het ook niet echt sneller van.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door AnneCeleste »

Veerle Mertens schreef: 25 mei 2019, 18:55 Emla creme is een ''zoet houdertje'' uiteindelijk haalt het misschien wat scherpe kantjes van de pijn af maar verwacht geen totale verdoving. Goed koelen tijdens de behandeling werkt ook goed tegen de pijn
Klopt, maar het is net genoeg om van niveau "Hoe ga ik het ooit volhouden om al die 10000 baardharen weg te laten halen" naar niveau "Ok, het is nog steeds super kut, maar het gaat wel lukken" te gaan.

Koelen doen ze alleen bij laser toch? Dat werkte wel goed in ieder geval, jammer dat het laseren zelf niet werkt :P

Overigens doe ik niet meer de moeite om mijn baard te verhullen op de dagen dat ik mij niet mag scheren. Mensen hebben maar lekker te dealen met een vrouw met een baard :D
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door Anon20200101 »

Ja, bij laserren wordt wel actief gekoeld, bij electrolyse niet.
Afgelopen zomer, toen ik nog wel elke 6 weken een sessie had, werd dan actief zonnebrand gesmeerd meteen na de behandelaar, zodst ik tijdens de fietsrit naar huis niet een onnodige dosis zon op m'n huid zou krijgen.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door Ylse »

Flapke schreef: 26 mei 2019, 19:11 Overigens doe ik niet meer de moeite om mijn baard te verhullen op de dagen dat ik mij niet mag scheren. Mensen hebben maar lekker te dealen met een vrouw met een baard :D
precies wat ik ook doe, ik plan elke donderdag een sessie elektrisch epileren en dan scheer ik mij een aantal dagen van tevoren niet meer. Meestal maandag nog een keer en dan tot en met donderdag baardgroei.

Ik berust er in dat dit nog wel een paar jaar gaat duren en dan wil ik daar niet teveel energie in steken. Soms heb ik wel weken dat ik dan wel het stuk ga scheren waarvan ik zeker ben dat er niet geëpileerd gaat worden.

Met de zomer in aantocht wordt er bij mij niet meer gelaserd, dat komt in het najaar wel weer.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door AnneCeleste »

De huidtherapeut waar ik me laat epileren huurt af en toe een laserapparaat, en die hebben we dinsdag toch maar even op mijn gezicht afgeschoten.
Ze gebruikte bijna vier keer zoveel power als wat ik in de vorige 12 laser sessies heb ondergaan en dat was ook wel te voelen! Als dit geen effect heeft dan ben ik echt immuun voor laser, want het voelde alsof ze hete nietjes in mijn kin schoot 😱
Mijn huid is ondertussen weer gekalmeerd, maar scheren gaat heel moeizaam. Net alsof de haartjes extra stug zijn geworden 😕 Hopelijk betekent dat dat het heeft gewerkt 😋
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door Anon20200101 »

Staple gun :P
Ben ik even blij dat mijn haartjes wel goed gereageerd hebben op laser. Ik ben ook heel blij met mijn therapeut; ergens is het jammer dat ik bijna niet meer hoef te gaan, we hebben altijd lol samen.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door AnneCeleste »

Haha, ja het is altijd wel heel gezellig tijdens de martelingen! 😅 Toevallig ook Oostveen in De Meern?
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Oplossing laser in de zomer

Bericht door Anon20200101 »

Nee, Mediderm in Het Zand