Borstvorming (tijdelijk) voorkomen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Borstvorming (tijdelijk) voorkomen

Bericht door Tijgertje »

Toch begrijp ik dat niet. "Eenmaal de knop omgezet was het alles of anders helemaal niets". Waaruit bestaat dat helemaal niets dan?
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Borstvorming (tijdelijk) voorkomen

Bericht door Anon20210626 »

duidelijk toch , dood
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Borstvorming (tijdelijk) voorkomen

Bericht door Jannet V »

Renée schreef: 11 mei 2019, 10:56 duidelijk toch , dood
Heel direct, maar dat was wel hoe ik er ook over dacht. Heb zelfs nog eens tegen de psychische hulp vanuit het genderteam gezegd dat ik vrede had met de gedachte dat ik tijdens de operatie zou kunnen overlijden. (dat mocht ik niet tegen de chirurg zeggen) Dat was niet omdat ik zo graag dood wilde maar omdat ik bereid was het risico te nemen. Niet "I want it all..." maar "Ik wil niet meer verder zoals het te lang is geweest". En daar sta ik nog steeds achter.
Het maakt me niet meer of minder, beter of slechter. Het heeft me eerlijk tegenover mezelf gemaakt en dat was wel een eyeopener.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Borstvorming (tijdelijk) voorkomen

Bericht door Tijgertje »

Dat zijn heel absolute gedachten die weinig ruimte laat voor evt. nuances. Ik denk dat het goed is dat je hulp gezicht hebt, maar je legt onbewust wel een heel grote verantwoordelijk bij de arts die je geholpen heeft. Ondanks dat je je overlijdenswens niet rechtstreeks met de arts besproken hebt, denk ik dat dit toch wel tegen hem gezegd is. De operatie die je onderging moest hierdoor wel slagen en het is algemeen bekend dat mensen ook fouten maken. Dat legt een behoorlijk druk op zo'n persoon.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Borstvorming (tijdelijk) voorkomen

Bericht door Emma »

Ja maar zo werkt dat niet bij iedereen. Je bent jarenlang zó bezig om je eigen gevoel opzij te zetten dat op een gegeven moment de rest van de wereld het kan bekijken. Of dat handig is, is een ander verhaal. Maar zo rationeel rekening houden met de behandelaar is maar weinigen gegeven. En die behandelaar kan best tegen een stootje.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Borstvorming (tijdelijk) voorkomen

Bericht door Alice »

@Tijgertje, Je wilt vervrouwelijken, Een van de kenmerken van het vrouw zijn is het krijgen van borsten en deze wil je -voorlopig nog- niet. Hoe zie je dit nu als mogelijkheid, vervrouwelijken zonder de uiterlijke kenmerken. Het zijn toch zaken die met elkaar verbonden zijn (zo zie ik het).
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Borstvorming (tijdelijk) voorkomen

Bericht door Tijgertje »

Ik sta niet onwelwillend tegenover borsten, maar de borsten die ik nu draag leg ik 's avonds terug in hun doos. Ik vind het gewoon een rare gedachte om aan mijn eigen lichaam, tieten te hebben hangen. 😁
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Borstvorming (tijdelijk) voorkomen

Bericht door Anon20210626 »

Begin dan maar niet aan hormonen en hou het fijn bij de inlegprotheses is dan mijn idee.
Ik denk niet dat je toe bent aan permanente veranderingen
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Borstvorming (tijdelijk) voorkomen

Bericht door Alice »

Positief is dat je niet onwelwillend staat t.o borsten maar tieten niets vind. Dan zou je een weg moeten vinden om te vervrouwelijken zonder gebruik te maken van vrouwelijke hormonen* daar deze aanzetten tot het ontwikkelen van borsten die je niet af kunt schroeven.
* behalve medroxyprogesteron
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Borstvorming (tijdelijk) voorkomen

Bericht door Anon20230219 »

Renée schreef: 12 mei 2019, 18:05 Begin dan maar niet aan hormonen en hou het fijn bij de inlegprotheses is dan mijn idee.
Ik denk niet dat je toe bent aan permanente veranderingen
Nee ik sluit mij hier bij aan, ik vind het juist vreselijk dat als ik op platte dagen dan mijn BH moet uitdoe afscheid moet nemen van mijn borsten.
Het is het eerste waar ik naar kijk als ik mijn ogen open als ik wakker wordt...hoe staat het die ochtend weer met mijn langzaam groeiende borsten.
Daarna pas kijk ik Koko in de zwarte oogjes.