genderpoli Amsterdam

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

genderpoli Amsterdam

Bericht door Vera M »

Inmiddels heb ik 5 gesprekken gehad met Dr. Meijssen psychologe en ben ik 2x bij Dr. Nota endocrinologe geweest.
Het is verleidelijk om op negatieve berichten te reageren en de goede berichten verschijnen vaak niet op forums.
Natuurlijk begrijp ik dat ik pas aan het begin sta van mijn transitie. Als het goed is mag ik in oktober met hormonen starten.
Ik heb best wat gesukkeld met mijn gezondheid en in het ziekenhuis zijn veel fouten gemaakt waar ik bijna aan overleden ben destijds.
Toch wil ik me focussen op de positieve dingen. Als je alle vertrouwen verliest wordt het wel een moeilijke en lange weg.
Natuurlijk is het heel erg vervelend als er dingen fout gaan. Maar er gaan ook dingen goed.
Ik heb enorme positieve ervaringen met bovengenoemde zorgverleners in de genderpoli. Daarbij vind ik de medewerksters aan de balie uitermate vriendelijk.
Voor de zorgverleners en alle andere medewerkers of medewerksters is het niet fijn en motiverend om steeds negatieve berichten te moeten lezen of horen. Ik ben er van overtuigd dat de grote meerderheid van de genderpoli het beste met iedereen voor heeft en hun uiterste best doen.
Ook zij hebben te kampen met wetgevingen, geld en wachttijden.
We mogen ook een keertje blij zijn dat we in Nederland dat alle zorg voor ons gecentraliseerd is op één plek.
We zullen het samen moeten doen !
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: genderpoli Amsterdam

Bericht door KeepzD »

Ik ben blij met je bericht, Wendy. Ik heb bewust gekozen om niet naar stepwork te gaan, maar ik wacht de periode voor het VU wel af. Bijna 11 maanden op de lijst nu. Ben blij te horen dat jij positieve ervaringen hebt!
Forever myself
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: genderpoli Amsterdam

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb ook geen klachten tot dusver.
Irene
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: genderpoli Amsterdam

Bericht door Anon20190516 »

Sames
Offline
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: genderpoli Amsterdam

Bericht door Eveliene »

Ik ben ook altijd tevreden geweest met de VU genderpolie. Ook nu is er veel overleg tussen mijn huisarts en de endocrinoloog.
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: genderpoli Amsterdam

Bericht door Amber Vlinder »

Hoi Wendy,
Wat ben ik blij met jouw topic. Zelf liep ik hier ook al aan te denken, maar was een beetje bang voor weer de nodige anti reacties.
Mijn ervaring met het gehele genderteam is ook alleen maar positief. Ook de dames van de balie en planning zijn altijd geweldig aardig. Mij hebben ze altijd terug gebeld op de afgesproken tijd.
Gelukkig begon ik aan mijn transitie in een periode dat de wachttijden nog niet zo hoog waren als nu. April 2017 had ik mijn intake, en vorige week woensdag 15 mei heb ik mijn srs gehad. Nu is bij mij ook wel alles heel soepeltjes verlopen en waren er helemaal geen complicaties tijdens het traject.
Wendy, ik wens je veel sterkte tijdens je transitie. maar je bent in de handen van een geweldig team, en geloof me, het wachten is zeker de moeite waard.

Lieve groetjes,
Amber
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: genderpoli Amsterdam

Bericht door Mr.X »

Goede topic, Wendy. Ik heb ook vaker aangegeven dat voor mij de VU altijd goed en netjes heeft gewerkt. Maar dit was vaak op een reactie in andere topics. Het is goed om het nu even centraal in 1 topic te zien.

Ik kom ook uit een tijd dat de wachttijden nog niet zo extreem lang waren (wachttijd was toen een jaar, wat ook te lang is, maar natuurlijk peanuts vergeleken met nu) en Jos nog rondliep bij de balie. Zeer leuk team, en Jos vond ik altijd lekker vrolijk en to the point. Ook de planning heeft voor mij dingen goed opgepakt. Monique van de planning kan ik zo mailen, en dan heb ik binnen een dag antwoord. Ik vond ze ook meedenkend toen ik naar het buitenland verhuisde, en dus niet meer/minder vaak langs kon komen. Dat was geen probleem.

Ook de interne verwijzingen naar logopedie, plastische chirurgie en urologie zijn altijd automatisch en intern gegaan. Daar hoefde ik niks voor te doen en de afspraken werden automatisch gemaakt.

Daarnaast vond ik de nazorg na een operatie, eenmaal thuis, ook erg goed. Je komt te liggen op de afdeling traumatologie (dus ongevallen ed) en als je vragen hebt, of bezorgd bent na ontslag, dan kun je die afdeling bellen, en kun je foto's van het betreffende gebied sturen. Een doktor kijkt er dan naar en mailt of belt je dezelfde dag nog terug. Erg fijn.

Positieve ervaringen dus. Het enige minpuntje van de VU vond ik toch dat ze geen rekening houden met waar en met wie je komt te liggen als je een operatie hebt gehad. Ik had de pech na mijn SRS te komen liggen met 3 wildvreemde cis trauma patienten. Waarom ik dan met mijn hand mijn penis ondersteunende naar de wc liep moet voor hun echt een mysterie zijn geweest. Het stomme was, was dat op de afdeling nog een transman lag die ook SRS has gehad. Een beetje planner had ons samen gezet. But alas. Maar goed, dat is dus een andere afdeling, en heeft niet met de genderpoli zelf te maken.
Plaats reactie