Nieuwe chat! Zie dit topic.

nieuw onderwerp nav reactie borstvorming

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

nieuw onderwerp nav reactie borstvorming

Bericht door Lidi »

Goede morgen forumleden,

Dit nieuwe onderwerp wil ik graag aansnijden nav een reactie van Lisa op het eerdere onderwerp: "borstvorming voorkomen".
Ik denk dat het beter is een nieuw onderwerp te beginnen over wel of geen SRS om zo de discussie wat opener en duidelijker te houden.

De opmerking van Lisa is dat zij niet voor SRS kiest. En daar heeft ze haar redenen voor.
Ik sta voor de keuze: wel of geen SRS?
Zal ik me in de toekomst nog meer vrouw voelen met een vagina of zal ik het slurfje laten zitten?
Ik vind het een enorm moeilijke keuze en wel onder andere hierom.
A; Ik ben bijna 62.
B: Een relatie, met de bijbehorende intimiteit, heb ik niet en ik sta er ook niet voor open. Mijn leven zoals het nu is is prima zo.
C: Een reis naar Thailand zie ik niet zitten en kost me gewoon teveel geld. Heb ik niet.
D: Een SRS via de VU is niet mogelijk, denk ik, omdat ik een andere transitie-weg volg. Niet via het VU dus.
E: Is een vagina zonder diepte misschien een oplossing?
F: Heb je na een operatie vagina zonder diepte nog wel "gevoel"? Wordt er een clitoris gecreëerd?
F: Ben ik minder vrouw als ik geen SRS laat doen?

Blijft dus mijn vraag: Zal ik wel of geen SRS? Eventueel via de Duitsland route dan maar?
Ik vind het erg moeilijk.
Wat gaat een SRS mij dan extra brengen? Voel ik me nog meer vrouw met vagina dan zonder? Ik zie bijv ook op tegen het verplicht te moeten dilateren, min of meer de rest van je leven.
Ik lees hier alleen maar positieve verhalen over een SRS. Negatieve lees ik nooit.
Is dat uit schaamte? Gezichtsverlies?
Het verhaal over Chettawut van Vera, haar laatste berichtje in een eerder artikel, maakt me ook niet echt blij zeg maar. (Kom maar even terug naar Thailand voor een "reparatie"). No pun intended.
Voor dit moment is mijn idee om een orchidectomie te laten doen om van de Cypro af te kunnen. Morgen spreek ik de endocrinoloog hierover.

En om wat meer over mijzelf te zeggen:
FFS en een borstvergroting is geen moeilijke keuze, gek genoeg. Die wil ik wel. Eigen borsten, met een beetje hulp, lijkt me helemaal geweldig.
De borstvergroting wil ik ergens eind dit jaar laten doen. De hormonen zorgen niet voor borstvorming. Cupje AAA is voor mij niet voldoende. :)
FFS ben ik mee bezig. Operatie 3 staat gepland.

Liefs,
Lidi
Me, myself and present I
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: nieuw onderwerp nav reactie borstvorming

Bericht door Eveliene »

Leeftijd maakt niet uit, we hebben hier leden die ouder waren en naast een volledige srs is er nog een vorm die minder ingrijpend is omdat er mensen zijn die de diepte niet (meer) belangrijk vinden.
Een srs is natuurlijk ook geen verplichting en ik zou dan oom gewoon aanraden om je gevoel te volgen. Geen srs ondergaan wil niet zeggen dat je dan geen vrouw bent, je bent echt niks minder als je het beneden bij het oude laat. Bij minimale twijfel zou ik het zeker niet doen, de weg terug is namelijk nog moeilijker.

Buiten het VUmc kan je je ook laten opereren in Duitsland, België of hier weer binnenkort bij Kanhai. Elke arts kan (als mens zijnde) fouten maken en elk lichaam heeft een andere reaktie op zo'n grote ingreep.

Het enige wat belangrijk is, nogmaals volg je gevoel en neem de tijd voor je iets beslist.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: nieuw onderwerp nav reactie borstvorming

Bericht door Jannet V »

F: Heb je na een operatie vagina zonder diepte nog wel "gevoel"? Wordt er een clitoris gecreëerd?
Kan alleen voor mezelf spreken maar ik heb geen diepte, wel een clitoris en gevoel genoeg om er intens van te kunnen genieten.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.