laser ontharing zonder blokkers is dat mogelijk met succes?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
Charlotje
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2019, 16:54
Gender: Androgyne

laser ontharing zonder blokkers is dat mogelijk met succes?

Bericht door Charlotje »

Heai,

Gisteren heb ik me laatste (4e maal) laser ontharing voor het gelaat gehad. Even een tijdelijke stop ivm de zomer. Nu zei de therapeut dat ik er op moest rekenen dat het zonder blokker erg moeizaam zal gaan en ik zeker op 15x moet rekenen en de resultaten vermoedelijk aanzienlijk minder gaan zijn dan met blokkers. Die beetje blauw grijze waas kan ook een beetje blijven zei ze. Daar wil ik nou net juist vanaf ik wil een smooth baby face :D Ook zei ze dat ik na die 15 keer er op moet rekenen dat ik zeker 2-4x onderhoud moet doen per jaar door het aanwezige testosteron en terug groei van haren daardoor.

Zijn er mensen hier die hun baard hebben laten laseren zonder blokkers te slikken? Ik gebruik zelf alleen proginova in een lage dosis.
hoe waren de resultaten? Hoe veel sessies duurde het? Hoevaak ga je nog terug per jaar?

Of weet er iemand misschien meer over dit topic?

Hoor het graag,

Groetjes,

charlotje
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: laser ontharing zonder blokkers is dat mogelijk met succes?

Bericht door Emma »

Hmmm, ik kreeg destijds juist te horen dat zonder blockers de haren dikker zijn en dus meer energie kunnen opnemen, waardoor het juist meer effect zou hebben. Maar dat was helemaal pre-HRT, al kan ik me niet voorstellen dat estradiol nog extra negatieve effecten zou kunnen hebben.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: laser ontharing zonder blokkers is dat mogelijk met succes?

Bericht door Nisss »

Ike..
Destijds zonder hrt diode laser op mn gelaat laten doen. Zonder emla crème was het iets te pijnlijk. Heb 5 sessies gehad voor hrt. Het klopt wel dat de haartjes minder snel groeien maar zag qua dikte voor en na hrt geen verschil. Om een indicatie te geven. Ik had echt een bos (turks hè). Na 3 jaar laseren en electrisch epileren heb ik nog paar haartjes. Na de zomer wil ik die ook weg hebben.
Plaats reactie