Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
Mayke
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 jul 2014, 11:52
Gender: Vrouw

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Mayke »

Als ik mijn stempeltje krijg,
ga ik ook voor "Jan van Galen Medisch Centrum in Amsterdam"
leef geeft liefde voor al wat leeft
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Fiona »

Sorry, had het fout geschreven. Het moet Jan van Goyen Medisch Centrum zijn.
Mayke
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 jul 2014, 11:52
Gender: Vrouw

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Mayke »

Fiona schreef: 19 jun 2019, 15:47 Dat is zeker heel belangrijk. Ik heb 4150 moeten betalen. En ben blij dat ik ook voor een goede kliniek heb gekozen. Voor mij wat het Jan van Galen Medisch Centrum in Amsterdam. Geen spijt van gehad. Er zijn natuurlijk ook andere goede Klinieken.
Het is goed te horen dat wij als transvrouwen wel geholpen worden.

Ik heb daar volgende week mijn eerste gesprek.

Met een wachttijd van 21dagen hoop ik snel klaar te zijn :violin:
leef geeft liefde voor al wat leeft
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Nisss »

Ik nu net uit mn operatie. Zonder pijnstillers is het moeilijk om vol te houden. Het gaat goed. Ben er blij mee
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Jannet V »

Ooit bij het UMCG (2016), geen complicaties, geen gezeur, geweldige begeleiding en een mooi resultaat. Wel "zelf"moeten betalen trouwens maar daar heb ik nog steeds geen spijt van.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Anon20230219 »

Ja ik ben nu bijna anderhalf jaar aan de hormonen en de borsten zijn weer terug maar vermoed dat ze geen Cup B gaan worden.
Wanneer mag je zo'n vergoeding gaan aanvragen?
En waar precies?

Hoop dat ik dit zelfstandig kan aanvragen want met Stepwork rol ik op het moment over de straat..(virtueel gelukkig hihihi.)
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Fiona »

Ja Lisa, je hebt recht op subsidie

Ik had een B cup maar wilde naar D. En dat heb ik nu ruim een jaar. Met dank aan de subsidie en het Jan van Goyen Medisch Centrum te Amsterdam. Kreeg 3830,00 euro maar het uiteindelijke bedrag was 4150 euro. Er zijn ook klinieken die het goedkoper doen. Bijvoorbeeld voor 2500 euro. Dan houd je zelf ook nog 1330 euro over. Die hoef je dan niet terug te betalen.
Ik heb nog geen controle gehad of ik het geld daadwerkelijk heb gebruikt voor de implantaten. Had er ook een leuk tweedehands autootje van kunnen kopen. :lol:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ansvrouwen
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Anon20230219 »

Fiona schreef: 30 mei 2020, 08:33 Ja Lisa, je hebt recht op subsidie

Ik had een B cup maar wilde naar D. En dat heb ik nu ruim een jaar. Met dank aan de subsidie en het Jan van Goyen Medisch Centrum te Amsterdam. Kreeg 3830,00 euro maar het uiteindelijke bedrag was 4150 euro. Er zijn ook klinieken die het goedkoper doen. Bijvoorbeeld voor 2500 euro. Dan houd je zelf ook nog 1330 euro over. Die hoef je dan niet terug te betalen.
Ik heb nog geen controle gehad of ik het geld daadwerkelijk heb gebruikt voor de implantaten. Had er ook een leuk tweedehands autootje van kunnen kopen. :lol:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ansvrouwen
Dank je wel Fiona,
Ik wacht even af hoe het nu met Dr Kanhai verder gaat..ik wil niet teveel in korte tijd laten gebeuren.
De URL staat nu in de browser vastgepind en aangezien ik nog wel problemen zie in de machtiging richting de verzekeraar voor de FFS.
Ga wel zoeken naar een betrouwbare kliniek, heb al teveel ellende gekend tijdens mijn transitie en wil dat de rest van het proces zonder problemen blijft doorlopen.
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Fiona »

De subsidie voor de borstvergroting gaat buiten de zorgverzekering om. Als jij in het traject zit van het genderteam of bent geweest. En hormoontherapie dan krijg je gewoon je subsidie. Die subsidie krijg je gewoon. Je voldoet gewoon aan de voorwaarden. En Jan van Goyen Medisch Centrum is een betrouwbare kliniek. Er zullen ook wel andere betrouwbare klinieken zijn maar heb alleen de ervaring met het Jan van Goyen.
Kanhai is weer aan het werk had ik begrepen. Er is pas nog een bekende van mij door hem geopereerd.
Collette
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 sep 2018, 18:22
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Collette »

Hoi Lisa,

Bij Dr. Kanhai kan je ook perfect terrecht voor een borstvergroting. Heb daar zelf de SRS en borstvergroting tegelijk gedaan.
Je subsidie aanvraag zal ook ondertekend moeten worden door je behandelaar om te bewijzen dat je tenminste 12 maanden HRT hebt gehad. Zelf heb ik deze laten ondertekenen door mijn endocrinoloog en binnen 10 weken werd de aanvraag goedgekeurd en de 3830 euro op mijn rekening gestort.

Mocht je meer info willen, weet je mij te vinden ;)
When you're happy, you enjoy the music. But when you're sad, you understand the lyrics.
Plaats reactie