Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Anon20200101 »

Dus @Flapke, laat ik hier aan toevoegen, dat of nu de maximale groei te verwachten is na 2-3 jaar (dat document stamt uit 2012, voor de goede orde), of zelfs wel 5-7 jaar, met jouw 12 maanden ben je voorlopig nog niet aan je verwachte eindstation.
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door AnneCeleste »

Haha, nee ik ging er ook niet van uit dat dit het al zou zijn :D

YMMV natuurlijk, maar er lijkt wat mij betreft niet veel te kloppen van die tabel. Vooral: borstgroei begon veel eerder, vet verdeling is nog niet begonnen, en hoofdhaar groeit zekers te weten wel terug!
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Anon20200101 »

Het is inderdaad YMMV.
Deze lijstjes geven de grote gemene deler aan; het gros van de mensen bevindt zich netjes ergens in de buurt van het midden van een bell curve; sommigen bevinden zich aan een uiteinde daarvan.

Bij mij begon borstgroei ook na een week of 3 al; maar met mijn 42 jaar kwam er van hoofdhaar teruggroeien niet veel, maar dat heeft FFS nu heel fijn opgelost; ik heb nu een haarlijn die mooier is dan toen ik 20 was :P
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Nisss »

(update)

Hoi iedereen,

Gisteren naar mijn tweede gesprek gegaan. Het was een goed gesprek. We hebben besproken wat mijn wensen en verwachtingen zijn. De arts en de assistente zijn zeer vriendelijk. Toen ik hem vroeg of ik de eerste transvrouw ben voor hem, gaf hij aan van wel. Ik vergat om dit bij mijn eerste gesprek te vragen. Hij vertelde dat hij vrouwen heeft geholpen met een mannelijk achtige torso en dus dat hij zelf weet hoe en wat. Hij zei dit op een zo voorzichtig mogelijke manier. Gelijk erna zei hij jij hebt wel een vrouwelijke torso. Hoe hij dit vertelde gaf mij een gerust gevoel.

Hierna hadden we over de prothese. Ik gaf aan, gezien mijn omvang, grotere implantaten wellicht beter zouden staan. De arts ging het weer opmeten. Ik heb 450cc gepast mbv een sample en vond het eigenlijk voor mijn omvang wel groot genoeg. Ik nam ook een strakke shirt mee om te kijken hoe het staat. Ik zou dan uiteindelijk komen op een c/d cup. Ben blij dat hij eerlijk was en aangaf hoe het echt zou staan. Eerste instantie wou hij niet groter dan 425cc gaan dit ivm beschikbare huid. Na uitleg ging hij wel mee akkoord met 450cc. Ik ben zeer content met mijn beslissing voor de protheses.

#### > Voor degene die willen zien hoe het er nu uitziet
zie: https://www.realself.com/review/mtf-bre ... anatomical

.

Iets anders trouwens. Ik ben sinds gisteren overgestapt naar de estrogel (merk gynakadin). Ben benieuwd of dit nieuwe receptoren kan gaan benaderen. Hoewel mn levels wel oke waren met pleisters leek het alsof alles stil stond. Nu weet ik dat dat niet zo is maar goed. Volgens mij zijn mijn borsten ook iets achteruit gegaan na gebruik van pleisters. Uiteindelijk is het zo een opluchting. Met pleisters had ik altijd die nare plak vlekjes. Dat stoorde mij enorm. Daar ben ik nu vanaf.


Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Ylse »

Ylse schreef: 19 mei 2019, 06:46 Ik heb de brief met bevestiging al een paar weken in huis. Ik had maar eens gebeld om te vragen wat de status was. Vervolgens kreeg ik een discussie met de ambtenaar aan de telefoon over waarom het 13 weken moet duren om 3 simpele dingen te controleren. Hoe ingewikkeld kan het zijn?

Een week later lag de brief er. Mijn operatie staat gepland op 10 juli
Vandaag telefoontje gehad, of ik 12 juni ook tijd heb voor een borstvergroting. Wat dacht je zelf.... Ja dus. :D

Heeft iemand een idee over herstel? hoe lang duurt dat zo ongeveer? Ik bedoel, wanneer zou ik weer auto kunnen rijden en weer licht werk doen?
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Emma »

Ik ga eens bellen waar het geld blijft...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Nisss »

Ylse schreef: 04 jun 2019, 21:27
Ylse schreef: 19 mei 2019, 06:46 Ik heb de brief met bevestiging al een paar weken in huis. Ik had maar eens gebeld om te vragen wat de status was. Vervolgens kreeg ik een discussie met de ambtenaar aan de telefoon over waarom het 13 weken moet duren om 3 simpele dingen te controleren. Hoe ingewikkeld kan het zijn?

Een week later lag de brief er. Mijn operatie staat gepland op 10 juli
Vandaag telefoontje gehad, of ik 12 juni ook tijd heb voor een borstvergroting. Wat dacht je zelf.... Ja dus. :D

Heeft iemand een idee over herstel? hoe lang duurt dat zo ongeveer? Ik bedoel, wanneer zou ik weer auto kunnen rijden en weer licht werk doen?
Ze zeiden tegen mij dat ik 6 weken rustig aan moet doen. en niet moet gaan tillen. Uiteindelijk is het beter dat dit even navraagt bij je chirurg.
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Fiona »

Het is voor mij nu drie weken geleden dat ik de operatie heb gehad. Vandaag naar de controle geweest. Zag er allemaal heel goed uit. Er zijn nog foto's van gemaakt. De dag van de operatie ben ik in de avond lekker met een familielid in een restaurant gaan eten en nog even een nachtje daar doorgebracht. Daarna werd ik door een kennis opgehaald om me naar huis te brengen. Vier dagen na de operatie reed ik zelf weer auto en heb de medicijnkuur niet afgemaakt omdat ik helemaal geen pijn heb ervaren. Ik heb 800 cc gekregen. Ik mocht gewoon op mijn zij slapen en gelukkig niet alleen op mijn rug. Het belangrijkste is om niet zwaar te tillen. En pas ook even op met het dichtdoen van de kofferbak van de auto want dat deed au op een van mijn behoorlijke tieten. Hield er geen rekening mee dat ze zo ver naar voren staken. Heb vandaag ook te horen gekregen dat ik weer lekker mag gaan zwemmen. Maar wel langzaam opvoeren met het bewegen van de armen. Ik was al vrij snel wel weer bezig met mijn dagelijkse bezigheden. Vandaag even een lange wandeling gemaakt in Amsterdam vanaf het Museumplein naar de Dam en door naar het Centraal Station.
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Fiona »

Een plakje kaas met de kaasschaaf afsnijden gaat moeilijk, dat voel je wel. Dan weet je ongeveer welke spieren je niet moet forceren.
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door doll89 »

Hoihoi,

Wie kan mij helpen met deze vraag?

- Moet ik mijn zorgverzekeraar bellen of mailen om in aanmerking te komen voor de borstvergroting?
- Ik heb in 2013 een borstvergroting gehad en heb het destijds zelf moeten betalen. Zou ik nu dan nogmaals kunnen krijgen maar dan wel via de vergoeding? Kon toen maar heel weinig krijgen ivm niet genoeg huid en klein beetje groter zou beter passen.
Plaats reactie