Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Nisss »

Hi iedereen,

Vandaag heb ik een brief ontvangen waarbij ik lees dat mijn aanvraag voor subsidie borstimplantaten is goedgekeurd (yeey).

Ik zal in deze topic mijn journey voor b vergroting bloggen.

Operatiedatum is begin juli. Volgende week ga ik weer passen bij de kliniek waar ik dit laat doen.

Mijn situatie:
- Ben vandaag 2 jaar en 3 maanden aan de hormonen
- ik ben 32 jaar jong en ben 1.78cm lang
- borstgroei is nu een kleine b
- als hrt gebruik ik nu 150 systen pleisters en 25 crypto. Volgende week ga ik over naar oestrogel.
- qua lichaamsomvang ben ik niet dik maar ook niet super dun.
- ik sta ook in de wachtrij nog voor vaginaplastiek en trachea shave via vu.
- ik voel me bijzonder onzeker als ik voor de spiegel sta.

Als er vragen zijn hoor ik het graag. Wie van jullie heeft trouwens ook een aanvraag lopen voor de subsidie?
Laatst gewijzigd door Nisss op 18 mei 2019, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Emma »

Ik kreeg de brief ook vandaag...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Ylse »

Ik heb de brief met bevestiging al een paar weken in huis. Ik had maar eens gebeld om te vragen wat de status was. Vervolgens kreeg ik een discussie met de ambtenaar aan de telefoon over waarom het 13 weken moet duren om 3 simpele dingen te controleren. Hoe ingewikkeld kan het zijn?

Een week later lag de brief er. Mijn operatie staat gepland op 10 juli
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Emma »

Ik kreeg een maand of wat geleden een telefoontje van iemand van DUS-I dat ze de aanvraag hadden teruggekregen van de afdeling die de controles uitvoert. Op het aanvraagformulier had ik mijn achternaam ingevuld volgens mijn ID-bewijs, dus gewoon 'Laurijssens'. Maar mijn bankrekening staat op naam van 'Laurijssens van Engelenhoven'. En dus vond men dat er iets niet klopte.

"Hor kan dat?" klonk het aan de andere kant van de lijn. "Nou, wat dacht u er van dat ik getrouwd ben, en ik dus ook de naam van mijn echtgenote voer, in een door mij te bepalen volgorde?" zei ik. "Oh ja, natuurlijk!" was het anwoord.

Ik ken een aantal heel hardwerkende rijksambtenaren persoonlijk. Ik ben dus niet zo van de ambtenarengrappen. Maar dit clubje zat echt te slapen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Nisss »

@ylse en @emma gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen. Weten jullie trouwens wanneer wij de subsidie ontvangen? Dagtekening bij mijn brief was 17 mei.
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Elise »

Nisss schreef: 18 mei 2019, 19:35

Operatiedatum is begin juli. Volgende week ga ik weer passen bij de kliniek waar ik dit laat doen.
Spannend! Weet je al bij welke kliniek je de operatie gaat laten doen?
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Nisss »

Elise schreef:
Nisss schreef: 18 mei 2019, 19:35

Operatiedatum is begin juli. Volgende week ga ik weer passen bij de kliniek waar ik dit laat doen.
Spannend! Weet je al bij welke kliniek je de operatie gaat laten doen?
Yes i do.. Velthuis kliniek AfbeeldingAfbeelding
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Elise »

Nisss schreef: 20 mei 2019, 22:24 Yes i do.. Velthuis kliniek AfbeeldingAfbeelding
Ik zit zelf ook aan Velthuis te denken tzt. AfbeeldingAfbeelding

Keep us posted ;)
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Fiona »

Ik had mijn aanvraag al gedaan op 1 februari. Had direct ook de operatie laten plannen door Van Goyen Medisch Centrum op 15 mei. Omdat ik het bedrag een maand voor de operatie moest betalen zou ik het niet redden om dan 13 weken te wachten. Na 8 weken heb ik even gebeld met de ambtenaar. Heb uitgelegd dat ik de operatie niet zou halen als ik 13 weken zou moeten wachten en pas in de eerste week van mei de beschikking zou krijgen en daarna nog op het geld moeten wachten. Ik kreeg een dag later een telefoontje dat de beschikking onderweg is. Een week daarna het geld binnen en meteen overgemaakt naar de kliniek. Dus morgen, woensdag, is het nu een week geleden dat ik geopereerd ben en heb nu in beide borsten 800cc gekregen. Best wel groot. Maar ben er blij mee.
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Nisss »

Fiona schreef:Ik had mijn aanvraag al gedaan op 1 februari. Had direct ook de operatie laten plannen door Van Goyen Medisch Centrum op 15 mei. Omdat ik het bedrag een maand voor de operatie moest betalen zou ik het niet redden om dan 13 weken te wachten. Na 8 weken heb ik even gebeld met de ambtenaar. Heb uitgelegd dat ik de operatie niet zou halen als ik 13 weken zou moeten wachten en pas in de eerste week van mei de beschikking zou krijgen en daarna nog op het geld moeten wachten. Ik kreeg een dag later een telefoontje dat de beschikking onderweg is. Een week daarna het geld binnen en meteen overgemaakt naar de kliniek. Dus morgen, woensdag, is het nu een week geleden dat ik geopereerd ben en heb nu in beide borsten 800cc gekregen. Best wel groot. Maar ben er blij mee.
Bedankt voor je reactie. Wat was je cupmaat voor borst vergroting? En wat is het nu? Heb je foto's? (voor en na)
Plaats reactie