Nieuwe chat! Zie dit topic.

Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Ylse »

Nisss schreef: 20 mei 2019, 13:11 @ylse en @emma gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen. Weten jullie trouwens wanneer wij de subsidie ontvangen? Dagtekening bij mijn brief was 17 mei.
Ik heb de subsidie reeds ontvangen. Ik heb 5 februari de aanvraag gedaan en zoals gezegd heb ik halverwege vorige maand mijn subsidie ontvangen nadat ik een week eerder contact had gezocht met de uitkerende instantie.

Ik heb pas een afspraak gemaakt nadat ik de subsidie binnen had.

Ik ga naar Medisch Centrum Bloemendaal en mijn chirurg is Joost van Tetering.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Nisss »

@ylse goed geregeld.

Ben benieuwd he, en ik weet dat bij elk persoon alles kan verschillen. Wat heb jij kunnen bereiken met hormonen en hoeveel cc en welke type heb je afgesproken?
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Anon20200101 »

Ik ben vorig jaar in 6 maanden tijd van niets naar 75B gegroeid, en dit is vreemd genoeg in het half jaar daarna teruggezakt naar een 75A (ondanks dat ik qua gewicht gelijkbleef).
Na de SRS en de revalidatie daarvan, ben ik een paar maanden blijven steken op een 'magere 75A', maar ben nu na een hogere en anders samengestelde dosering weer bij 75B terug.
Als ik in het komende jaar 75B blijf, of zelfs (hopen hopen) door mag groeien naar 75C, dan hoeft voor mij een vergroting niet.
Mocht ik zo blijven schommelen tussen A en B, ga ik misschien in de toekomst toch subsidie aanvragen.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Ylse »

Nisss schreef: 21 mei 2019, 18:34 @ylse goed geregeld.

Ben benieuwd he, en ik weet dat bij elk persoon alles kan verschillen. Wat heb jij kunnen bereiken met hormonen en hoeveel cc en welke type heb je afgesproken?
Heel eerlijk weet ik mijn natuurlijke cupmaat niet maar zo inschattend denk ik een 90A. Wat ik bij mij niet vind kloppen zijn de algehele verhoudingen van mijn lijf. Ik ben nu nog veel te zwaar (100+) en probeer serieus af te vallen door koolhydraat beperkt te eten. Maar dan nog vind ik dat mijn borsten te klein zijn. Ik gebruik nu Amoena protheses maat 7, dat zou neer komen op een 90C voor mij, tenminste dat past goed in mijn 90C BH. Als ik daarvan uit ga zou ik ongeveer 500cc moeten laten plaatsen aan beide zijden.

Voor de zekerheid heb ik 18 juni nog een afspraak gemaakt bij de chirurg om nog even wat puntjes op de i te zetten.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Nisss »

Goed bezig @ylse.

Ik zie nu trouwens dat het bedrag is gestort.
Na lang uitzoeken etc. wil ik eigenlijk een c / d cup. Waarom? Nou omdat het toch beter zou passen voor mij. Ik heb ook besloten om een ronde prothese te nemen. Voor een c/d cup zou dit voor mij betekenen dat ik minimaal net zoals jij 500 cc moet krijgen. Heb over 4u een gesprekje weer. Ik hoop dat de arts niet gaat aangeven dat het net als koplampen uit zal zien. Zoiets gaf hij laatst aan namelijk. Ik zal vanmiddag een update geven hierover. Veel inspiro te zien via realself.com trouwens.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Anon20200101 »

Veel succes vandaag!
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door AnneCeleste »

Gekke vraag misschien, maar hoe weet je of je borsten zijn uitgegroeid?
Ik heb net nog even nagemeten en zit na 12 maanden op een 85AAA. Het lijkt mij dat het daar niet bij blijft maar ik heb geen idee hoe ik dat kan zien en of ik al moet nadenken over een eventuele vergroting 😅
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Nisss »

Flapke schreef:Gekke vraag misschien, maar hoe weet je of je borsten zijn uitgegroeid?
Ik heb net nog even nagemeten en zit na 12 maanden op een 85AAA. Het lijkt mij dat het daar niet bij blijft maar ik heb geen idee hoe ik dat kan zien en of ik al moet nadenken over een eventuele vergroting Afbeelding
Goede vraag!
Dat weet je natuurlijk niet. Wat ik wel weet is dat ik nu 2 jaar en 4 maanden inmiddels aan de hormonen ben. Mijn zussen hebben nooit echt veel borstgroei gehad en ik denk dat je leeftijd ook een rol speelt. Naar wat ik heb gelezen (met een disclaimer dat het voor iedereen anders kan zijn), kan het zo zijn dat je lichaam niet meer verder ontwikkeld ofwel eerder (lijkt) te stoppen. Je botten zullen ook niet veranderen en dus heb je een bredere borstkas met een borst volume die gewoon minder uitziet.

In mijn geval, ik zie geen groei en mn levels zijn wel goed en ik voel me fantastisch. Ik denk dat het ook verstandig is om eerste twee jaar de hormonen zn werk te laten doen. Borstgroei kan in principe tot 5/6 jaar duren volgens mij. Dit terwijl je geen pijn en steken voelt. Maar goed. Ik wil gewoon in de spiegel kijken en mij goed voelen. Niet te vergeten ik wil me ook goed voelen naast mijn partner. Op dit moment is dat aan de mindere kant.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door Anon20200101 »

WPATH SOC spreekt over maximaal volume is te verwachten na 2-3 jaar (zie https://www.wpath.org/media/cms/Documen ... nglish.pdf pagina 38)
Met 12 maanden zal je normaal gesproken dus pas 'net op weg' zijn; en niet 'al uitgegroeid'.

Dit is uiteraard onderhevig aan jouw lichaamsbouw, en er wordt gesteld dat je qua verwachting goed kan vergelijken met moeder en eventuele zus(sen); als zij op een B zijn blijven hangen, is de kans dat je zelf een C ontwikkelt vrijwel uitgesloten, maar als zij allemaal D of E hebben, dan mag je hopen op misschien wel een B of C. Dit is uiteraard heel veel natte vingerwerk, en YMMV.
En ook leeftijd zal er ongetwijfeld iets mee te maken hebben, al heb ik daar geen definitieve onderzoeksuitslagen over gevonden; maar je mag verwachten dat iemand die op 20 jarige leeftijd met HRT begint een betere verwachting heeft dan iemand die op 50 jarige leeftijd begint.

Ikzelf ben met 42 jaar aan HRT begonnen, en had na 6 maanden (tot nu toe) maximmum bereikt, maar ben toen om mij onduidelijke redenen teruggezakt in volume, en ben nu, na 17 maanden, weer bijna aan maximaal volume. Ik ben hoopvol dat ik nog even mag doorgroeien.
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Blog borstimplantaten (subsidie toegewezen)

Bericht door MichelleB »

Ik voeg hier even kort aan toe dat ik bij de hrt controles in het VUMC ook een aparte arts spreek die de borstgroei bijhoudt.
Op het moment zit ik tussen 75A en 75B met 1 jaar en 10 maanden hrt. Van mij zelf mag het wat groter en deze arts vertelde mij dat de 2-3 jaar verwachting uit een wat ouder onderzoek is gekomen. En dat het realistischer is om te verwachten dat het 5 tot zelfs 7 jaar kan doorgroeien.
Als toevoeging aan mijn toevoeging (lol) benadruk ik dat ze zij dat ook dit geen definitief onderzoek is.
En als toevoeging aan mijn toevoeging aan mijn toevoeging (wat een jolijt) wil ik nog even zeggen dat dit dus geen harde bron is.
-Life is a work in progress-