Stembandenoperatie bij het VU

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Stembandenoperatie bij het VU

Bericht door Wolfy_girl »

Emma schreef: 08 jul 2019, 15:45 Het speelt in mijn achterhoofd ook nog mee hoor. Na een half uurtje vergaderen zakt mijn stem ook tot ongekende diepten, in ieder geval voor mijn gevoel. Heel comfortabel voel ik me daar ook niet bij. En ik vergader wat af, de laatste tijd.
Ja, ik heb zelf sindskort een nieuwe baan en ik heb een beetje hetzelfde probleem. Ik praat uit mezelf al weinig dankzij mijn stem, maar het liefst doe ik dit niet. Ik zou zo graag wat meer open willen zijn en wat meer durven kletsen met anderen.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Stembandenoperatie bij het VU

Bericht door Danielle »

Emma schreef: 08 jul 2019, 15:45 Het speelt in mijn achterhoofd ook nog mee hoor. Na een half uurtje vergaderen zakt mijn stem ook tot ongekende diepten, in ieder geval voor mijn gevoel. Heel comfortabel voel ik me daar ook niet bij. En ik vergader wat af, de laatste tijd.
Ik merk dat als ik veel met vreemden praat er juist minder over inzit dan wanneer ik het niet doe. Toen ik nog in de retail werkte praatte en belde ik wat af. Nu een stuk minder en na een tijdlang helemaal niet te hoeven bellen voor werk de laatste tijd vaker telefonische vergaderingen. Daar zie ik nu ik het weer vaker doe steeds minder tegenop.

Ik snap Wolfy Girl wel hierin. Mijn stem is een van de sterkste verklikkers van mijn verleden. Misgendering overkomt me het meest voor aan de telefoon. Maar ook wel dat mensen me face ti face aanspreken als mevrouw en nadat ik antwoord geef zich verontschuldigen en meneer gaan zeggen. Die doen nog het meeste pijn. En er zijn regelmatig momenten dat ik niet durf te spreken. Vooral niet als ik mijn stem moet verheffen. Meezingen met liedjes, zelfs al het een langzaldieleven is doe ik niet.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Stembandenoperatie bij het VU

Bericht door Wolfy_girl »

Renée schreef: 08 jul 2019, 16:54 Cynischer als de stelling die Wofly Girl poneerde kan bijna niet .

Een operatie die als hij mislukt geen stem oplevert, valt te verkiezen boven de huidige situatie.

Ok ik geef daar een harde reactie op maar ik wil alleen maar laten zie hoe onzinnig die stelling is .

Geen stem geeft veel grotere problemen als een stem die soms verkeerd wordt geïnterpreteerd.
Nee, dat vind jij. Ik geef aan dat ik kan leven met het risico dat ik mijn stem kwijt kan raken, net zoals de gemiddelde trans vrouw kan leven met de risico's van de SRS (of welke andere operatie dan ook). Daar is niks cynisch aan. Nogmaals: Mijn stem geeft mij gigantisch veel dysforie. Hoe vreemd is het dat ik dit moet uitleggen aan iemand op een transgender forum?

De manier hoe jij de dysforie van een ander ondermijnt vind ik geen stijl. Een klein beetje meer begrip mag wel hoor.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Stembandenoperatie bij het VU

Bericht door Anon20210626 »

Ja hoor , alle begrip en ik hoop dat je hierin de juiste beslissing zult nemen wat die voor jouw ook moge zijn.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.