Groen Licht

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Groen Licht

Bericht door Emma »

Ah, dat onderzoek ja. Gaat meer over de verdeling van vetten. Geen idee of de bevrediging van de nieuwsgierigheid daarover opweegt tegen de risico's. Ik zou zeggen: laat ze zelf eerst eens hun hormoonhuishouding eens stilleggen voor ze dat een ander aandoen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Groen Licht

Bericht door Anon20210626 »

Hoeveel zijn er wel niet geweest die door koudwatervrees alleen met cypro zijn begonnen? 5 jaar geleden las je dat best veel . Ik vond het toen al waanzin .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Groen Licht

Bericht door Alice »

Om de lichamelijke en geestelijke reacties te peilen wordt bij oranje licht voor een tijd alleen cypro voorgeschreven (voor 6 maanden?) daarna kan besloten worden voor groen of rood licht.

Ongemakken door het onderzoek, als je na die periode met alleen blokker (cypro?) gelijk met hormonen kunt beginnen zou dit geen lichamelijke ongemakken geven (opvliegers). Botscan DXA-scan stelt niets voor. Maar (5 keer?) een MRI scan en bloedprikken of dit nu zo prettig is. Reken ook je extra reistijd en kosten en de tijd dat ze met je bezig zijn in het ziekenhuis.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Yasmine
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:26
Gender: Vrouw

Re: Groen Licht

Bericht door Yasmine »

Dit komt me heel bekend voor. Klinkt als het onderzoek waar ik zelf aan heb meegewerkt 10 jaar geleden. Ik kreeg injecties (metapeptyl? Zoiets, of iets heel anders, haha) om hormoonhuishouding plat te leggen en mri/botscan etc. Als ik mee zou werken aan het onderzoek dan werd de wachttijd tot vrouwelijke hormonen verkort (chantage, lol).

Het hebben van geen hormonen vond ik aantrekkelijker klinken dan mannelijke hormonen + eerder vrouwelijke hormonen = letsgo

Die knakkert die de mri scan deed haalde het in z'n leipe kop om me 'hij' te noemen terwijl de hele wereld me allang zij noemde. Klacht ingediend. Hebben ze niks mee gedaan. Nooit meer aan een onderzoek meegewerkt.

Ik kan me niet herinneren dat ik last of klachten heb gehad van de injecties in de hormoonloze periode. Ik was allang blij dat er eindelijk iets gebeurde. Mijn eerste hormoonherinnering begint bij pijnlijke tepels en door vrouwelijke hormonen.
Gebruikersavatar
Maaikedegeest
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 okt 2017, 17:22
Gender: Vrouw

Re: Groen Licht

Bericht door Maaikedegeest »

Goedenavond allemaal,

Ik heb vanmorgen nee gezegd tegen dit onderzoek. Ze vroeg me natuurlijk waarom niet en ik heb gezegd dat ik de risico's niet prettig vind. Tevens heb ik gezegd dat er adviezen door lotgenoten zijn gegeven die mij dus nee hebben laten zeggen. Daarmee is dit dus afgesloten.

Nu 17 juli afspraak met de Dokter voor de hormonen. Ik vraag het nogmaals want ik heb er nog niet direct antwoord op gekregen. Zijn er nog dingen die ik zeker weten niet moet vergeten met betrekking tot de HRT?
Zaken die ik moet bespreken daar of niet moet vergeten te vragen? Ik ben er namelijk heel zenuwachtig voor.

Alvast bedankt.
Groetjes Maaike
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Groen Licht

Bericht door AnneCeleste »

Heel goed dat je gewoon nee hebt gezegd, je hebt al lang genoeg gewacht.

Qua vragen, tja... Als je zelf geen vragen kan bedenken dan hoef je toch niet persé iets te vragen? Je hoeft echt niet zenuwachtig te zijn: je hebt al groen licht! Je gaat alleen even praten met je endo en dan krijg je een receptje mee. Misschien als het recept is voor stickers dat je kan vragen waar je die het beste kan plakken?
Waarschijnlijk heb je bij je volgende afspraak veel meer te bespreken :)