Nieuwe chat! Zie dit topic.

Welke zorgverzekeraar.

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Welke zorgverzekeraar.

Bericht door Eveliene »

Ik krijg van de Friesland zorgverzekeraar om de 6 maanden een nieuwe pruik ter waarde van ongeveer 435 per keer. Er moet dan een half jaar tussen zitten en de verkoper moet eenmalig toestemming vragen voor de tweede pruik. Ik wist het niet maar Ilse van Mariposa vertelde dat en heeft het gelijk geregeld.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Welke zorgverzekeraar.

Bericht door Marijn »

Eveliene schreef: 29 jul 2019, 12:41 Ik krijg van de Friesland zorgverzekeraar om de 6 maanden een nieuwe pruik ter waarde van ongeveer 435 per keer. Er moet dan een half jaar tussen zitten en de verkoper moet eenmalig toestemming vragen voor de tweede pruik. Ik wist het niet maar Ilse van Mariposa vertelde dat en heeft het gelijk geregeld.
Ja, dat bedrag is de vergoeding uit de basisverzekering, eventuele meerprijs wordt dan dan eigen bijdrage. Maar bij sommige aanvullende verzekeringen kan je dus bovenop dat bedrag uit de basisverzekering nog een stuk van die eigen bijdrage vergoed krijgen. Of dat zin heeft en je dan niet juist problemen krijgt met vergoeding van andere zaken omdat de verzekeraar daarbij moeilijk deed (zoals wat ik had met ontharen) is een afweging die per persoon kan verschillen.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Lois
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 okt 2017, 22:29
Gender: Trans MtF

Re: Welke zorgverzekeraar.

Bericht door Lois »

Het blijft raar... basis = basis, ins en outs "bij wet" voorgeschreven door onze overheid. MAar verzekeringsbedrijven kunnen natuurlijk wel bij iedere aanvraag een paar keer moeilijk doen, dat scheelt ze misschien een hoop geld doordat mensen het opgeven of vertrekken. Wie zal het zeggen... pure speculatie hoor, dat laatste.
Life's what you make it! Please try to make all your dreams come true. Remember, this is your only life, so take this chance, with both hands.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Welke zorgverzekeraar.

Bericht door Marijn »

Lois schreef: 14 aug 2019, 00:51 Het blijft raar... basis = basis, ins en outs "bij wet" voorgeschreven door onze overheid. MAar verzekeringsbedrijven kunnen natuurlijk wel bij iedere aanvraag een paar keer moeilijk doen, dat scheelt ze misschien een hoop geld doordat mensen het opgeven of vertrekken. Wie zal het zeggen... pure speculatie hoor, dat laatste.
Ik ben het met je eens. Zou niet moeten. In mijn geval zeiden ze dat ze Stepwork nog niet erkenden als genderteam en dus werd de verwijzing niet geaccepteerd. Is inmiddels veranderd heb ik begrepen.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Welke zorgverzekeraar.

Bericht door Emma »

Dat het ze geld oplevert is trouwens niet zomaar waar, klanten die veel zorg verbruiken leveren de verzekeraars een extra bedrag op van de overheid op uit het zogeheten vereveningsfonds.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Jillian
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 mei 2018, 11:47
Gender: Transgender
Locatie: Gaasterland

Re: Welke zorgverzekeraar.

Bericht door Jillian »

Ook zo iets ik heb mijn verwijzing voor de endercrinoloog gekregen van Stepwork voor MCL Leeuwarden maar wordt niet aangenomen omdat ik bij Univé zit en ik heb een restitutie polis zij zeggen geen contract met ze te hebben zou betekenen dat alle kosten voor mijzelf zouden zijn.
Heb Univé gebeld maar moet nog uitsluitsel hierover krijgen.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Welke zorgverzekeraar.

Bericht door Marijn »

Jillian schreef: 19 aug 2019, 21:45 Ook zo iets ik heb mijn verwijzing voor de endercrinoloog gekregen van Stepwork voor MCL Leeuwarden maar wordt niet aangenomen omdat ik bij Univé zit en ik heb een restitutie polis zij zeggen geen contract met ze te hebben zou betekenen dat alle kosten voor mijzelf zouden zijn.
Heb Univé gebeld maar moet nog uitsluitsel hierover krijgen.
Juist bij een restitutiepolis zou contract of niet geen verschil moeten maken. Nu is Univé niet een verzekeraar waar ik goede verhalen over gelezen heb als het om transgenderzorg gaat. Ik ben er om die reden 1,5 jaar geleden weggegaan.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

Re: Welke zorgverzekeraar.

Bericht door Vera M »

Mijn ervaringen met CZ zijn heel erg goed.
Ze geven uitgebreid informatie, makkelijk te bereiken en alles word snel afgehandeld.
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Welke zorgverzekeraar.

Bericht door Tijgertje »

Aanvraag epilatie bij UMC zorgverzekering, afgewezen wegens het niet kunnen overleggen van "VU verklaring". Verzekeraar gebeld en gevraagd wat zij onder een VU verklaring verstaan. De medewerker kon er geen antwoord op gegeven. Na ruggespraak te hebben gehouden zegt deze tegen mij, dat moet u maar aan het VU vragen. Ik zeg, maar ik ben helemaal niet onder behandeling bij het VU. Mag ik dan een De Vaart verklaring aan u geven, want die heb ik wel. Nee kan niet moet VU verklaring zijn anders kunnen wij u niet verder helpen.

Krijg ik net de afwijzing van mijn verzekeraar staat in de brief dat als blijkt dar ik wel aan de voorwaarde voldoe, ik de aanvraag opnieuw kan indienen, samen met mijn zorgverlener.

Ze zijn zelf blijkbaar toch niet helemaal zeker van hun zaak. Ik ga er nog een briefje aan wagen, deze keer met een De Vaart verklaring. Hoezo burocratie.
Gebruikersavatar
Jillian
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 mei 2018, 11:47
Gender: Transgender
Locatie: Gaasterland

Re: Welke zorgverzekeraar.

Bericht door Jillian »

Marijn schreef: 20 aug 2019, 11:22
Jillian schreef: 19 aug 2019, 21:45 Ook zo iets ik heb mijn verwijzing voor de endercrinoloog gekregen van Stepwork voor MCL Leeuwarden maar wordt niet aangenomen omdat ik bij Univé zit en ik heb een restitutie polis zij zeggen geen contract met ze te hebben zou betekenen dat alle kosten voor mijzelf zouden zijn.
Heb Univé gebeld maar moet nog uitsluitsel hierover krijgen.
Juist bij een restitutiepolis zou contract of niet geen verschil moeten maken. Nu is Univé niet een verzekeraar waar ik goede verhalen over gelezen heb als het om transgenderzorg gaat. Ik ben er om die reden 1,5 jaar geleden weggegaan.
Nu heb ik het Univé laten uitzoeken en inderdaad ik heb een restitutie polis dus geen probleem maart in deze is de zorgverzekeraar niet het probleem maar blijft het MCL steggelen ondanks dat ik herhaal wat Univé aangaf zij gaan het nu kortsluiten met Univé... soms....