Nieuwe chat! Zie dit topic.

Welke zorgverzekeraar.

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Welke zorgverzekeraar.

Bericht door Eveliene »

Zelf ben ik vanaf dag 1 compleet uit de kast gekomen met de gedachte van wie het accepteren wil is welkom en wie dat niet doet, jammer maar die vallen dan maar weg. Uiteindelijk ben ik 3 van de kinderen kwijt geraakt en met 2 heb ik nog contact en verder heb ik met familie meer en beter contact dan in mijn oude leven. Met sommige oud buren heb ik nog steeds contact en een paar zijn weggevallen, daarbij moet ik wel zeggen dat ik in een zwaar gereformeerd Fries dorpje woonde dus die 2 gezinnen valt dan nog erg mee. Een van de belangrijkste dingen is dat je bij aanvang een beetje ruggengraat hebt en daarnaast zo snel mogelijk gaat beginnen met laseren want een baard sluier valt heel erg op en is moeilijk weg te werken, dat zie je op foto's nog eens extra sterk.

Natuurlijk komen er negatieve reacties, daar ontkom je niet aan en dat zal nooit helemaal ophouden maar hou je kin omhoog en blijf glimlachen en ga thuis waar niemand het ziet uithuilen. Maak van jezelf geen slachtoffer.

Intussen kreeg ik gisteren van De Friesland zorgverzekeraar het bericht dat ik geen nieuw budget voor ontharen krijg. 5000 moest in totaal voldoende zijn om van je haar af te komen zeggen ze. Helaas heb ik door een allergie een hormoonstoring gehad waardoor een half jaar geleden bijna alles weer terug kwam.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Welke zorgverzekeraar.

Bericht door Ylse »

Ik was deze week mij mijn huidtherapeut voor elektrisch epileren en ze vroeg mij of er niet weer eens een nieuwe aanvraag voor vergoeding ingediend moest worden want ik had mijn vorige vergoeding opgebruikt. Ik kon antwoorden dat haar collega een aantal weken geleden foto's had gemaakt en een nieuwe aanvraag had ingediend maar toen te horen had gekregen dat De Friesland wel zou laten horen als de vergoeding opgebruikt was.

Kortom wij begrepen daaruit dat we nog wel even door kunnen met epileren.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France