Nieuwe chat! Zie dit topic.

Bmi

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Bmi

Bericht door Ylse »

Om even een zijweg in te slaan.

Een week of 7 ben ik geopereerd ( een borstvergroting ), zoals Emma al aangeeft dat is geen operatie die haast had ( voor mij wel maar dat is een ander verhaal en uitgangspunt ).

Mijn BMI lag op het moment van opereren op 30,9. Ik kwam van 34,5 eind januari. Ik ben absoluut niet gevraagd naar mijn exacte gewicht en niemand deed er moeilijk over. Dit was wel in een privekliniek.

Ik heb zoveel kunnen afvallen door koolhydraatbeperkt te gaan eten en inderdaad ook wat om mijn porties gaan denken. Naast dat mijn gewicht flink is afgenomen is ook mijn buikomvang kleiner geworden.

Sporten is nog een dingetje waar ik aan moet gaan werken. Ik ben helaas van nature nogal lui.

Kortom, ga vooral door met op je eetpatroon letten en wees niet te bang dat ze het gaan uitstellen of annuleren.

NB. Ik heb laatst bij Alwin Man eens voorgesteld of het niet zinvol is om ook een dietist in het traject te betrekken omdat ik de indruk heb dat er best wel veel mensen zijn die kampen met "overgewicht".
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Bmi

Bericht door Ender »

monique_47 schreef: 30 jul 2019, 22:11 Ik sta nu 4.5 week voor de operatie ben al met voeding en sport bezig om.mij bmi onder de 30.te krijgen.
Weet iemand hoe dat zit en hoe de criterium is bij het umcg.
Ik zit nu net onder de 30..ben zo bang dat ik niet geopereerd word..
Umcg hanteert bmi eis van 30.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Bmi

Bericht door Anon20210626 »

Ik zit met maatje 42 op een BMI van 27........ wel redeli8jk gespierd idd .

BMI 30 geldt bij mijn weten als een grens , eronder is beter maar er zijn meer factoren waar rekening mee gehouden dient te worden . Er zijn mensen met een hoger BMI die aanmerkelijk gezonder zijn als anderen met een lage waarde.
Cholesterol is een hele leuke daarin, "spijkertjes" kunnen dan met een laag BMI toch een ongezond hoog cholesterolgehalte hebben , met bovendien het weinige vet op ongezonde plekken .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bmi

Bericht door ReneeCross »

ben blij dat ik dan inmiddels net onder de 30 ben gekomen hihihi. en ik ben nog steeds niet tevreden met mijn gewicht.
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Bmi

Bericht door Sander »

@ReneeCross gefeliciteerd! Het is niet makkelijk. Ik probeer er ook nog wat extra kilo’s af te krijgen, maar sta inmiddels alweer weken op hetzelfde gewicht.
Gebruikersavatar
ReneeCross
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 okt 2018, 09:45
Gender: Trans MtF
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bmi

Bericht door ReneeCross »

Sander schreef:[mention]ReneeCross[/mention] gefeliciteerd! Het is niet makkelijk. Ik probeer er ook nog wat extra kilo’s af te krijgen, maar sta inmiddels alweer weken op hetzelfde gewicht.
Helaas is er nu wel weer een boel aangekomen. Maar weer opnieuw beginnen