FFS niet vergoed na klacht, wat nu?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Leonie X
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jan 2015, 01:20
Gender: Vrouw

FFS niet vergoed na klacht, wat nu?

Bericht door Leonie X »

Hoi iedereen
Ik was afgelopen mei bij dr. Brigitte Meijer voor een FFS consult, ik was wat nerveus (ik denk al sinds m' n 16e over FFS na) maar voelde me al snel op m'n plek bij haar.
Jammer genoeg kreeg ik een week later een bericht van het Zilveren Kruis dat mijn FFS niet zal worden vergoed (geen 'schrikreactie', die BS). Dus wat later schreef ik een reactie op de afwijzing waarin ik aangeef dat ik FFS nodig heb vanwege genderdysforie en het me al lang zowaar 24/7 dwarszit. Naar mijn mening, en van anderen die de brief hadden gelezen, een best substantieve klacht. Niet lang erna kreeg ik een telefoontje en een brief dat de medisch adviseurs eigenlijk niks met mijn brief kunnen... Ik snap dat ze gewoon de regels van het CVZ volgen, maar alsnog lastig te accepteren.
Ik had voor afgelopen woensdag een belafspraak gemaakt met dr. Meijer om te bespreken wat ik nu misschien verder kan proberen, maar ze belde me pas afgelopen vrijdag en kon toen jammer genoeg niet opnemen en nu heeft ze 4 weken vakantie lol.
Heeft iemand een idee wat ik in de tussentijd kan proberen om misschien toch nog de FFS vergoed te krijgen (bij/via het Zilveren Kruis)? Of moet ik wachten tot ik weer met dr. Meijer in gesprek kan?
Groetjes!
transdoll1992
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2018, 07:31
Gender: Transgender

Re: FFS niet vergoed na klacht, wat nu?

Bericht door transdoll1992 »

Hoi ik zit ook met deze probleem terijl brigitte meijer zegt dat er manenlijke kenmerken aanwezig zijn eerst bij cz die niet vergoed daarna naar fbto die wijzen ook af ben radeloos en vind oneerlijk
Gebruikersavatar
Lois
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 okt 2017, 22:29
Gender: Trans MtF

Re: FFS niet vergoed na klacht, wat nu?

Bericht door Lois »

Ik zit bij Ditzo en daar beetje hetzelfde gedoe. In mijn geval bestaat de aangevraagde vergoeding uit 2 grote themas en 1 klein onderdeel. Een van de grote wezen ze direct toe, maar de rest wijzen ze vrij resoluut af omdat het niet over "verminking" zou gaan. Ik heb ze erop gewezen dat mijn probleem wel degelijk als verminking kan worden gezien en dat hier ook jurispudentie over bestaat, maar ook dit wezen ze af. Nu dus mijn volgende stap aan het bedenken.

Maar goed, ik zit ook al een jaar te steggelen met ze over extra vergoedingen ontharing, want daar heb ik onterecht al veel in voorgeschoten om verder te kunnen.

Tips voor echte knallers van argumenten zijn welkom!
Life's what you make it! Please try to make all your dreams come true. Remember, this is your only life, so take this chance, with both hands.