Nieuwe chat! Zie dit topic.

Veel te hoge oestrogeenwaarde

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Veel te hoge oestrogeenwaarde

Bericht door Sander »

Ik zit bij dr erdtsieck in het Maxima medisch Centrum.
Hij lijkt me erg open en ik heb het idee dat alles bespreekbaar is.

Voordeel is dat ik 1 keer de reis naar Veldhoven heb gemaakt en dat dat verder niet meer hoeft. Dat leek hem niet zo praktisch vanwege de reisafstand. Alle onderzoeken gaan via de huisarts. Hij ziet vervolgens de gegevens in en de vervolgstappen bespreken we telefonisch.

De wachttijd was ook maar 3 weken. Is het een optie om over te stappen evt?
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Veel te hoge oestrogeenwaarde

Bericht door Anon20230219 »

Sander schreef: 26 aug 2019, 23:04 Ik zit bij dr erdtsieck in het Maxima medisch Centrum.
Hij lijkt me erg open en ik heb het idee dat alles bespreekbaar is.

Voordeel is dat ik 1 keer de reis naar Veldhoven heb gemaakt en dat dat verder niet meer hoeft. Dat leek hem niet zo praktisch vanwege de reisafstand. Alle onderzoeken gaan via de huisarts. Hij ziet vervolgens de gegevens in en de vervolgstappen bespreken we telefonisch.

De wachttijd was ook maar 3 weken. Is het een optie om over te stappen evt?
Hmmm ik zit met het probleem dat ik via Stepwork mijn behandeling heb en geen idee heb of dat ziekenhuis wel bij hun onder contract staat.
Veldhoven is voor mij best een eind reizen en heb geen huisarts welke bereid is die metingen te willen doen, dus een hoop dingen welke mij niet echt helpen op dat punt.
Maar voel mij nu soms een persoon die het onmogelijke lijkt te vragen.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Veel te hoge oestrogeenwaarde

Bericht door Marijn »

Lisa1973 schreef: 25 aug 2019, 16:59 Ok en hoe vaak controleer je dan je nier functie?, want dat schijnt een dingetje te zijn met dat middel..
En heb je verder geen klachten daarmee?, ik wordt echt beroerd van die maag klachten en die duizeligheid welke ik ervaar met Androcur.
Ik weet dat het kalium gehalte in de gaten gehouden moet worden. Dat gebeurt bij de in principe jaarlijkse controle bij de endo. Ik zie het ook als iets tijdelijks, zodra ik mijn (zero-depth) SRS achter de rug heb wordt er opnieuw naar de waarden gekeken en waarschijnlijk afgebouwd. Ik heb wel begrepen dat Spiro niet iets is wat je heel lang (zeg meer dan 4 jaar of zo) wilt gebruiken. Mijn dosering is overigens ook niet zo hoog, 2x25mg per dag (Spiro is minder sterk dan Cypro). En de testo is laag genoeg met die dosering. Daarnaast natuurlijk ook 2 keer per week systen100.

Ik heb zelf geen aanwijsbare klachten. Maar dat is natuurlijk wel persoonlijk.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Veel te hoge oestrogeenwaarde

Bericht door Anon20230219 »

Marijn schreef: 27 aug 2019, 09:57
Lisa1973 schreef: 25 aug 2019, 16:59 Ok en hoe vaak controleer je dan je nier functie?, want dat schijnt een dingetje te zijn met dat middel..
En heb je verder geen klachten daarmee?, ik wordt echt beroerd van die maag klachten en die duizeligheid welke ik ervaar met Androcur.
Ik weet dat het kalium gehalte in de gaten gehouden moet worden. Dat gebeurt bij de in principe jaarlijkse controle bij de endo. Ik zie het ook als iets tijdelijks, zodra ik mijn (zero-depth) SRS achter de rug heb wordt er opnieuw naar de waarden gekeken en waarschijnlijk afgebouwd. Ik heb wel begrepen dat Spiro niet iets is wat je heel lang (zeg meer dan 4 jaar of zo) wilt gebruiken. Mijn dosering is overigens ook niet zo hoog, 2x25mg per dag (Spiro is minder sterk dan Cypro). En de testo is laag genoeg met die dosering. Daarnaast natuurlijk ook 2 keer per week systen100.

Ik heb zelf geen aanwijsbare klachten. Maar dat is natuurlijk wel persoonlijk.
Nee maar ik wil na een jaar hormonen het verzoek doen voor een ingreep daar beneden want dan kan ik het gewoon gaan afbouwen en uiteindelijk stoppen.
Dus zou het geen jaren gaan gebruiken hoor.
Ik ga het met de arts bespreken elk geval.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Veel te hoge oestrogeenwaarde

Bericht door AnneCeleste »

Lisa1973 schreef: 26 aug 2019, 23:14 Hmmm ik zit met het probleem dat ik via Stepwork mijn behandeling heb en geen idee heb of dat ziekenhuis wel bij hun onder contract staat.
Stepwork kan naar Veldhoven verwijzen :)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Veel te hoge oestrogeenwaarde

Bericht door Anon20230219 »

Flapke schreef: 27 aug 2019, 14:44
Lisa1973 schreef: 26 aug 2019, 23:14 Hmmm ik zit met het probleem dat ik via Stepwork mijn behandeling heb en geen idee heb of dat ziekenhuis wel bij hun onder contract staat.
Stepwork kan naar Veldhoven verwijzen :)
Ok dat zou kunnen maar ik reis al heel Nederland door onderhand, ik ga het HAGA nog een kans geven.
Mislukt dat wederom dan kan ik altijd Veldhoven overwegen.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Veel te hoge oestrogeenwaarde

Bericht door Ylse »

Lisa1973 schreef: 27 aug 2019, 21:30
Flapke schreef: 27 aug 2019, 14:44
Lisa1973 schreef: 26 aug 2019, 23:14 Hmmm ik zit met het probleem dat ik via Stepwork mijn behandeling heb en geen idee heb of dat ziekenhuis wel bij hun onder contract staat.
Stepwork kan naar Veldhoven verwijzen :)
Ok dat zou kunnen maar ik reis al heel Nederland door onderhand, ik ga het HAGA nog een kans geven.
Mislukt dat wederom dan kan ik altijd Veldhoven overwegen.
Ik ben destijds vanuit Alwin Man ( toen nog de Vaart ) helemaal gestopt met Spironolactone. Dit zonder overleg met de endo. Dat was destijds van Houten vanuit het HAGA. Die vond het wel interessant en gaf aan dat als het voor mij goed voelde ik vooral zo door moest gaan. Mijn testosteronwaarden zijn ook nadat ik was gestopt erg laag gebleven ( iets van rond de 0,4 of zo ). Als je zoveel last hebt van die blokkers is het misschien handig om helemaal te stoppen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Veel te hoge oestrogeenwaarde

Bericht door Anon20230219 »

Ylse schreef: 28 aug 2019, 14:19
Lisa1973 schreef: 27 aug 2019, 21:30
Flapke schreef: 27 aug 2019, 14:44

Stepwork kan naar Veldhoven verwijzen :)
Ok dat zou kunnen maar ik reis al heel Nederland door onderhand, ik ga het HAGA nog een kans geven.
Mislukt dat wederom dan kan ik altijd Veldhoven overwegen.
Ik ben destijds vanuit Alwin Man ( toen nog de Vaart ) helemaal gestopt met Spironolactone. Dit zonder overleg met de endo. Dat was destijds van Houten vanuit het HAGA. Die vond het wel interessant en gaf aan dat als het voor mij goed voelde ik vooral zo door moest gaan. Mijn testosteronwaarden zijn ook nadat ik was gestopt erg laag gebleven ( iets van rond de 0,4 of zo ). Als je zoveel last hebt van die blokkers is het misschien handig om helemaal te stoppen.
Ik ben het nu aan het afbouwen want in 1x stoppen geeft weer een ander nadeel en dat is dat mijn hormoon spiegel helemaal over de rooie gaat.
Extreem veel intieme behoeftes en mijn borstjes zijn al niet veel maar na een paar dagen zie je ze behoorlijk in diepte afnemen.
Heb nu week 12,5 mg genomen en dat ging goed en sinds vandaag ga ik de dosering 12,5 mg om de dag innemen en zo gaan we afbouwen naar 0.
Mijn testo waarden zijn duidelijk hoger want laatste meting kwam met Androcur uit op 1,8, wat volgens de arts een prima waarde was.
En dat was gemeten terwijl ik trouw en doodziek 25 mg per dag slikte..
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Veel te hoge oestrogeenwaarde

Bericht door Anon20200101 »

1.8 is voor cisvrouwen een vrij standaard waarde
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Veel te hoge oestrogeenwaarde

Bericht door Anon20230219 »

LauraHeleneN schreef: 30 aug 2019, 00:37 1.8 is voor cisvrouwen een vrij standaard waarde
Tja het zal mij benieuwen wat het zal zijn volgend jaar bij controle, vermoed een stukje hoger nu ik de Androcur aan het afbouwen ben..