"Hoe dan" : Genitale ontharing

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
Lois
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 okt 2017, 22:29
Gender: Trans MtF

"Hoe dan" : Genitale ontharing

Bericht door Lois »

Te vaak hoor ik van transvriendinnen dat ze nog (weinig of veel) haren hebben IN hun poes. Dit kan leiden tot onhygienische situaties, ontstekingen etc. Daarnaast is het natuurlijk een super vervelende plak om het alsnog weg te moeten laten halen met laser of electrische epilatie. Hoe je het ook wendt of keert, uiteindelijk wil niemand ndus haargroei hebben op die plek.

Toch blijkt telkens weer dat chirurgen te snel, te makkelijk aangeven dat "het wel goed zit".

Voor mij een reden om hier extra waakzaam voor te zijn en mezelf de eis op te leggen dat er GEEN (nul dus) haren in mijn vagina zullen gaan groeien.

Ik ben al eind 2017 begonnen met het laten laseren van oa het genitale gebied. Echt met een knoeperd van een laser apparaat.

Een maand of twee geleden dacht ik "ja! ik ben er nu bijna, nog maar een paar haartjes". Maar op advies van mijn behandelaar heb ik het even gelaten voor wat het is en zie ik toch flinke delen terugkomen. En dan heb ik het over delen van de huid die zih straks aan de binnenkant zullen bevinden. Kortom; ik ben een heel eind terug bij af.

Ofterwel, een typische "HOE DAN" ;)

Dus, bij deze wil ik iedereen die de SRS nog gaat doen oproepen om een soort buffer van 2-3 maanden in te bouwen nadat je DENKT dat alles weg is, zodat je je operatie eventueel nog kunt verzetten en extra tijd hebt om door te boosten. Ik hoop ook dat andere zich ook bewust zijn van de problemen die ontstaan als je haren daar nog niet weg zijn. Haastige spoed is dus idd zelden goed. In mijn geval heb ik het "geluk", of misschien is het wel gewoon het goedgezinde lot, dat mijn SRS al een paar keer is uitgesteld. En hoewel de huidige planning a.s. januari is, maak ik me nu toch wel zorgen over de haalbaarheid. Want zoals ik al aangaf: ik ga echt voor 0,0 haren!

Maar ik heb ook een vraag aan jullie :)

Kunnen jullie nog behandelaars aanbevelen, specifiek voor het genitale gebied? Liefst ergens in het gebied tussen Apeldoorn-Den Bosch-Nijmegen...

Hartelijk dank :hbeat:
Life's what you make it! Please try to make all your dreams come true. Remember, this is your only life, so take this chance, with both hands.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: "Hoe dan" : Genitale ontharing

Bericht door Marica »

Ja, wat moet ik zeggen? Je moet in dit geval doorgaan, en het is bekent dat het een weg van de lange adem is. Laser houdt een keer op, en dan zal je met electrisch epileren eindelijk het gewenstte resultaat krijgen. Alleen dat gaat niet snel, want haartje voor haartje.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Plaats reactie