Nieuwe chat! Zie dit topic.

3 weken hormonen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Alice »

Reactie vanuit een ander draadje met onderwerp die hier ook actueel is,
viewtopic.php?f=28&t=6902
Jannet V schreef: 14 sep 2019, 17:54 Ik heb me wel eens afgevraagd hoe het zou zijn wel diepte te hebben, niet dat ik spijt heb hoor maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Jammer genoeg is er na een operatie hier niet veel meer terug te vinden hoe het wordt ervaren. Terwijl we heel veel anderen hiermee zouden kunnen helpen.
Het zou kunnen wezen dat dit gewoon niet te beschrijven is daar iemand die gekozen heeft voor een vagina met diepte nooit weet hoe het is om een vagina zonder diepte te hebben.
Ieder moet voor zich zelf uitmaken hoe zij haar neo-vagina laat vormgeven.
Het lijkt mij ook niet juist om af te gaan van hoe een ander er van vind, “Jantje van de buren heeft een …. dus dan is het voor mij ook goed”.

Voor mijn srs kreeg ik van de chirurg de volgende opties;
1. vagina zonder diepte (oplegdoos)
2. vagina met diepte opgebouwd net mij beschikbare huid ev. aangevuld met huid transplantatie
3. vagina met diepte door darm transplantatie

Ik ben voor 2 gegaan zonder extra huid. Reden ik heb geen belangstelling in een penetratie dus diepte is niet zo belangrijk voor mij. Wel wilde ik, zover het mogelijk was, een gelijkende neo-vagina. Ik weet nu dat dit de juiste beslissing voor mij was.
Dilateren, wat is dat?

Wat ik niet goed begrijp waarom ouderen automatisch het idee hebben dat een vagina met diepte voor hun niet mogelijk is. Is daar al met de chirurg die srs gaat uitvoeren de wel/niet mogelijkheid besproken?
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Lidi »

Even over offline gaan.

De discussie, ten minste van mijn kant, is best wel privé en ik heb geen zin om hier in het dorp te lopen en dat men mij dan bijvoorbeeld aanspreekt zo van: "Goh, heb je nog geen vagina? Dat wist ik niet. Twijfels? Jeetje. Oh en over je gevoelens lezen vind ik ook interessant". Sorry daar pas ik voor. Ik heb tenslotte geen idee wie deze website bezoekt en leest. De inwoners hier zijn best open en vriendelijk maar het is ook een klein dorpje.

Het idee om elkaar life te ontmoeten vind ik prima. Organiseren zou mogelijk moeten zijn.
Een app-groep ook prima maar dan alleen om afspraken te maken over evt ontmoeting. Ik ben van mening dat Whatsapp geen medium is om hele verhalen te gaan tikken en die dan ook te moeten lezen. Excuus voor mijn ouderwets zijn. :)
Me, myself and present I
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Tijgertje »

Erg veel privacy biedt dit forum niet idd, vanuit dat opzicht kan ik je wel volgen en mijn situatie is totaal niet vergelijkbaar met die van jou. Ik woon in een stad waar niemand elkaar kent, dus dat maakt het wat makkelijker om uit de kast te komen. En je hebt gelijk zodra men weet dat er aan jou iets bijzonders is, werkt dat behoorlijk drempelverlagend om de meest bizarre vragen op je af te vuren. In mijn sociale transitie ben ik al een aardig eind onderweg, maar vorige week ben ik voor het eerst in een rok wezen stappen. Eén van de aanwezige zei het ook tegen mij dat hij het aan een "normaal gekleed" persoon niet zo snel zou vragen, maar een trans wordt het hemd van het lijf gevraagd. Ik heb geprobeerd om zo min mogelijk de aandacht op mijn verschijning te vestigen, maar tijdens een gesprek zei een gesprekspartner out-of-the blue en zonder dat hier een duidelijk reden voor was, "Hoever wil je gaan". Wat me opviel is dat mensen in hun hoofd een heel eigen verhaal hebben dan er in werkelijkheid tegen ze gezegd wordt. Ook heb ik een paar keer iemand van me af moeten schudden omdat ik ongewenst en ongepast werd omhelst. Maar wat je zegt, een gesprek in elkaars bijzijn zal best verhelderend werken. Ik vind het oké om een keer ergens af te spreken. Hetzij bij iemand thuis of op een bepaalde plek. Misschien zijn er nog twee gedesinteresseerde. Een dagje met drie of vier gegadigden is wel leuk toch?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: 3 weken hormon

Bericht door Emma »

Even vooropgesteld dat je zelf bepaalt wat je hier deelt en wat niet; in het verborgen forum kan niemand die geen forumlid is meelezen.

Wat ik vooral jammer zou vinden is het verloren gaan van de overwegingen, je uiteindelijke beslissing is van jou en daar heeft niemand iets mee te maken. Ik weet van meer mensen die niet helemaal 'all the way' zijn gegaan maar dat liever stil houden. Maar het is zo belangrijk dat die mythe dat een volledige SRS het hoogst haalbare is en dat we dat allemaal moeten willen nu eens de wereld uit verdwijnt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: 3 weken hormon

Bericht door Lidi »

Emma schreef: 15 sep 2019, 10:22 Even vooropgesteld dat je zelf bepaalt wat je hier deelt en wat niet; in het verborgen forum kan niemand die geen forumlid is meelezen.

Wat ik vooral jammer zou vinden is het verloren gaan van de overwegingen, je uiteindelijke beslissing is van jou en daar heeft niemand iets mee te maken. Ik weet van meer mensen die niet helemaal 'all the way' zijn gegaan maar dat liever stil houden. Maar het is zo belangrijk dat die mythe dat een volledige SRS het hoogst haalbare is en dat we dat allemaal moeten willen nu eens de wereld uit verdwijnt.
Hallo Emma en iedereen,

Ik snap wat je wilt zeggen over het verborgen gedeelte en het lid van het forum zijn.
Toch heb ik zo mijn overwegingen om ook op dat deel van de site niet overal open over te zijn. Er zijn dingen die ik simpelweg niet vertel op welke site dan ook.
En dan is een samenkomst als alternatief wel een idee, denk ik.
Dat er eventueel een samenvatting of verslag gemaakt kan worden is misschien een mogelijkheid?

Het feit dat als je laat blijken niet "all the SRS way" te gaan en dat ook vertelt, in een groep is nog wel eens lastig.
Ik kom af en toe bij een groep, zal de naam niet noemen, en als je daar dan verteld om gewoon niks te doen daar beneden, dan word je toch wel raar aangekeken.
Een vagina is de heilige graal lijkt wel. Sorry, ik zie dat, op dit moment, gewoon nog niet zo. Ik twijfel. En zelfs de twijfel wordt soms al raar gevonden.
Ik ben het dus volledig met je eens dat die mythe de wereld uit moet.

Voor mij geldt: Ik voel me vrouw, kleed me als vrouw en gedraag me zo goed mogelijk als zodanig. I am happy. :)
Dat een FFS en borstvergroting voor mij belangrijker zijn dan een SRS dat mag toch? Dat vind ik nl.
Die twijfel over een volledige SRS of een envelopje is er al een paar jaar en verdwijnt niet.
Dat er dan overwegingen zijn waarover ik niet in een forum wil praten, so be it.
Me, myself and present I
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: 3 weken hormon

Bericht door Emma »

Lidi schreef: 15 sep 2019, 17:49
Het feit dat als je laat blijken niet "all the SRS way" te gaan en dat ook vertelt, in een groep is nog wel eens lastig.
Ik kom af en toe bij een groep, zal de naam niet noemen, en als je daar dan verteld om gewoon niks te doen daar beneden, dan word je toch wel raar aangekeken.
Een vagina is de heilige graal lijkt wel. Sorry, ik zie dat, op dit moment, gewoon nog niet zo. Ik twijfel. En zelfs de twijfel wordt soms al raar gevonden.
Ik ben het dus volledig met je eens dat die mythe de wereld uit moet.
Precies.

En nu terug naar de hormonen ;)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]