3 weken hormonen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Tijgertje »

Wat is het voordeel van een envelopje, behalve dat je niet hoeft te dilateren wat me sowieso al een uitkomst lijkt. 👍
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3660
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Het grootste voordeel is dat het een veel minder ingrijpende operatie is, niet hoeven te dilateren is een bijkomend voordeel.
Irene
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Tijgertje »

Hoe heet zo'n ingreep en heb je ook niet een klein beetje diepte. Vinger diep?
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Marijn »

Tijgertje schreef: 11 sep 2019, 00:22 Hoe heet zo'n ingreep en heb je ook niet een klein beetje diepte. Vinger diep?
Voor zover ik weet heb je helemaal geen diepte dan. Dat is tenminste mijn bedoeling. Want ook bij een beetje diepte zal je moeten dilateren lijkt me. Het is dus eigenlijk geen vaginaplastiek maar een vulvaplastiek (en cliteroplastiek).

De term brievenbus is in Nederland volgens mij het meest gebruikelijk. Alwin noemt het zo en in de het appje van hem aan Kanhai heeft hij het volgens mij ook zo genoemd. Maar goed, als je het gewoon hebt over SRS zonder diepte zal dat vast ook begrepen worden.

Met een beetje diepte zal vast ook kunnen, maar dat is dan toch alweer gecompliceerder. Dilateren zoals gezegd plus dat er dan waarschijnlijk wel ene gat in de bekkenbodemspier gemaakt zal moeten worden wat bij de brievenbus volgens mij niet nodig is.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Marijn »

Wendy schreef: 10 sep 2019, 20:17 Wie weet is een brievenbus of envelopje voor mij ook wel een optie😉.
Hoofdzaak is dat jezelf tevreden bent.
We zijn wel wat gewend inmiddels.
Wat je niet allemaal moet slikken aan vragen en opnerkingen. Pfffff
Maar uk ben hard bezig om dat naast me neer te leggen.
Precies. zo kijk ik er ook tegen aan. Ik die doe operatie voor mijzelf, niet voor een ander. Voor iemand die op mannen valt is het misschien een lastigere keuze, maar dat probleem heb ik niet.

En heel goed dat je het naast je neer kunt leggen. Dat is ook mijn insteek. Overigens valt het bij mij tot nu toe mee met de opmerkingen. Er wordt alleen veel gestaard en ik word vaak gemisgendered. Maar zolang het daarbij blijft en mijn vrienden me gewoon goed aanspreken en steunen ben ik wel tevreden.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: 3 weken hormonen

Bericht door AnneCeleste »

Marijn schreef: 11 sep 2019, 09:06 Voor zover ik weet heb je helemaal geen diepte dan. Dat is tenminste mijn bedoeling. Want ook bij een beetje diepte zal je moeten dilateren lijkt me. Het is dus eigenlijk geen vaginaplastiek maar een vulvaplastiek (en cliteroplastiek).
Ik zit nog te twijfelen tussen alle opties (het wordt waarschijnlijk alleen een orchie, maar ik hou er rekening mee dat de dysforie nog kan verergeren), maar bij mijn weten verschilt het nogal hoe diep zero-depth is. Voor esthetische redenen wordt er in ieder geval een soort van kuiltje gemaakt, maar soms hoor je ook wel van een aantal cm diepte.
Voor seks zou ik wel liever iets hebben waar zeg maar een vinger in past, maar meer hoeft niet 😉

Hoe dan ook hoeft er niet gedilateerd te worden, en is het herstel veel makkelijker. Of epilatie nodig is verschilt geloof ik per chirurg 🤷
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Tijgertje »

Het zou echt geweldig zijn als de medische wereld er nog eens iets op vindt zodat je niet meer hoeft te dilateren, dat is voor mij het grootste struikelblok. Elke dag een uur (en de eerste paar maanden meer keer per dag) met een zo'n ding in je doos. Ik sprak onlangs een trans die al 15 jaar post-op was en zij zei dat ze nog maar eens per twee weken controleerde of alles nog open was, dus het neemt met het vorderen van de tijd ook wel weer af. Ik weet niet of de diepte er achteraf alsnog in te maken is, mocht het niet bevallen?
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3660
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb nog nooit gehoord van achteraf diepte aanbrengen, maar ik heb ook niet alles gehoord. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het mogelijk is.
Irene
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: 3 weken hormonen

Bericht door stella »

Tijgertje schreef: 11 sep 2019, 21:53 Ik weet niet of de diepte er achteraf alsnog in te maken is, mocht het niet bevallen?
Is prima mogelijk, maar dan kunnen ze natuurlijk niet meer voor de penis inversie gaan. In Nederland is dan enkel nog een stuk darm gebruiken een optie. In het buitenland zijn er ook chirurgen die een ander stuk huid of het buikvlies kunnen gebruiken.
Toen ik overigens bij het VU vroeg naar eerst vulvaplastiek en later de diepte toevoegen kreeg ik te horen “dat doen we niet, je moet maar meteen goed kiezen”
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Marijn »

Het dilateren is voor mij ook het grootste obstakel voor een volledige SRS. Ik ben gewoon zo slecht in dat soort regelmatige verplichtingen lang volhouden. En voor mijn eigen gevoel is die diepte niet nodig. Voor mij gaat het vooral om wat ik in (en buiten) de spiegel zie en vrouwenondergoed kunnen dragen en dus het tucken af zijn.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown