3 weken hormonen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Vera M »

ik heb dat zelfde gevoel
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Lidi »

De hormonen hebben bij mij vooral een uitwerking op mijn psyche.
Sneller vanuit mijn gevoel reagerend, meer van mij afbijten, zekerder zijn van mij zelf.
Lichamelijk merk ik alleen dat zin in sex helemaal weg is en dat de testikels enorm zijn gekrompen.
Borstgroei heb ik bijna niet. Nu ben ik de laatste weken, waarschijnlijk als gevolg van stress, een paar kilo kwijt geraakt en merk ik ook dat mijn heel kleine borstjes nog kleiner zijn geworden. :(

Verder lees ik in enkele reacties dat er twijfel is over wel of geen SRS of een envelopje. Niet alleen is die twijfel er bij mij dus.
Ik twijfel zelfs of ik het ding beneden wel zal laten "verwijderen".
Gezien mijn iets gevorderde leeftijd, de gevolgen zoals het dilateren, het herstel, de operatie in Thailand of Duitsland. Ik weet het niet. (Nog).
Op dit moment lijkt me een orchidectomie een goede eerste stap om van de testosteronblokker af te komen.
Me, myself and present I
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Tijgertje »

Ik heb het idee dat een aantal van ons er ongeveer gelijk in staan en ook ongeveer even oud zijn. Misschien tijd voor een brainstorm sessie 😜

Laat ik voorop stellen dat ik her vooral heel mooi vind om een vagina te mogen hebben. Als mij die kans geboden wordt, zeg ik zeker ja. Hoewel ik nu 54 ben en tegen de tijd dat dit op z'n vroegst aan de orde komt waarschijnlijk 57, geef ik toch de voorkeur aan een vagina met diepte. Ik val ook niet op mannen, maar niets zo veranderlijk als een mens en een vagina met diepte beleef je volgens mij ook meer plezier aan.
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Tijgertje »

De hormonen hebben bij mij vooral een uitwerking op mijn psyche.
Sneller vanuit mijn gevoel reagerend, meer van mij afbijten, zekerder zijn van mij zelf.
Dit zijn meer symptomen die je bij testosteron zou verwachten.

Je hebt geen zin in seks, maar word je nog wel opgewonden?
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Lidi »

Het klinkt misschien gek maar in mijn vorige leven was ik een meegaande lieverd. Vond alles goed, was niet "belangrijk" zeg maar.
Nu ik meer mezelf ben kom ik ook meer op voor mezelf. En soms uit zich dat nogal direct. :)
Hetgeen ook, al weer jaren geleden, leidde tot een scheiding.
Die scheiding was trouwens nog voor de hormonen maar wel met het besef dat ik in het verkeerde lijf zat.

Je vraag over opwinding beantwoord ik liever per pm.
Me, myself and present I
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Lidi »

@ Tijgertje:
Laat ik voorop stellen dat ik her vooral heel mooi vind om een vagina te mogen hebben. Als mij die kans geboden wordt, zeg ik zeker ja. Hoewel ik nu 54 ben en tegen de tijd dat dit op z'n vroegst aan de orde komt waarschijnlijk 57, geef ik toch de voorkeur aan een vagina met diepte. Ik val ook niet op mannen, maar niets zo veranderlijk als een mens en een vagina met diepte beleef je volgens mij ook meer plezier aan.

Ik snap wel wat je bedoeld hoor.
De weg ernaar toe lijkt me een heel zware.
Dit jaar heb ik mijn FFS ondergaan en dat hakte er hard in. 3 operaties in 5 maanden met nog een kleine ingreep te gaan.
Als ik dan de procedures lees en fora volg over een SRS dan denk ik: Even aan mijn lijf geen polonaise.
En het feit dat het dilateren min of meer de rest van je leven zou moeten en er nu geen partner in het geding is............
En een envelopje. Tja, ik weet het echt niet.
Nu heb ik nog wel even de tijd, ben "pas" 62. Op dit moment denk ik: nee ff niet doen.

PS: Geen idee hoe ik een stukje tekst in een apart geel vakje kan krijgen. :)
Me, myself and present I
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Hier nog een op leeftijd met twijfel.
Irene
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Lidi »

Irene,

Weet je dat jou reactie op mij een geruststellende uitwerking heeft?
Ben niet de enige met ernstige twijfels.
Misschien eens een onderwerp starten wel of geen SRS?
Me, myself and present I
Gebruikersavatar
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Vera M »

Ik heb inderdaad het idee dat we hier met een aantal mensen zijn die hetzelfde gevoel en vragen hebben. En ook wat betreft leeftijd ongeveer hetzelfde zijn. Fijn om dat te ervaren. Misschien tijd om elkaar eens ergens aan de koffie te ontmoeten. We kunnen elkaar helpen en steunen.
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Tijgertje »

Zonder gekheid, maar dat lijkt mij echt een heel goed idee. Kunnen we een AppGroep oprichten? Er zijn twijfels ook ik heb twijfels, maar ik denk dat we een hoop van elkaar kunnen leren omdat de twijfels niet allemaal dezelfde grondslag hebben. Het zou wel eens tot verfrissende inzichten kunnen leiden denk ik. Via PB heb ik een heel interessant gesprek met een van jullie en dat gaat over een onderwerp waar we allemaal nog veel van kunnen leren, maar dit kan beter in groepsverband worden besproken dan via een forum. Mocht het je wat lijken, geef me ff een PBtje.