3 weken hormonen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Lokien
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2019, 16:10
Gender: Vrouw

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Lokien »

Ik behoor tot dezelfde leeftijdsgroep (50), en ook ik heb keuzes gemaakt aan de hand van de levensfase waarin ik zit.
Zo heb ik besloten om alleen een srs te doen, naast de hormonen die ik gebruik. Geen borstvergroting, geen operaties in mijn gelaat.
Ik heb al jaren een vaste vrouwelijke partner (en kindjes), en hoewel ik zeker nieuwsgierig ben naar hoe seks met een man nu zou zijn, val ik hoofdzakelijk op vrouwen en zie ik niet gebeuren dat mijn partner en ik ooit uit elkaar zullen gaan. Als zijn dat natuurlijk wel grote woorden.

Begin dit jaar heb ik mijn srs gehad. Een met diepte, maar ik heb ook direct tegen de chirurg verteld dat de diepte niet het allerbelangrijkste is voor mij. De diepte was in het begin 19 centimeter. Maar ik dilateer uitsluitend met pelotte 3 (die heeft een lengte van 13 centimeter), en daardoor is mijn diepte teruggezakt naar 15,5. Daar is de laatste maanden ook niets meer aan veranderd.
Ik dilateer, tegen de adviezen in, een keer of 5 per week. Een keer per dag, en als ik echt geen zin heb, sla ik een dag over.
Als ik daarna dilateer merk ik maar weinig verschil. Het inbrengen gaat iets stroever, maar eigenlijk gaat het gewoon prima. Ik dilateer een minuut of 20, daarna heb ik het wel weer gezien. Het lukt me nog niet om er iets van plezier uit te halen. Al raak ik er soms opgewonden bij.

Ik heb twee dagen echt last gehouden van de operatie (in Amstelland), maar daarna ben ik heel snel hersteld. Ik heb inwendig niet een complicatie of bloeding gehad. Ook aan de buitenkant is alles goed op zijn plaats gevallen, al heb ik wel een keer over de bril heen geplast.....
Eigenlijk viel vooral het herstel thuis flink tegen, vooral van de hechtingen. Het is moeilijk om te slapen, zonder wakker te worden van last. Echt pijn deed het nooit, maar het zeurde vrijwel continu. Maar ik heb geen paracetamol genomen, dat had waarschijnlijk wel gescheeld. Verder zijn de steken van de herstellende zenuw lastig, vooral als je net met iemand aan het praten bent. Andere kant is elke steek van die zenuw een teken dat het helemaal goed gaat komen.

Ik ben na drie weken weer op de fiets gesprongen (ohnee, voorzichtig opgeklommen...) en dat ging helemaal prima. Ik voelde me helemaal hersteld, en ik heb daarna ook nergens meer last van gehad.

Voor het vrijen maakt een diepe of ondiepe vagina niet heel veel uit. Je kunt op beide manieren de juiste aanraakplekjes wel vinden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik aanrakingen in combinatie met penetratie (met dildo of vinger) wel een stuk fijner vind, dan alleen aanrakingen. Maargoed, ik ben ook niet heel erg expert op seksgebied ineens, dus ik ben ook nog een beetje zoekende.
Ik merk overigens wel dat nadat ik met de hormonen was gestart (2 1/2 jaar geleden) mijn spontane lust in seks geheel verdween. Maar ik heb ook gemerkt dat als ik eerst warm word gemaakt, de lust nog gewoon aanwezig is. Gelukkig kan ik met mijn partner dat allemaal rustig onderzoeken.

Al met al ben ik erg blij met de keuze voor diepte. Maar als dat niet mogelijk was geweest, was ik nog steeds even blij. De vorm van mijn lichaam is zoveel mooier met een vagina, en dat was voor mij eigenlijk het belangrijkste.
The wisest men follow their own direction
Lokien
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2019, 16:10
Gender: Vrouw

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Lokien »

Oh, nog een kleine edit.
De eerste twee maanden heb ik wel twee keer per dag gedilateerd. Ik lag op de zaal bij iemand bij wie de vagina geheel weer was dichtgegroeid en dat wilde ik koste wat kost vermijden. Later ben ik meer naar mijn eigen lichaam gaan luisteren ipv de soms wat rigide eisen van de artsen.
Op de een of andere manier kan ik me ook voorstellen dat het voor jonge transvrouwen eerder noodzakelijk is om vaker te dilateren dan bij ouderen. Mijn oude penishuid is zoveel jaren al zo vaak uitgerekt, ik kan me niet voorstellen dat dat ineens niet meer kan als ik even niet dilateer. Maar goed, ik ben ook wel een beetje eigenwijs geboren.....
The wisest men follow their own direction
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Vera M »

Alleen even kijken hoe we met elkaar in contact kunnen komen, zonder dat het ten koste van de privacy gaat.
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Tijgertje »

Boeiend verhaal Lokien en het tempo van je herstel is ook een hele geruststelling. 👍🙂
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Tijgertje »

Wendy schreef: 13 sep 2019, 16:04 Alleen even kijken hoe we met elkaar in contact kunnen komen, zonder dat het ten koste van de privacy gaat.
Mij lijkt het heel leerzaam om jullie een keer te ontmoeten. Moet wel te organiseren kunnen zijn. Hoewel leden niet met PB berichten kunnen meelezen, waan je je met deze vorm van communicatie toch ook niet geheel onbespiet. Heb je een beter idee?
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Tijgertje »

De vorm van mijn lichaam is zoveel mooier met een vagina, en dat was voor mij eigenlijk het belangrijkste.
Dat is voor mij ook het belangrijkste. Diepte is meegenomen. Ik denk trouwens als je een diepte van 19 cm had, je wel met een gelukkige piemel geboren bent. Heb ook verhalen gelezen die nog niet de helft hadden.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Emma »

Tijgertje schreef: 13 sep 2019, 10:50 Zonder gekheid, maar dat lijkt mij echt een heel goed idee. Kunnen we een AppGroep oprichten? Er zijn twijfels ook ik heb twijfels, maar ik denk dat we een hoop van elkaar kunnen leren omdat de twijfels niet allemaal dezelfde grondslag hebben. Het zou wel eens tot verfrissende inzichten kunnen leiden denk ik. Via PB heb ik een heel interessant gesprek met een van jullie en dat gaat over een onderwerp waar we allemaal nog veel van kunnen leren, maar dit kan beter in groepsverband worden besproken dan via een forum. Mocht het je wat lijken, geef me ff een PBtje.
Zou heel zonde zijn om dat nou weer te verstoppen. Er zijn nog veel meer mensen met dezelfde twijfels, en door offline te gaan blijft het misverstand dat je maar een halve vrouw bent als je niet minstens voor een SRS met 25 centimeter diepte gaat gewoon in stand. Terwijl het okee is om te twijfelen, okee om te zeggen dat je twijfelt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Tijgertje »

Offline gaan? Verstoppen? Misverstand? Als beheerder van dit forum begrijp ik je zorgen, maar van alle drie je argumenten is wat mij betreft geen sprake. Ik denk dat je het niet als of of, maar als en en moet zien. Naar mijn idee zal het de inbreng op een forum alleen maar vergroten als mensen elkaar ook in levende lijve kennen.
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen
Contacteer:

Re: 3 weken hormonen

Bericht door MichelleB »

Tijgertje schreef: 13 sep 2019, 17:46 Mij lijkt het heel leerzaam om jullie een keer te ontmoeten. Moet wel te organiseren kunnen zijn. Hoewel leden niet met PB berichten kunnen meelezen, waan je je met deze vorm van communicatie toch ook niet geheel onbespiet. Heb je een beter idee?
Wel een beetje offline toch? Of gaan jullie het live-streamen?
Zelf weten natuurlijk, we leven in een vrij land.
-Life is a work in progress-
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Emma »

Ik heb het niet over 'levende lijve'. Ik heb het over 'appgroep' en 'beter (...) dan via een forum'.

De informatie die je dan verzamelt blijft dan binnen de groep. Is je goed recht, maar ik zou het jammer vinden. En waar je het deelt vind ik dan weer van ondergeschikt belang. We hebben geen forummonopolie hier.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Plaats reactie