3 weken hormonen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Vera M »

oke. wat bedoel je met hoognormaal ? genitaal heb je toch nodig voor SRS ?
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Tijgertje »

Ik denk dat ze bedoeld gemiddeld voor een man, maar laag voor een vrouw. Ik sprak pasgeleden een trans die het had over een waarden van 3000 in combinatie met progesteron. En Zolang je genitaal niets wilt laten veranderen hoef je ook niet te ontharen. En laseren in het gezicht is pijnlijk en haalt (bij mij althans) niet veel uit.
Gebruikersavatar
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Vera M »

3000 lijkt me een onwaarschijnlijke waarde. Ik lees meestal over waardes tussen 150 en 350 bij hormoongebruik.
En ik wil wel de geslachtsoperatie, anders start ik natuurlijk niet met genitaalontharen.
e huidarts moet beoordelen of jou haren geschikt zijn voor laser anders moet er gekozen worden voor elektrisch epileren.
Maar goed ondanks dat ik niet veel wijzer word, toch bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: 3 weken hormonen

Bericht door MichelleB »

Bij zowel gezicht als genitaal is ontharen best pijnlijk.
Dat is voor iedereen anders natuurlijk, maar bij mij was gezicht pijnlijker dan genitaal. De beste tip die ik voor je heb is ontspannen, dan lijkt het minder te zijn.
En natuurlijk het einddoel in gedachten houden. Het is even vervelend, maar je hebt er wel profijt van
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Tijgertje »

3000 is ook een onwaarschijnlijke waarde, maar ze liet het zien aan de hand van bloedwaardeonderzoek en daar stond het toch echt. Maar net wat Michelle zegt zolang je het einddoel voor je blijft zien, zul je er komen. Linksom of rechtsom 👍🙂
Gebruikersavatar
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Vera M »

bedankt voor jullie reacties
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Marijn »

Wendy schreef: 09 sep 2019, 22:33 oke. wat bedoel je met hoognormaal ? genitaal heb je toch nodig voor SRS ?
Inderdaad, wat Tijgertje zegt. Het punt is dat hormoonniveaus van persoon tot persoon kunnen verschillen en (natuurlijk helemaal bij cis vrouwen) ook over de tijd. Dus er geldt dan een soort bereik van wat als een normale waarde gezien wordt. Die waarden van jou en mij zijn dus voor een cis man aan de bovenkant van dat bereik.

En je hebt genitale ontharing nodig voor een volledige SRS (al denkt niet iedere chirurg daar hetzelfde over. Ik las van een van de bekende Thaise chirurgen dat die het juist niet wil.)

Maar, niet iedereen die in transitie gaat wil een SRS en sommige mensen (zoals ik) willen een SRS zonder diepte, in het Nederlands wordt daar de in mijn ogen stomme uitdrukking brievenbus SRS voor gebruikt. Ik vind de uitdrukking Engelse no-depth of zero-depth vaginoplasty persoonlijk prettiger. Of dus gewoon een SRS zonder diepte.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: 3 weken hormonen

Bericht door AnneCeleste »

Marijn schreef: 10 sep 2019, 17:50 Ik vind de uitdrukking Engelse no-depth of zero-depth vaginoplasty persoonlijk prettiger. Of dus gewoon een SRS zonder diepte.
Same, de vergelijking met een brievenbus heb ik überhaupt nooit begrepen...
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3662
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Mijn psych noemde het onlangs een envelopje.
Irene
Gebruikersavatar
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

Re: 3 weken hormonen

Bericht door Vera M »

Wie weet is een brievenbus of envelopje voor mij ook wel een optie😉.
Hoofdzaak is dat jezelf tevreden bent.
We zijn wel wat gewend inmiddels.
Wat je niet allemaal moet slikken aan vragen en opnerkingen. Pfffff
Maar uk ben hard bezig om dat naast me neer te leggen.