elektrisch epileren

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

Re: elektrisch epileren

Bericht door Vera M »

Bedankt Eva. Mijn baard is er af. Ik ga er morgen nasr toe en lwg het uit en laat alleen genitaal ontharen. Scheren was niet het grote probleem voor mij. De hormonen en operatie wegen veel zwaarder. Als ik dat gehad heb zie ik het wel met elektrisch epileren. Is nu niet het moment. Wil mu vrouw zijn en niet met een baard rondlopen.
Groetjes
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: elektrisch epileren

Bericht door Alice »

Benjamin schreef: 15 sep 2019, 16:57 Is elektrisch epileren eigenlijk veel pijnlijker dan ¨gewoon¨ epileren met roterende pincetten?
Moest eerst zoeken wat roterende pincetten zijn. Misschien wel, ooit een Silk-épil op mijn baard gezet en ging gelijk tegen het plafon. Nooit meer dus.
Voor mij kwam het elektrisch epileren met een naald over alsof ik door een rode mier werd gebeten. Een paar prikjes geeft niet maar als het een uurtje duurt gaat het wel pijnlijk worden. En ieder heeft daarin een eigen pijngrens.

Iets over elektrisch epileren
https://www.anbos.nl/consument/behandel ... h-ontharen
Iets meer, veel
https://tinyurl.com/yy23faw6
Laatst gewijzigd door Alice op 15 sep 2019, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: elektrisch epileren

Bericht door Emma »

De 10x van de zorgverzekeraar is om gebruik te maken van hun recht om te toetsen bij de behandelaar of de behandelingen nog nodig zijn. En dan eigenlijk vooral gebruikelijk bij laserbehandelingen.

De link van Alice naar 2pass is een goede trouwens. En wil je dat niet: 2 dagen vantevoren niet scheren zou genoeg moeten zijn. De haartjes moeten net lang genoeg zijn om te pakken met het pincet. En anders kun je altijd nog afspreken welk stuk behandeld gaat worden, zodat je de rest wel kunt scheren, lijkt me.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: elektrisch epileren

Bericht door AnneCeleste »

Misschien wel interessant om te weten: bij de huidtherapie opleiding van Hogeschool Utrecht trainen ze tegenwoordig met een techniek die sneller zou moeten werken dan de gouden oude blend techniek. Het gaat om een nieuw apparaat die het naaldje sneller verhit, waardoor het nog maar twee seconden per haartje duurt (dit is trouwens dezelfde techniek als ze bij 2pass gebruiken, maar daar doen ze er ook nog een pijnpomp bij voor langere sessies). Mijn huidtherapeut is normaal skeptisch over verkooppraatjes, maar ze heeft het ook geprobeerd en het lijkt prima te werken.

De HU zoekt mensen om op te oefenen, dus als iemand deze techniek wilt uitproberen voor gratis kan je naar de hogeschool bellen (088-4815777) voor een afspraak. Ze zitten op de Uithof, dus best makkelijk te bereiken.
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: elektrisch epileren

Bericht door marianne »

dit wordt Flashen genoemd, werkt als Diathermie, zonder gelijkstroom, zonder het "nalogen". maar kortere en fellere pulsen wisselstroompulsen
De kans dat het haartje blijvend weg blijft is wat kleiner maar omdat je veel meer haartjes per minuut doet is het toch efficienter.
Bij mijn huidterapeut kennen ze het wel, maar doen ze het niet.
Bestaat al Hele lang.
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: elektrisch epileren

Bericht door AnneCeleste »

Nou ja, het is wel een nieuw apparaat en nieuw voor de opleiding, dus het zal wel niet exact hetzelfde zijn 🤷
andrea
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2014, 00:31
Gender: Trans MtF
Locatie: lottum

Re: elektrisch epileren

Bericht door andrea »

hoi hoi meiden.


heeft er iemand ervaring met overstappen naar een andere zorgverzekeraar.
ik ben al div jaren bezig met elektrische epelatie en heb dit vergoed gekregen van mijn zorgverzekeraar. (VGZ)
echter begint de zorgverzekeraar steeds moelijker te doen over een nieuwe machtiging.
ik heb nog zeker zo,n 25 behandelingen nodig.
ze willen mij nu geen nieuwe machtiging meer verstrekken.
nu het naar het einde van het jaar loopt wil ik overstappen naar een andere zorgverzekeraar, zodat ik daar in 2020 een machtiging kan aanvragen.
ben in september jl nog bij het vumc geweest voor een nieuwe aanvraag ivm gezichtsbeharing.
daar is geconcludeerd dat ik nog div behandelingen nodig heb.
kan mij iemand vertellen welke zorgverzekering niet zo moeilijk doet.
groetjes
andrea
Plaats reactie