elektrisch epileren

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

elektrisch epileren

Bericht door Vera M »

komende week eerste keer elektrisch epileren. Gezicht en genitaal.
Ben er best wel een beetje bang voor. Schijnt erg pijnlijk te zijn.
Ik heb wel verdovende zalf moeten halen in apotheek.
Wie heeft er ervaring mee en is het echt zo erg ?
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: elektrisch epileren

Bericht door Jannet V »

Vond het zelf heel erg meevallen, alleen de eerste keer was het wat gevoelig maar dat kwam vooral omdat ik te gespannen was.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: elektrisch epileren

Bericht door Eveliene »

Gezicht went snel en is goed te doen maar genitaal is een ander verhaal en emla crème scheelt iets maar niet veel. Mijn therapeute adviseerde 5 jaar geleden al een paar keer inhalen uit een ballonnetje lachgas voor genitale epilatie en dat werkte erg goed. In Amerika Gebruiken veel tandartsen het bij mensen met angst. Auto of fiets in combinatie met lachgas is af te raden want het duurt nogal lang voor je weer volledig bij je positieven bent.
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: elektrisch epileren

Bericht door marianne »

De Emla creme 1,5 uur !!!! van te voren aanbrengen en meerdere dikke lagen, in laten trekken, nog een keer smeren, nog een keer laten intrekken.
anders heeft het geen effect, of het is precies optimaal verdoofd als je met de bus weer naar huis gaat
maak dat tubetje gewoon op of gebruik een tweede, je krijgt echt nieuwe als het op is. of vraag een grote tube , heb ik ook gedaan,
nadat het aan de lucht is gedroogd of ingetrokken kan je het beneden afdekken met huishoudfolie, maar doe dit niet te snel anders zit het in allemaal in de plooien en heb je nog steeds gevoelige plekken , je bovelip. kan je gewoon laten intrekken en aan de lucht laten drogen.
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: elektrisch epileren

Bericht door marianne »

oja, en twee paracetamols 1,5 uur van te voren, !!!! zo een makkelijk advies he :-)
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: elektrisch epileren

Bericht door Eveliene »

Emla crème moet je inclusie gebruiken dus gelijk afdekken anders werkt het niet optimaal zoals ook in de bijsluiter staat, daarom leveren ze er ook afdek stickers bij. https://www.apotheek.nl/medicijnen/lido ... t-medicijn
Gebruikersavatar
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

Re: elektrisch epileren

Bericht door Vera M »

bedankt
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: elektrisch epileren

Bericht door marianne »

Eveliene schreef: 09 sep 2019, 16:31 Emla crème moet je inclusie gebruiken dus gelijk afdekken anders werkt het niet optimaal zoals ook in de bijsluiter staat, daarom leveren ze er ook afdek stickers bij. https://www.apotheek.nl/medicijnen/lido ... t-medicijn
uit ervaring is dit niet gebleken, en onhandig, ik zie je nog niet met die afdekking naar de huidtherpaeut gaan,
Ik heb ervareb dat dit niet nodig is, slechts om te voorkomen dat het afgeeft aan je broekje
het trekt echt goed in,
in de bijsluiuter staat trouwens niet dat het anders niet goed werkt het wordt niet uitgelegd en lijk mij om te zorgen dat het niet versmeerd wordt
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: elektrisch epileren

Bericht door AnneCeleste »

Genitaal ga ik niet eens aan beginnen, het gezicht is al marteling genoeg.

Wat ik doe is emla creme 1-1,5 uur vantevoren dik aanbrengen met wat vershoudfolie eroverheen (met wat tape vastgeplakt zodat het niet wegwaait op de fiets 😉), plus twee paracetamolletjes. Dan is het voor mij een uur vol te houden.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3662
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: elektrisch epileren

Bericht door Irene_de_Vreede »

Genitaal is ook niet bij alle operatietechnieken noodzakelijk.
Irene