Na lange tijd weer dilateren

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Na lange tijd weer dilateren

Bericht door Danielle »

Mijn SRS is alweer 5 jaar geleden. In den beginnen heb ik braaf tweemaal daags gedilateerd. Dat heb ik ook vrij lang volgehouden en ik was blij toen ik dat kon afbouwen naar eenmaal daags tot eenmaal wekelijks en nog minder. Ik heb het nooit een fijne bezigheid gevonden en het was meer een moment om series te kijken dan voor mezelf te zorgen. Inmiddels is de laatste keer dat ik heb gedilateerd maanden geleden, voor zover ik me kan herinneren heb ik het heel 2019 nog niet gedaan en het zou me niets verbazen als het al meer dan een jaar geleden is.

Of ik het weer moet gaan doen twijfel ik over. Of het überhaupt nog kan of dat mijn vagina dermate is ingezakt danwel vergroeid dat het helemaal niet meer mogelijk is. Ik heb geen partner en ook geen casual sex. Voor mijn transitie was mijn libido al minimaal en dat is sindsdien compleet verdwenen. Dus ik zie er niet zo het nut van in.

Eh... Ik ratel een beetje volgens mij, maar deze gedachten zitten me een beetje. Maar deze gedachten spelen nu al een tijdje in mijn hoofd.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Na lange tijd weer dilateren

Bericht door Jannet V »

Ik heb me wel eens afgevraagd hoe het zou zijn wel diepte te hebben, niet dat ik spijt heb hoor maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Jammer genoeg is er na een operatie hier niet veel meer terug te vinden hoe het wordt ervaren. Terwijl we heel veel anderen hiermee zouden kunnen helpen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Lokien
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2019, 16:10
Gender: Vrouw

Re: Na lange tijd weer dilateren

Bericht door Lokien »

Ik ben van harte bereid daarover alle openheid te geven. Al is het dan wel de ervaring van 1 iemand.

Ik ben zelf ook nog zoekende over het nut van dilateren. In een andere draad heb ik verteld dat ik het een stuk of 5 keer per week doe. Maar ik denk dat het nog veel minder kan, in mijn situatie. Het open houden, dat is voor mij het belangrijkste. Spontaan seks lukt me niet, daarvoor zit de boel te strak, maar eerlijk gezegd kom ik ook niet meer in de situatie dat ik spontaan seks ga hebben. En sowieso is het met een vrouw.

Ik ben nu 7 maanden na mijn srs, en ik heb nog steeds geen enkel verschil gemerkt. Na een paar dagen niet dilateren lijkt het inbrengen wel iets stroever te gaan. Maargoed, dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Ik vind slechts zelden iets van ontspanning bij dilateren, en ga net als jij liever iets er naast doen.
Maar Danielle, ik zou geloof ik wel willen weten of het nog open is, en zou het in jouw geval dus toch nog een keer doen. Nouja, ik ben sowieso wel benieuwd of het in jouw geval nog lukt, als je het nog een keer doet. Dat zou mij ook zeker helpen.
The wisest men follow their own direction
Rianne
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 sep 2012, 18:55
Gender: Transgender

Re: Na lange tijd weer dilateren

Bericht door Rianne »

De srs is voor mij inmiddels 2 jaar geleden. Goh wat vliegt de tijd. Nu begint alles in rustiger vaarwater te komen. Dilateren doe ik vast wekelijks en sla ik nooit over. (Weekend is een mooi vasthoudt punt erin voor mij). Ik vind het wel fijn dat er wat diepte is. Met je bekken is het wel apart dat je de opening kan aanspannen, net als bij een cis vrouw. Je kunt er dingen er instoppen, en je fantasie er op laten; tegen de blaas aanduwen erin. Verder is er niet zo heel veel bijzonders aan.
féj
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:20
Gender: Vrouw
Locatie: Berlijn
Contacteer:

Re: Na lange tijd weer dilateren

Bericht door féj »

ik ben nu 10 maanden post-op en ik dilateer iedere dag, ook al merk ik soms wel erg veel moeite met het uurtje wat ik doe omdat ik veel buitenshuis leef en niet veel thuis ben. Meestal doordat ik zelfs weekenden oversla omdat ik dan bij iemand anders slaap of ergens anders slaap, ik heb dus wel seks met mannen. en doordat ik soms een weekend niet dilateer heb ik 1cm aan diepte verloren

ik merk dat er een verschil zit in de operatie techniek maar denk zelf dat het met dilateren niet uit zou magen maken hoe soepel het zou gaan, iedereen ervaart dit anders. ik ben verder ook open hierin dus vraag maar.

spoel je van binnen of heb je dat ook al lang niet meer gedaan? hoe voelt het, geen jeuk of andere ongemakkelijkheid?
dilateer je ook niet met een kleiner formaat of ben je bang er nu iets in te stoppen omdat je bang bent dat het aan elkaar zit?
misschien een andere open vraag waar je zelf mag bepalen of je wilt reageren. masturbeer je en of heb je problemen om aan je eigen geslacht te zitten en of voelen hoe het is? durf je jezelf te penetreren met een vinger?

misschien een dokter laten kijken voor wat vertrouwen?
My Story Féj Hyacinthe - My life in Berlin
HRT Started 19-12-2017 SRS 14-01-2019 @ Dr. Chettawut
I feel so much more with my body after this operation, verry happy with the results and setisfection in feelings (:
Laura_be
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 nov 2019, 10:35
Gender: Transgender
Locatie: Limburg (BE)
Contacteer:

Re: Na lange tijd weer dilateren

Bericht door Laura_be »

Ik doe dilateren misschien nog maar 1x in de 3 maanden. 't Is idd zo'n pfff-bezigheid. Buiten misschien 1 à 2 cm diepte verloren te zijn, merk ik niet echt verschil op. De eerste 5 minuten gaat stroef maar daarna is het weer als voorheen.
Ik kan me zelfs op dit moment niet herinneren wanneer ik de laatste keer nog gedilateerd heb :D
-- Ut vivimus, sic in aeternum resonamus --
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders
Contacteer:

Re: Na lange tijd weer dilateren

Bericht door Danielle »

Spoelen, dilateren en masturbatie is allemaal al maanden en maanden geleden. Ik heb hem sexdrive, geen behoefte tot masturberen(waar ik niet mee zit) en geen partner. Qua praktisch is er niets aan de hand. En verder geen last of ongemakken.

Het helpt niet echt dat ik kamp met depressieve klachten. Die laten het allemaal een beetje zinloos voelen. Gelukkig kan ik daar binnenkort aan gaan werken. Hopelijk komt er dan ook weer wat mind space vrij om beter voor mijn lichaam te zorgen
Mijn transitieblog: Fading Gender
Sophie89
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 okt 2014, 19:27
Gender: Vrouw

Re: Na lange tijd weer dilateren

Bericht door Sophie89 »

Ik ben in 2011 geopereerd en soms dilateer ik maanden niet, verschrikkelijke bezigheid. Wanneer ik het dan een keer wel doe is het eerst pijnlijk en stroef, daarna gaat het wel weer prima. Vervolgens kan ik weer een maand of 2 a 3 verder zonder mezelf te plagen. Voor zover ik weet is er geen sprake van diepte verlies.
Plaats reactie