Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wel SRS, geen hormonen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20191227
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 dec 2019, 18:43
Gender: Trans MtF

Re: Wel SRS, geen hormonen

Bericht door Anon20191227 »

Geen enkel genderteam gaat iemand twee verwijsbrieven geven voor een SRS zonder eerst hormonen geprobeerd te hebben. Hormonen bootsen de situatie als vrouw na hoe je je de rest van je leven zult voelen. Als dat niet bevalt, kun je nog terug. Na SRS is het permanent en kun je alleen testosteron injecties gaan spuiten om als man door het leven te gaan als een leven als vrouw je niet bevalt. Het is dus noodzaak om eerst oestrogeen te proberen en kijken hoe een leven met minder testosteron en vermoedelijk minder libido je bevalt.
Overigens zou je zonder hormonen en met alleen een SRS gezondheidsklachten ontwikkelen op jouw leeftijd.
Je botten gaan afbrokkelen en je zult doodmoe zijn.

Wat tegenwoordig wel kan is een operatie waarbij ze de penis sparen en de vagina maken van de balzak en een stukje buikvlies. Dan moet je naar de Verenigde Staten om die operatie te krijgen. In San Francisco voert dr Satterwhite dat uit en dr Wittenberg voert het ook uit en heeft zelfs foto's op haar website : www.mozaiccare.net < gender non conforming surgery < penile preservation vaginoplasty
Op Reddit kan je contact opnemen met u/androgynoplasty en u/ilyriarose die allebei de operatie ondergaan hebben.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Wel SRS, geen hormonen

Bericht door Anon20210626 »

Nathaliedepree schreef: 22 dec 2019, 15:42 :) Hormonen bootsen de situatie als vrouw na hoe je je de rest van je leven zult voelen. Als dat niet bevalt, kun je nog terug.


Hormonen bootsen NIETS na. Hormonen veranderen !!!
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20191227
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 dec 2019, 18:43
Gender: Trans MtF

Re: Wel SRS, geen hormonen

Bericht door Anon20191227 »

Renée schreef: 22 dec 2019, 18:56
Nathaliedepree schreef: 22 dec 2019, 15:42 :) Hormonen bootsen de situatie als vrouw na hoe je je de rest van je leven zult voelen. Als dat niet bevalt, kun je nog terug.


Hormonen bootsen NIETS na. Hormonen veranderen !!!
Ja hormonen veranderen je lichaam maar bootsen ook de situatie met minder testosteron na. Zeker wanneer je Androcur slikt.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Wel SRS, geen hormonen

Bericht door Anon20210626 »

Na een half jaar is er onomkeerbare schade "nabootsen ? tuurlijk Borsten vallen er ook zo maar af als je stopt ..... Oh nee toch niet

Hormonen zijn geen snoepjes van 'even proberen 'en androcur maakt al vrij snel meer stuk als je lief is als je het toch allemaal niet ziet zitten
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20191227
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 dec 2019, 18:43
Gender: Trans MtF

Re: Wel SRS, geen hormonen

Bericht door Anon20191227 »

Renée schreef: 22 dec 2019, 20:03 Na een half jaar is er onomkeerbare schade "nabootsen ? tuurlijk Borsten vallen er ook zo maar af als je stopt ..... Oh nee toch niet

Hormonen zijn geen snoepjes van 'even proberen 'en androcur maakt al vrij snel meer stuk als je lief is als je het toch allemaal niet ziet zitten
Je hebt gelijk dat hormonen ook geen snoepjes zijn maar hormonen zijn de meest omkeerbare van de twee. Daarom dat je eerst hormonen krijgt en daarna pas srs in plaats van omgekeerd. Zo wil WPATH het.

Borsten vallen er niet af maar ik betwijfel of iemand voldoende lang hormonen gaat slikken tot die volgroeide borsten heeft, als die dat niet wil.
De regel is dat als je stopt voor dat er 3 maanden voorbij zijn, dat de effecten min of meer omkeerbaar zijn.
Je weet al snel of hormonen zijn wat je wil of niet.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wel SRS, geen hormonen

Bericht door Emma »

Ik ken mensen waar de borstgroei blijvend was. Ik ken meer mensen die na het stoppen van vooral cypro bijna alles weer kwijtraakten. Precies zoals in de bijsluiter van de cypro vermeld staat, overigens.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Wel SRS, geen hormonen

Bericht door Anon20210626 »

ik ken mensen die na hele korte tijd cypro geen libido meer hadden , gestopt zijn en nu na lange tijd nog steeds wachten op de terugkeer daarvan dus omkeerbaar.....
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20191227
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 dec 2019, 18:43
Gender: Trans MtF

Re: Wel SRS, geen hormonen

Bericht door Anon20191227 »

Renée schreef: 22 dec 2019, 20:32 ik ken mensen die na hele korte tijd cypro geen libido meer hadden , gestopt zijn en nu na lange tijd nog steeds wachten op de terugkeer daarvan dus omkeerbaar.....
Zal dat ook niet met leeftijd te maken hebben?
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Wel SRS, geen hormonen

Bericht door Anon20210626 »

zo oud waren ze niet
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Wel SRS, geen hormonen

Bericht door Brownie »

Tijgertje schreef: 22 sep 2019, 22:23 Ik hou mijn testosteron, injecteer ik eens in de 12 weken. Waarom ik dit vraag, is omdat ik van mening ben dat ik er vrouwelijk genoeg uitzie en twijfels heb of oestrogeen voor mij van toegevoegde waarde is.
Bedoelde je hiermee dat je al een orchidectomie had gehad toen je deze vraag stelde?