VU Adamsappel reductie (FOTO voor/na)

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

VU Adamsappel reductie (FOTO voor/na)

Bericht door Nisss »

Hoi hoi,

Ik zit nu in de wachtkamer bij VU poli Kno en dacht om een voor en na foto te delen met jullie voor de trachea shave /adamsappel reductie.

Ik ben geopereerd op 9 oktober en ben zo blij dat het winter is. Pijn en zwelling was er natuutlijk wel na de operatie. De pijn is te omschrijven als gewoon keelgriepje ofzo. Op schaal van 10 waarbij 10 extreem is geef ik het een 3. Zwelling is er nog steeds volgens mij (zie foto).

Na +1 maand is dw litteken is nog rood en best zichtbaar namelijk. En ja je kan het bedekken met een goede concealer. Het liefst hoop ik dat het op een gegeven moment inzichtbaar wordt. Ze hebben mij een soort littekengel voorgeschreven. Die gebruik ik twee keer per dag.

De snee is niet op de plek gedaan zoals ze mij eerder aangaven en het is groter dan ik dacht. Ik heb het idee dat ze meer konden weghalen. Daar kom ik straks wel achter. Mijn gesprek is omstreeks 10.20u.
I'll keep ya'll posted.

Mocht er vragen zijn reageer even.

Bedankt. AfbeeldingAfbeelding
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: VU Adamsappel reductie (FOTO voor/na)

Bericht door Anon20200101 »

Ben jij behandeld door Dr. Meijer?
Het ziet er al heel mooi uit.

Bij mij is de incisie precies op de kin gemaakt, en is er vrijwel geen litteken zichtbaar, maar ik heb tussen kin en strottenhoofd een vrij dikke 'kabel' aan onderhuids littekenmateriaal. :/
Mij is geen littekengel voorgeschreven.
Waarom is er binnen dezelfde instantie zoveel onderscheid tussen wat er wel en niet onderdeel van het behandelplan is?

PS: heel mooie want en oog, trouwens <3
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: VU Adamsappel reductie (FOTO voor/na)

Bericht door Nisss »

Ik ben geopereerd door dr. Rinkel bij VUMC.
Volgens hem zal de litteken onzichtbaar zijn hoewel het nog altijd rood en dik is. Over 2 maanden ga ik weer er naar toe.
Nog steeds had ik gehoopt dat ze meer weg konden halen. Wat wel een pluspunt is, is Dat de scherpte wel weg is.

Ik denk dat het bij dr. Meijer anders is gegaan omdat ze dit ook buiten Vumc ging uitvoeren. Dr. Rinkel is van de kno afdeling bij VUMC. Zover ik weet is er geen andere arts die deze behandeling doet in NL. Ze zijn wel bezig om nieuwe mensen op te leiden.