natuurlijke vrouwlijke rondingen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Carlijn88
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 dec 2019, 08:05
Gender: Onzeker
Locatie: Arnhem

natuurlijke vrouwlijke rondingen

Bericht door Carlijn88 »

HI allemaal,

Even een rare vraag, ik ben momenteel nog volledig "man" niet onder therapie nog echt startende dus. Nu was ik benieuwd of iemand tips had om met sport/voeding etc. al meer vrouwlijkere rondingen te krijgen (heup billen benen etc.) zonder meteen plastische ingrepen etc. te moeten plegen.

Ik heb in het verleden veelvuldig diëten en sport schema's gevolgd om maar zo veel mogelijk over te komen als "man". De verhouding is nu ver te zoeken door het "brede" postuur. Is dit nog af te breken of weten jullie manieren om dit minder te laten lijken. Kan me voorstellen dat meer mensen dit probleem hebben vanuit hun verleden.

alvast bedankt voor de reacties. :wship:
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: natuurlijke vrouwlijke rondingen

Bericht door MichelleB »

Ik heb een workout hoepel, daar krijg ik wel meer taille van 😊 naast de hormonen uiteraard
-Life is a work in progress-
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: natuurlijke vrouwlijke rondingen

Bericht door JustMe »

Spiermassa neemt af, maar het gaat niet snel. Ik was redelijk gespierd toen ik met HRT begon. Met af en toe een paniek aanval tot gevolg :oops:. Nu, na anderhalf jaar is het verschil eindelijk zichtbaar. Ik vermijd echter ook krachttraining.

Kleding kan uitmaken, daar moet je een beetje mee experimenteren.
jennfann
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2019, 15:29
Gender: Vrouw
Locatie: Eindhoven

Re: natuurlijke vrouwlijke rondingen

Bericht door jennfann »

Toch kan de juiste krachtraining helpen met het krijgen van de juiste rondingen.

Met je dieet kun je wel een beetje je figuur bepalen, maar niet veel. Eet bijvoorbeeld niet teveel verzadigde vetten, suikers. Dit kan namelijk naar je buik gaan. Hier is overigens geen kei hard bewijs voor, maar ik merk wel degelijk verschil.

Als je kracht training doet, kun je bepaalde oefeningen doen die voornamelijk je billen, heupen en je abs target. Bijv, squats, hip thrusts, deadlifts, sit ups, hip abductors, lunges, kickbacks.

Als je met hormonen begint zul je op geven moment wel merken dat je spiermasse een stuk minder gaat worden. Ook wordt het moeilijker om het bij te houden. Omdat je geen testosteron hebt.
Gebruikersavatar
féj
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:20
Gender: Vrouw
Locatie: Berlijn

Re: natuurlijke vrouwlijke rondingen

Bericht door féj »

Ik zit nu na bijna twee jaar nog steeds op dezelfde spiermassa als voorheen. Ik sport niet. Doe een beetje dans en werk veel in de horeca. Vind het zelf moeilijk om te zien waar ik nu meer vet of vulling heb bij mijn billen. Denk van wel. Mijn borsten zijn cup b en voelen erg fijn. Huid is echt zachter geworden en mijn gezicht is ook echt verandert en zachter.
My Story Féj Hyacinthe - My life in Berlin
HRT Started 19-12-2017 SRS 14-01-2019 @ Dr. Chettawut
I feel so much more with my body after this operation, verry happy with the results and setisfection in feelings (:
Gebruikersavatar
féj
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:20
Gender: Vrouw
Locatie: Berlijn

Re: natuurlijke vrouwlijke rondingen

Bericht door féj »

Ik zit nu na bijna twee jaar nog steeds op dezelfde spiermassa als voorheen. Ik sport niet. Doe een beetje dans en werk veel in de horeca. Vind het zelf moeilijk om te zien waar ik nu meer vet of vulling heb bij mijn billen. Denk van wel. Mijn borsten zijn cup b en voelen erg fijn. Huid is echt zachter geworden en mijn gezicht is ook echt veranderd en zachter.
My Story Féj Hyacinthe - My life in Berlin
HRT Started 19-12-2017 SRS 14-01-2019 @ Dr. Chettawut
I feel so much more with my body after this operation, verry happy with the results and setisfection in feelings (:
Gebruikersavatar
Laura_be
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 nov 2019, 10:35
Gender: Transgender
Locatie: Limburg (BE)

Re: natuurlijke vrouwlijke rondingen

Bericht door Laura_be »

Hier zowat hetzelfde als voorgaand bericht. Spiermassa niet verminderd door hormonen, wel door niet te trainen. Dus ik vermijd wel krachttrainingen van armen en schouders. Zeker concentreren op billen en benen. En buikspieroefeningen die eerder de taille helpen versmallen ipv de typische sit-ups.
Wat ik wel heb gemerkt is dat ik niet zozeer kracht of spiermassa verlies, maar wel de mogelijkheid om over die piek te gaan om toch nog een paar extra tellen te kunnen gaan. Met de testosteron kon ik steeds voorbij die piek gaan.
Maar op zich hoef je niet meteen zorgen te maken over de spiermassa (ligt eraan hoeveel het is). Bij kickboksen waren er vrouwen die zeiden dat ze jaloers waren op m'n spieren. Zijn tegenwoordig genoeg vrouwen die voor een toch wel meer dan standaard vrouwelijk gespierd figuur willen gaan.

Ik ben eigenlijk van dat "complex" afgeraakt door een vrouw die vroeger heb leren kennen tijdens m'n backpacking in OZ. Ze was toen echt een mager fotomodelletje. We hielden contact via FB en opeens na jaren zag ik foto's verschijnen van haar waar ze serieus gespierd was geworden, is zelfs haar job geworden. En ze zag er nog altijd vrouwelijk uit. Zij wist van mijn transitie en had haar ook bedankt dat ze onbewust mij hielp te doen inzien dat spiermassa niet gelijk is aan minder vrouwelijk.

Voor iedereen is de invloed van hormonen ook anders. Ik had de eerste 2 maanden van de HRT last, dat ik met het (sportief) fietsen zelfs nog geen brug kon op fietsen. En toen kreeg ik ook van andere transen de commentaar "Tja, dat heb je, dat is vrouw zijn, moet je maar aanvaarden". Is natuurlijk dikke bullshit. Na een tijd ging het terug zoals voorheen.
Ik neem hormonen sinds midden 2015 en midden 2017 mijn geslachtsoperatie gehad. Sindsdien geen testosteronblokkers nodig en daar ben ik blij om, want bleek een beetje de "boosdoener" te zijn, zowel mentaal als fysiek.
-- Ut vivimus, sic in aeternum resonamus --