logopedie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

logopedie

Bericht door Vera M »

Ik ben nu 3 maanden bezig met logopedie en naar mijn gevoel is er nog maar weinig verschil in mijn stem.
Nog heel vaak hoor ik mijnheer aan de telefoon en ik baal daar vreselijk van.
Na hoe lang kun je effect verwachten ?
Is die overgang heel geleidelijk of heb je op een gegeven moment de sleutel gevonden ?
Hoe lang per dag moet je oefenen en wat voor tips hebben jullie om de stem te vervrouwelijken buiten de oefeningen ?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Vera
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: logopedie

Bericht door Irene_de_Vreede »

Volgens mijn logopediste kost het ongeveer een jaar voor je altijd met je nieuw ontdekte stem kunt spreken (als je net wakker wordt, als je ziek bent, aan de telefoon, als je verdrietig bent etc.)

Ik ben ook zo ongeveer 3 maanden bezig, het gaat op zich de goede kant op, maar zeker niet onder alle omstandigheden.

Ik doe gewoon de oefeningen en probeer gewoon zoveel mogelijk met men nieuw gevonden stem te praten.
Irene
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: logopedie

Bericht door Marica »

Ik gebruik Voice Pitch Analizer om te oefenen. Ik moet afleren met mijn 'buik' te spreken zoals mijn logopedist zei.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: logopedie

Bericht door Ylse »

Na een half jaartje logopedie was ik er wel klaar mee. Ik ben niet gemotiveerd genoeg om al die oefeningen elke keer te doen. Ik heb best wat tips opgepikt maar daar laat ik het bij.

Over het algemeen heb ik geen last van mijn stem die toch overduidelijk, zeker aan de telefoon, mannelijk is. Ik ben ondertussen de mening toegedaan dat mensen mij maar moeten accepteren zoals ik ben.

Alleen bij banken, verkopers etc. wil ik nog wel eens uitvallen naar de persoon aan de telefoon als ze doen blijken niet te luisteren naar wat ik wel of niet zeg. Voor de rest zal het me een zorg zijn.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Plaats reactie